نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A13


نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A13

طراحی گلکسی A13 مواد و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ A13 سنسورهای گلکسی A13: صفحه نمایشگر موبایل گلکسی A13 عمر باتری دوربین در گوشی گلکسی A13 سیستم عامل گلکسی A13 به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در...

طراحی گلکسی A13 مواد و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ A13 سنسورهای گلکسی A13: صفحه نمایشگر موبایل گلکسی A13 عمر باتری دوربین در گوشی گلکسی A13 سیستم عامل گلکسی A13

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در چند سال اخیر با حضور محصولات شیائومی در بازار موبایل، سامسونگ مجبور با تغییر رویه خود برای جذب مشتریان بیشتر با تقویت خط تولید گوشی‌های میان رده و افزایش کیفیت گوشی‌های پایین رده خود سعی در جذب کاربران بیشتر دارد.

قبل از صحبت‌کردن در مورد سایر ویژگی‌های سخت افزاری و ظاهری‌اش لازم است یادآوری کنم که در میزان لوازم جانبی سامسونگ همه چیز را از اندازه بسته تا میزان وات شارژ را کاهش داده است. بسته باریک‌تر شده است و شارژ آن یک کابل USB-Type-C است. در واقع یک کابل غیرفعال ساده است سرعت انتقال داده آن 480 مگابایت بر ثانیه و قدر شارژ آن 15 وات است. بهتر است که یک شارژر دیگر همراه خود داشته باشید. درحالی که کمبود شارژر در بسته بندی سامسونگ به وضوح احساس میشه و تا حدی ناخوشایند اما باتوجه به دیدگاه های زیست محیطی چندین سال اخیر شرکت سازنده دار واقع با کاهش حمل و نقل،پلاستیک و کاغذ به این معنی است که زباله کمتری تولید میشود. همچنین جعبه گوشی A13 از فیبر غیر مقوایی ساخته شده و بر روی آن علامت PAP 21 درج شده که نشان دهنده الیاف سلولزی قابل بازیافت و زیست تخریب پذیر هستند.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A13

طراحی گلکسی A13

طراحی بدنه گلکسی A13 از پلاستیکی است که چند سال پیش استفاده از آنها رایج بود. ساختار پلاستیکی بدنه A13 باعث سبک وزن شدن آن و همچنین در اثر ضربه یا افتادن خورد یا فرورفته نمی‌شود. اگرچه می‌تواند خراشیده شود.

گلکسی A13 در رنگ‌های مشکی، سفید، هلویی و آبی عرضه می شود. با توجه با این که سری گلکسی A برای جوانان طراحی شده است به نظر می‌رسد که رنگ سفید آن بیشترین میزان شادابی را نشان می‌دهد. البته گلکسی A13 سفید اگرچه از دور خوب به نظر می‌رسد اما زمانی که از نزدیک به آن نگاه می‌کنید ارزان قیمت به نظر می‌رسد و جذابیت خود را از دست می‌دهد.

بدنه A13 لغزنده است و در دست گرفتن آن را کمی ریسک‌پذیر می‌کند. با وجود شکل ارگونومیک آن بهتر است باز هم از یک قاب برای راحت تر کردن خودتان استفاده کنید.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A13

مواد و کیفیت ساخت گوشی سامسونگ A13

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، پلاستیک روی بدنه گلکسی A13 چندان محکم نیست و احساس خوبی را هم ایجاد نمی‌کند. همچنین انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی در بین پنل بسته با شکاف هوا و باتری در داخل وجود دارد. این احساس وجود فضای توخالی هرگز عالی نیست. نکته مثبت‌تر، نحوه قرار گرفتن صفحه نمایش در بدنه یکپارچه اطمینان بخش است و یک قاب پلاستیکی سیاه رنگ بیرون زده در اطراف صفحه نمایشگر وجود دارد که یعنی ضربه ناشی از سقوط جذبه لبه در اطراف می‌شود نه نمایشگر و شیشه آن.

گلکسی A13 یک طرح ساده را برای دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور در نظر گرفته است. هر دوی آن‌ها با ارتفاع مناسبی از سطح گوشی فاصله گرفتند و موقعیت مناسبی دارند و خوب عمل می‌کنند. دکمه پاور در A13 به‌عنوان حسگر اثر انگشت دوبرابر می شود. سریع و کاملاً قابل اعتماد است.

