کتاب «مقام محمود» در دامغان به چاپ رسید


کتاب «مقام محمود» در دامغان به چاپ رسید

سمنان-ایرنا- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان گفت: کتاب «مقام محمود» اثر حجت الاسلام مصطفی ترابی به چاپ رسید و طی آیینی رونمایی شد.

آزاده امینیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کتاب «مقام محمود» برگرفته از خطبه‌های نماز جمعه آیت الله حاج سید محمود ترابی است که توسط ناشر ستارگان پرفروغ دامغان به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: این کتاب در ۱۵۶ صفحه و ۱۴ فصل گردآوری شده است که در نوبت چاپ اول، ۵۰۰ نسخه به چاپ رسید.

امینیان اظهار داشت: این کتاب با هدف تکریم جایگاه این عالم فرزانه و ارائه درس آموزه‌های دینی به جامعه هدف نگارش و چاپ شده است.

وی تصریح کرد: آیت الله ترابی در شمار عالمان دینی و واعظان مشهور بود که سه دهه امامت جمعه دامغان را برعهده داشت و سرپرست و مدرس حوزه علمیه دامغان بود که احداث حوزه علمیه در دامغان، مسجد میرزا داوودی، کتابخانه مسجد جامع، تاسیس حوزه علمیه خواهران در شهر امیریه، احداث حوزه علمیه علی بن موسی الرضا (ع) در شهر مقدس قم و ساخت مصلی از خدمات ماندگار این عالم دینی بود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان گفت: این کتاب در آیینی با حضور محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، امام جمعه دامغان، ناشر و نویسنده کتاب و مدعوین، روز گذشته در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان رونمایی شد.

به‌ گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمود ترابی، هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ پس از سال ها تلاش و مجاهدت فی سبیل الله، به علت ایست قلبی در سن ۸۲ سالگی و در منزل شخصی خود درگذشت که در پی این حادثه سه روز عزای عمومی در دامغان اعلام شد.

پیکر مطهر آیت الله ترابی عصر پنجشنبه هشتم اردیبهشت در جوار آرامگاه بکیر ابن اعین (ره) تشییع و با حضور مردم عالم دوست دامغان به خاک سپرده شد.

در مجموع ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های شهر دامغان موجود است و حدود پنج هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان