محرومیت‌زدایی از شهرستان کوهرنگ سرعت گرفت


محرومیت‌زدایی از شهرستان کوهرنگ سرعت گرفت

شهرکرد- ایرنا- سرپرست فرمانداری کوهرنگ گفت: با سفر رییس‌جمهور به شهرستان کوهرنگ و بررسی نیازمندی‌های این شهرستان، اقدامات قابل توجهی برای رفع محرومیت از این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

شهباز اکبری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت‌هایی در خصوص ساخت مسکن، راه‌سازی، کشاورزی و شیلات، مدرسه‌سازی، اعطای تسهیلات و رونق گردشگری در شهرستان پیش‌بینی شده که با اجرای آن بخشی از محرومیت‌های شهرستان برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: مصوبات سفر رییس‌جمهور به شهرستان و خدماتی که از ابتدای دولت سیزدهم در این منطقه آغاز شده قابل توجه بوده و موجبات رضایت مردم شهرستان را فراهم کرده است.

سرپرست فرمانداری کوهرنگ با اشاره به اجرایی شدن مصوبات سفر و تحقق وعده‌های رییس‌جمهور در حوزه احداث مدرسه، تصریح کرد: یک باب مدرسه متوسطه اول و دوم در ۲ طبقه در شهرستان کلنگ‌زنی شد که در همین راستا ۲ هزار مترمربع زمین در اختیار نوسازی مدارس قرار داده شد.

اکبری ادامه داد: همچنین مقرر شده تا یک باب مدرسه شبانه‌روزی در خویه در ۲ طبقه احداث شود و یک باب مدرسه راهنمایی در این منطقه بهسازی و تجهیز شود.

‌به گفته وی یک باب مدرسه در سرآقاسید نیازمند تخریب و بازسازی است که پیش‌بینی می‌شود در ۲ طبقه احداث شود.

سرپرست فرمانداری کوهرنگ به توسعه راه‌های این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: چهارخطه کردن جاده باباحیدر به چلگرد از مهمترین این طرح‌هاست که پیمانکار آن مشخص شده و برای آن ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت نقدی اعتبار درنظر گرفته شده است.

اکبری ادامه داد: آسفالت ۱۲ کیلومتر از محور سرآقاسید به مرکز شهرستان نیز آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد اما این محور ۲۵ کیلومتر دیگر جاده دارد که قرار است تسطیح و زیرسازی شود و در سال‌های آینده عملیات آسفالت آن انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جاده سورشجان به چلگرد نیز از دیگر طرح‌های راهسازی شهرستان است که ماده ۲۳ را دریافت کرده و عملیات آن به زودی آغاز می‌شود.

سرپرست فرمانداری کوهرنگ همچنین از اختصاص اعتباراتی برای رونق گردشگری در این شهرستان خبر داد و گفت: مقرر شده تا یک سایت گردشگری با رویکرد بوم‌گردی در بازفت ایجاد شود.

اکبری خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه کشاورزی، شیلات و آبزی‌پروری و تامین آب شرب و کشاورزی برای مناطق دوردست و محروم شهرستان نیز برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

رییس‌جمهور در بخشی از برنامه خود پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ به روستایی در یکی از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق این شهرستان به نام لبد رفت و با مردن آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز