بخشهایی از خراسان رضوی از دیروز با بارش رگبار مواجه است


بخشهایی از خراسان رضوی از دیروز با بارش رگبار مواجه است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از دیروز استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه جدید ناپایدار جوی به شکل بارش رگباری قرار گرفته و بیشترین میزان بارش از شهرستانهای فریمان و کلات گزارش شده است.

آذر رضایی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از دیروز وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید در استان شکل گرفته است و شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم قرار دارد و بر همین اساس از کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری های خاص خواسته شده است از فعالیت طولانی مدت در خارج از منزل خود داری کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس تحلیل نقشه های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره ای بر شدت و سرعت وزش باد افزوده می‌شود و در مناطق بادخیز، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید به همراه ایجاد خسارت خواهد بود که تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: انتظار می‌رود از فردا در نیمه شمالی استان و با ورود امواج ناپایدار جوی بر شدت بارشهای رگباری پراکنده افزوده شود.

رضایی پور افزود: از امروز روند کاهشی دما با شیب کند صورت می‌گیرد به طوری که دمای هوای شهر مشهد نسبت به روز گذشته با یک درجه کاهش به ۳۶درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی اضافه کرد:طی شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۷ درجه و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۴۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند و بیشترین میزان سرعت وزش باد از فریمان با ۶۱ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز