آیت‌الله اعرافی: قوه قضاییه باید نماد سلامت اداری کشور باشد


آیت‌الله اعرافی: قوه قضاییه باید نماد سلامت اداری کشور باشد

رکنا: امام جمعه قم گفت: دستگاه قضایی باید نماد سلامت اداری و پاکیزگی از هر خطا و انحراف بوده و پیراسته‌ترین دستگاه اداری کشور باشد که برای این به برنامه و فعالیت‌های اداری و تشکیلاتی و نیز اخلاقی نیاز است.

به گزارش رکنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: اسلام و قرآن آمده است که به بشر بگوید شما یک دایره بزرگ هستید که در درون شما حلقه‌های وصل به عالم غیب و ملکوت و قدس قرار دارد.

وی اضافه کرد: فرزند ما، نوجوان و جوان عزیز ما، همان‌گونه که نیازهای مادی و طبیعی دارد، همانطور باید به آن افق‌های بلند در وجود او توجه کرد که آن نیمه معنوی است.

خطیب نماز جمعه قم بیان کرد: اگر کسی وارد آن نیمه پنهان معنوی شد و دریچه‌ای به عالم معنا و غیب و فطرف پاک گشوده شد، آنجا لذت‌های دیگر و کشش‌های قوی‌تری وجود دارد که بر لذت‌های مادی سایه می‌افکند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم بیش از ۷۰ مرتبه خداوند ما را به تقوا فراخوانده است، افزود: پشتوانه تقوا و عامل شکل دهنده تقوا در وجود انسان، عقاید محکم، شناخت‌ها و معرفت‌های دقیق و درست است؛ این آگاهی زمینه‌ساز رشد و کمال آدمی‌ست. همواره باید دانست که ما در پیشگاه خدای متعال هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه گفت: یاد و خاطره شهدای عالیقدر هفتم تیر و شهید آیت‌الله بهشتی را گرامی می‌داریم؛ چند دهه از شهادت این عالم عالیقدر گذشته است اما همچنان جایگاه و منزلت این فقیه بزرگ و متفکر گرانقدر عالم اسلام دانسته نشده است.

وی اضافه کرد: از همه دست‌اندرکاران، کارکنان و قضات محترم که در خدمت به مردم تلاش می‌کنند، ابتدا تقدیر و تشکر می‌کنیم و از میان همه نکاتی که قابل یادآوری و تاکید است، چند نکته را متذکر می‌شوم.

آیت‌الله اعرافی گفت: دستگاه قضا به تکمیل و اجرای سند تحول قوه قضائیه اهتمام داشته باشد؛ توجه داشته باشد که مردم کمترین معطلی را نباید در این مسیر احساس کنند؛ رویکرد علمی و تحقیقی در نظام قضا داشته باشد؛ رویکرد اجتماعی، آسیب‌شناسی و پیشگیری را تقویت کند؛ کمک به صنعت و تولید در دستگاه قضا باید استمرار پیدا کند و این دستگاه بایستی نماد سلامت اداری و پاکیزگی از هر خطا و انحراف باشد.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه باید پیراسته ترین دستگاه اداری کشور باشد و برای این به برنامه و فعالیت‌های اداری و تشکیلاتی و نیز اخلاقی و معنوی لازم است؛ دستگاه قضا باید از سوی قوه مجریه و قوه مقننه مورد حمایت قرار گیرد. برای به روز شدن دستگاه قضا، پیاده شدن فناوری‌های جدید در آن و پاسخگویی آن به نیاز مردم، پشتیبانی‌هایی فراتر از وضع موجود لازم است.

عضو شورای نگهبان در خصوص آب و برق بیان کرد: آب و برق دو پایه و زیرساخت زندگی اجتماعی مردم است؛ اگر جامعه ما در تابستان پیش‌رو بخواهد در آب و برق با مشکل مواجه نشود، غیر از تلاش مستمر دستگاه‌های مسئول، باید صرفه‌جویی را پیشه کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: طبق اطلاعاتی که ما داریم، سهم استان قم از آب انتقالی به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است؛ از مدیران استان و مسئولان ذی‌ربط میخواهیم که به این مسئله توجه کنند.

وی ابراز کرد: برای آینده آب و برق، نیاز به برنامه‌های اساسی و کلیدی است. باید از مجلس و دولت این مطالبه را داشت و تاکید کرد که سرمایه‌گذاری‌های اساسی در این حوزه، انتقال آب از دریا و... را در اولویت برنامه هفتم قرار دهند.

نظری/ قم

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال