کارشناس مسوول شیلات جهادکشاورزی شاهرود: 552 تن ماهی در سال تولید می‌شود


کارشناس مسوول شیلات جهادکشاورزی شاهرود: 552 تن ماهی در سال تولید می‌شود

 شاهرود- ایرنا - کارشناس مسوول شیلات جهاد کشاورزی شاهرود گفت: سالانه تولید گوشت سفید از ماهیان پرورشی سردآبی و گرمابی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان 552 تن است.

بهروز زنگنه روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۴۶۴ هزار و ۲۸۶ قطعه بچه ماهی سردآبی و ۱۳۵ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخرهای پرورش ماهی شهرستان شاهرود رهاسازی شد.

وی با بیان اینکه ماهیان زینتی در شاهرود نیز سهم ۲۵ هزار قطعه‌ای در پرورش ماهیان به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: در استخرهای این شهرستان ماهیان گرمابی «کپور»، «آمور» و «فیتوفاک و ماهی سردآبی قزل‌آلا پرورش می یابند.

زنگنه ادامه داد: ماهیان سردآبی سالانه ۳۷۲تن و ماهیان گرمابی ۱۸۰ تن سهم تولید گوشت سفید آبزیان پرورشی را در این شهرستان به خود اختصاص می‌دهند.

کارشناس مسوول شیلات جهاد کشاورزی شاهرود به واردات ماهی «تیلاپیا» بصورت منجمد از کشورهای آسیای جنوب شرقی و چین هر کیلوگرم ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان اشاره کرد و ابراز داشت: این ماهی گرمابی در جنوب شاهرود با بچه ماهی‌های تولید بومی در کشور هر کیلوگرم ۶۰ هزار تومان تولید می شود و به دست مصرف کننده می‌رسد.

به گفته وی، سالانه چهار تن ماهی «تیلاپیا» در شاهرود تولید می‌شود.

زنگنه ادامه داد: پرورش ماهی در قفس هم از مدتی پیش در شاهرود آغاز شده است این کار یکی از راهبردهای جدید وزارت جهاد کشاورزی در حوزه آبزی پروری است که در مرحله نخست از استان‌های ساحلی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، پرورش ماهی با هدف تولید اقتصادی به چهار شکل شامل پرورش در استخرهای روباز خاکی و پرورش در استخرهای سرپوشیده گلخانه‌ای، در تانک و یا در قفس است که روش آخری بیشتر در نواحی جنوبی کشور قابل استفاده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی