6 بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد


6 بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در شبانه روز گذشته شش بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که از این تعداد سه نفر سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و سه بیمار بستری شدند.

علی احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احتساب بیماران جدید شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۹۸ هزار و ۴۸۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: همچنین در شبانه روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسید و کماکان مجموع فوتی های این ویروس یک هزار و ۸۴۹ نفر است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تعداد بیماران بستری در بخش های کرونا مراکز درمانی استان را ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: حال عمومی بیماران مساعد است و بخش مراقبت های ویژه خالی از بیمار کرونایی است.

احمدی در ادامه بر ضرورت مراقبت در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تاکید کرد و افزود: عامل انتقال دهنده این بیماری مشترک بین دام و انسان کنه است از همین رو دامداران باید جایگاه دام را از محل زندگی خود جدا کنند و برای جلوگیری از گزش کنه نواحی باز بدن خود را بپوشانند.

وی ادامه داد: استفاده از مواد دفع کننده و دور کننده‌ها، مبارزه با آن و اقدام برای کاهش جمعیت کنه‌ها با سمپاشی و مسدود کردن درز و شکاف‌های اماکن انسانی و دامی در دستور کار قرار گیرد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود دام زنده و گوشت قرمز از مراکز مورد تایید دامپزشکی تهیه شود و از رفت و آمد در محل‌های کشتارگاه غیرمجاز پرهیز شود و بهتر است گوشت تازه به مدت ۲۴ ساعت و امحا و احشا به مدت ۴۸ ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری شود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون یک مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در استان شناسایی شده است، افزود: در صورت ابتلا به تب، درد عضلانی به ویژه در پشت پاها، گیجی، درد و سفتی گردن، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و درد شکم به همراه خونریزی زیرپوستی یا کبودی پوست به سرعت به پزشک مراجعه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه