سر فصل‌های دروس معارف دانشگاهها طبق بیانیه گام دوم انقلاب در حال تنظیم است


سر فصل‌های دروس معارف دانشگاهها طبق بیانیه گام دوم انقلاب در حال تنظیم است

مشهد -ایرنا- معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: بازنگری و تنظیم سر فصل‌های دروس معارف دانشگاهها بر طبق بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یکی از اسناد بالادستی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام نیکزاد عیسی‌زاده روز چهارشنبه در حاشیه نشست سراسری مدیران گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر همین اساس در طرح کوتاه مدت تحول دروس معارف، باز تعریف سرفصل‌ها و توجه به موضوع و هدف دینی برای دانشجویان در دست تنظیم قرار دارد.
وی بیان کرد: در طرح بلند مدت نیز بیانیه گام دوم انقلاب در کنار سایر اسناد بالادستی نظام، برای نیل به هدف‌های بزرگی مانند هویت دینی- ملی و تربیت دینی دانشجویان در کنار ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دست اجرا قرار دارد.
این مقام مسوول اضافه کرد: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم و در سایر سخنرانی‌های ایشان تاکید بر تولید، تقویت و ارتقای هویت ایرانی و اسلامی است.
او با اشاره به اینکه هویت دارای ابعاد مختلفی است که قابل بررسی و تعریف است، بیان کرد: در محیط دانشگاه نیز برای بالابردن احساس هویت، استفاده و معرفی چهره‌های شاخص اسلامی که به عنوان دانشمند در این کشور تربیت شده‌اند، معرفی دستاوردهای بزرگی که کشورمان به دست آورده است و امروز در سطح دنیا انگشت شمار هستیم در کنار تاکید بر توانمندیها و استعداد فوق‌العاده جوانان ایرانی مورد توجه است تا در نهایت به تقویت و بالا بردن احساس هویت دینی و معنوی در دانشجویان منجر شود.
حجت‌الاسلام عیسی‌زاده با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: این بیانیه با سایر بیانیه‌های دیگر که جنبه سیاسی دارند، تفاوت دارد و به عبارتی منشوری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن بیان مسائل سیاسی در جهت ارتقای آموزش، پژوهش، اقتصاد، فرهنگ و حتی سبک زندگی و مهم‌تر از همه برای معنویت برنامه و ارائه طرح کرده است.
وی ادامه داد: تربیت معنوی جامعه و انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب زیر بنای تربیت نیروهای کارآمد و مستعد است و بر همین اساس در این بیانیه هر گروه تخصصی و صاحب‌نظر در رشته‌های تخصصی خود باید با نگاه به آن راهبردهای لازم را دریافت کنند.
معاون آموزشی نهاد رهبری در دانشگاهها با اشاره به اینکه اگر بخواهیم تربیت دینی در جامعه اتفاق افتد از این منظر باید به بیانیه نگریسته شود، افزود: تبیین مساله، ضرورت، هدف، شیوه‌های بیان، بایسته‌ها و ضرورت‌ها در این بیانیه بیان شده است و استادان گروه معارف در دانشگاه ها، به عنوان افرادی که در صف اول تربیت دینی دانشجویان قرار دارند، باید با الهام از این بیانیه و توجه به راهبردی‌های کلیدی که رهبر معظم انقلاب بیان کرده‌اند، ضمن شناسایی مسیر بتوانند به درستی آن را تبیین کنند.

نشست سراسری مدیران گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کشور امروز، چهارشنبه در مشهد آغاز شد و فردا به کار خود پایان می‌دهد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا