دومین دعای کمیل درمدینه منوره برگزار شد


دومین دعای کمیل درمدینه منوره برگزار شد

دعای روحبخش کمیل با حضور پرشور زائر سرزمین وحی پنج شنبه شب درهتل های محل اقامت حجاج کشورمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، زائران ایرانی که در مدینه منوره مهمان پیامبر رحمت بودند، دومین دعای پرفیض کمیل را در جوار بارگاه رسول اکرم (ص) و ائمه مظلوم بقیع (علیهم السلام) درفضایی معنوی زمزمه کردند.


حجاج ایرانی در شهر مهربانترین پیامبر با حضور درمراسم دعای پرفیض کمیل فرازهای این دعا را همراه با حاج میثم مطیعی زمزمه کردند و حال و هوای ویژه ای به این مراسم بخشیدند.


دعای کمیل این هفته مدینه منوره در دو هتل موفنبیک و سبال به صورت متمرکز و در دیگر هتل های محل اسکان زائران کشورمان به صورت خودجوش برگزار شد و مداحان اهل بیت(علیهم السلام) به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

دومین دعای کمیل درمدینه منوره برگزار شد


درمراسم هتل "موفنبیک" که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و این سازمان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر صمدی یزدی درباره فضیلت های ماه ذی القعده سخن گفت.


خطیب بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به مناسبت های ماه ذی القعده اظهار داشت: ذی القعده ماه بسیار با فضیلتی است و سفارش شده است که در مناسبت های این ماه انسان بیشتر به خدا توجه کند.


وی افزود: اول ماه ذی القعده ولادت خواهرعلی بن موسی الرضا حضرت فاطمه معصومه(س) ، ششم ذی القعده روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی برادر امام رضا، یازدهم ماه ذی القعده ولات امام هشتم، روز بیست و سوم ذی القعده روز زیارتی مخصوص حضرت رضا، روز بیست و پنجم ذی القعده روز سفارش شده برای زیارت امام رضا و آخرماه ذی القعده روز شهادت جوادالائمه جگر گوشه آن حضرت است و با توجه به این مناسبتها، می توان این ماه را ماه امام رضا(ع) نامید.

دومین دعای کمیل درمدینه منوره برگزار شد


حجت‌الاسلام والمسلمین صمدی در ادامه در بیان‌ معنای‌ ظاهر و باطن قرآن گفت: قرآن کریم یک ظاهر جذاب و دلنشین و یک باطن عمیق دارد که هر فردی به آن دست پیدا نمی کند.


وی با اشاره به تواتر روایات دال بر وجود باطن برای قرآن، تصریح کرد: ادله اثباتی وجود باطن برای قرآن منحصر به روایات هم نیست و به آیات قرآن نیز می توان استناد کرد.

دومین دعای کمیل درمدینه منوره برگزار شد


گفتنی است نخستین مراسم دعای کمیل حجاج ایرانی درمکه مکرمه نیز پنج شنبه شب با حضور پرشور زائران بیت الله الحرام برگزار شد.

دومین دعای کمیل درمدینه منوره برگزار شد

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی