15 ورزشکار کردستانی در مسابقات بین المللی پاراگلایدر مریوان شرکت دارند


15 ورزشکار کردستانی در مسابقات بین المللی پاراگلایدر مریوان شرکت دارند

سنندج- ایرنا- رییس کمیته ورزش‌های هوایی کردستان گفت: 80 نفر در مسابقات بین المللی پاراگلایدر شهر مریوان شرکت کرده‌اند که از این تعداد، 15 نفر را ورزشکاران استان کردستان تشکیل می‌دهند.

آریان علاقبند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین دوره از مسابقات بین المللی پاراگلایدر فرود دقت (CAT۲ FAI) در ایران از روز گذشته به همت کمیته ورزش‌های هوایی استان در جوار دریاچه زریبار مریوان آغاز شده است و تا ۲۸ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: در مجموع ۸۰ ورزشکار در ۲ بخش آقایان و بانوان از کشورهای ایران، ترکیه، عراق و افغانستان حضور دارند که حدود ۷۰ ورزشکار از ایران هستند.

رییس کمیته ورزش‌های هوایی کردستان ادامه داد: کارشناسان فدراسیون جهانی ورزش‌های هوایی نیز در شهر مریوان حضور دارند و نتایج آن در رنکینگ جهانی ورزشکاران لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات فرصت خوبی برای ارتقا رنکینگ ورزشکاران است، اضافه کرد: نتایج رقابت‌ها در روز پایانی مشخص می‌شود و در حال حاضر نیز رقابت سخت و تنگاتنگی میان ورزشکاران وجود دارد.

علاقبند یادآور شد: بزودی مسابقات دیگری نیز در سایر رشته‌های ورزش‌هایی هوایی در استان برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم در سال های آینده نیز باز بتوانیم میزبانی مسابقات بین المللی را از آن خود کنیم.

ورزش‌های هوایی از جمله هیجان انگیزترین تفریحات در دنیا است و تنوع این ورزش باعث علاقمندی افراد زیادی شده است و خیلی‌ها تمایل دارند در طول زندگی خود حداقل یک بار احساس معلق بودن در هوا را تجربه کنند.

دریاچه زریبار در فاصله سه کیلومتری غرب شهر مریوان قرار دارد، این تالاب به عنوان یکصد و دومین اثر طبیعی کشور در ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده و پناهگاه حیات وحش آن بیست و سومین عضو کنوانسیون رامسر است.

طول دریاچه زریبار حدود پنج کیلومتر و عرض آن حدود ۱.۶ کیلومتر، وسعت تالاب به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداقل و حداکثر عمق آن به ترتیب ۲ و ۶ متر است.

ورزش پاراگلایدر از ۱۰ سال پیش در استان کردستان راه اندازی شده است و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ ورزشکار استان در این رشته فعالیت دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم: رکاب زن