درخواست علمای مسلمان برای تدوین قانون بین المللی به منظور جلوگیری از اهانت به مقدسات اسلامی


درخواست علمای مسلمان برای تدوین قانون بین المللی به منظور جلوگیری از اهانت به مقدسات اسلامی

اتحادیه علمای مسلمان از سازمان همکاری اسلامی خواست تا قانونی برای ارایه به سازمان ملل به منظور جلوگیری از اهانت به مقدسات اسلامی تدوین کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی،اتحادیه علمای مسلمان در بیانیه ای از سازمان همکاری اسلامی خواست تا قانونی را به منظور جلوگیری از اهانت به مقدسات اسلامی و سایر ادیان آسمانی تنظیم کند و به سازمان ملل ارایه دهد.

این بیانیه پس از جلسه مشورتی در حمایت از پیامبر اسلام(ص) و مخالفت با اهانت به نمادهای اسلام و بررسی اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با اقدامات سیستماتیک که مسلمانان در هند را هدف قرار می دهد، ارایه شد.

این بیانیه از امت اسلامی خواست با مسئولان، رسانه ها و همه تشکلات و امکانات شان به حمایت و یاری سنت رسول اکرم(ص) و دفاع از آن کند تا سیره نبوی را از اهانت کینه توزان محافظت کند.

این بیانیه بر وظیفه کلی همگان برای حمایت از پیامبر اکرم(ص) براساس موقعیت و توانایی ها و امکانات تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: شرکت کنندگان در این نشست بر تشکیل هیئتی از علما برای دیدار با رؤسای جمهور و پادشاهان داخل کشورهای اسلامی و دیدار با مقامات تاثیرگذار در جهان برای تبیین جایگاه رسول اکرم(ص) و خطر تعرض های مکرر به این مقام توافق کردند.

همچنین همه توافق کردند که از سازمان همکاری اسلامی بخواهند وظیفه خود در قبال پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را با برپایی کنفرانس به همین منظور انجام دهند. همچنین از این سازمان خواست قانونی برای ارایه به سازمان ملل برای جلوگیری از اهانت به مقدسات اسلامی و سایر احکام الهی تنظیم دهند.

این نشست به ریاست علی قره داغی، دبیرکل اتحادیه و با مشارکت نهاد جهانی یاری پیامبر اکرم(ص) برگزار شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...