امارات و روسیه مهمترین مقصد محصولات کشاورزی خلیل‌آباد است


امارات و روسیه مهمترین مقصد محصولات کشاورزی خلیل‌آباد است

مشهد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: امارات و روسیه از مهمترین کشورهای مقصد برای صادرات محصولات کشاورزی این شهرستان هستند.

محمود شبان روز پنج‌شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: ۷۰ درصد محصولات شهرستان خلیل‌آباد صادراتی می‌باشند که مهمترین محصولات صادراتی شامل انگور، پسته و انار هستند.

وی ادامه داد: برای برندسازی محصولات کشاورزی اقداماتی صورت گرفته اما هنوز جای کار بسیار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت بخش کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد به دلیل خشکسالی، طوفان، تگرگ و سرمازدگی با مشکلات و تنش‌های فراوانی روبرو بود.

شبان از وارد شدن خسارت ۶۲۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر با قطعی برقی در چاه موتورها روبرو هستیم که این موضوع خسارت بخش کشاورزی را افزایش داده است.

امارات و روسیه مهمترین مقصد محصولات کشاورزی خلیل‌آباد است

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد تصریح کرد: افزون بر دو هزار و ۹۷۰ تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌دار طی سال گذشته تاکنون در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۴ هزار تن نهاده‌های یارانه‌دار بین دامداران و مرغ‌داران شهرستان توزیع شده است، عنوان کرد: به رغم اصلاح قیمت یارانه‌ها همچنان توزیع نهاده‌های یارانه‌دار را در قالب کمک به دامداران ادامه می‌دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: با ۲ واحد مرغداری دیگر که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، در تامین گوشت مرغ در این شهرستان مشکلی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ پروژه در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری رسید که مبلغ یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای این تعداد پروژه اختصاص یافته بود.

شبان از اجرای طرح‌های آبیاری زیر سطحی با استفاده از دانش بومی در باغات انگور خلیل‌آباد خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش مصرف آب و بدون نیاز به انرژی برق را در باغات داریم.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد در ادامه با بیان اینکه ۲۰ درصد انگور شهرستان به صورت مستقیم و ۸۰ درصد دیگر به طور غیر مستقیم صادر می‌شود، افزود: اولین محموله انگور شهرستان بعد از پنجم تیرماه صادر خواهد شد و قبل از آن کسی اجازه صادرات انگور شهرستان را به خارج شهرستان نخواهد داشت.

وی گفت: ۷۰ درصد باغات انگور شهرستان درجه یک، ۲۰ درصد درجه دو و ۱۰ درصد درجه سه هستند، با توجه به افزایش نهاده‌ها باغات درجه سه توجیه اقتصادی ندارند و باید حذف شوند.

شبان افزود: در باغات پسته هم ۵۰ درصد درجه یک، ۴۰ درصد درجه دو و ۱۰ درصد درجه سه هستند.

خلیل‌آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری مشهد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن درباره دختر ؛ جملات کوتاه و طولانی در مورد دختر قوی و دختر بودن