در قسمت فلر زبانه جاگذاری سه بخشی وجود دارد که دو بخش آن برای سیم کارت نانو و یک بخش آن برای حافظه خارجی میکرو اس دی است. بالای گوشی گلکسی A13 یک میکروفون حذف نویز در یک روزنه کوچک قرار گرفته است. در پایین گوشی یک میکروفون با قابلیت انتقال صدای پایین قرار دارد که تنها بلندگوی موجود گوشی شما خواهد بود البته یک ورودی جک 3.5 میلی متری صدا دارید که میکروفون اصلی محسوب می‌شود.

پورت USB Type-C برای انتقال داده با حداکثر سرعت 480 مگابایت در ثانیه و شارژ حداکثر 15 وات طراحی شده است. پشتیبانی از USB Host نیز وجود دارد اما پخش ویدئو امکان‌پذیر نیست.

سنسورهای گلکسی A13:

حال بهتر است کمی به سنسورها گوشی بپردازیم. گلکسی A13 دارای حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، قطب نما، حرکت و جهت یابی است. حسگر اثر انگشت در زیر کلیدهای کنترل صدا و پاور قرار دارد شاید استراتژیک به نظر برسد اما زمانی که از قاب گوشی استفاده می‌کنید عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت. همچنین با داشتن حسگر مجاورت گوشی با ترکیب داده‌های حسگر جهت گیری تلفن و دوربین سلفی برای خاموش کردن صفحه نمایشگر در حین مکالمه استفاده می‌کند.

صفحه نمایشگر موبایل گلکسی A13

گلکسی A13 دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی، نسب تصویر 20:9 و وضوح 1080×2408 پیکسل است. این گوشی موبایل از نظر روشنایی و کنتراست خیلی ضعیف نیست. در حالت دستی در نوار لغزنده 500 نیت کمتر است. همان‌طور که اشاره کردیم، حالت روشنایی خودکار نیز وجود دارد و می‌تواند روشنایی را فراتر از آن افزایش دهد. ما اعداد را تا 587 نیت اندازه گیری کردیم. در رده پیشرو نیست، اما اصلاً بد نیست و به خوبی قابل استفاده در فضای باز است. همچنین، ما تکرار می‌کنیم که در حالی که روشنایی خودکار و در نتیجه افزایش روشنایی وجود دارد، همیشه آن‌طور که انتظار می‌رود کار نمی‌کنند و به دلیل عدم وجود سنسور نور واقعی در A13، دور از اعتماد هستند.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A13

عمر باتری

سامسونگ گلکسی A13 دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است. همچنین، با استفاده از Exynos 850 و پردازش 8 نانومتری خود کاملاً مصرف بهینه‌ای در صرف انرژی دارد؛ بنابراین، بعد از فهمیدن آنکه سامسونگ A13 می تواند تا 114 ساعت شارژی باتری را در خود ذخیره کند شگفت زده خواهید شد. مودم Shannon 318 LTE در Exynos 850 با سرعت Cat.7 LTE به دور از پیشرفت است، اما انرژی را به صرفه مصرف می کند و زمان های کار و تماس را مدیریت می کند. شارژ گلکسی سریع نیست و در مدت زمان سی دقیقه چیزی حدود 30% شارژ میشود و شارژ کامل آن بیش از 2 ساعت زمان میبرد.

دوربین در گوشی گلکسی A13

مانند بسیاری از گوشی‌های ارزان‌تر، سامسونگ گلکسی A13 لنزهای بیشتری نسبت به آنچه انتظار دارید دارد، اما لنزهای اضافی کارایی چندانی ندارند.در مجموع چهار مورد از آنها وجود دارد: یکی عریض 50 مگاپیکسلی، یک فوق عریض 5 مگاپیکسلی، یک ماکرو 2 مگاپیکسلی و دیگری لنز عمقی 2 مگاپیکسلی است. در بخش ویدیویی، این گوشی قادر است فیلم‌هایی تا 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه دریافت کند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی برترین ویژگی لنزهای دوربین A13 است. می‌توانید با گوشی خوددر نور خوب و با زمان کافی عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید. هیچ زوم اپتیکال وجود ندارد، اما زوم دیجیتال کار قابل قبولی را برای انتخاب جزئیات انجام می دهد، در حالی که پردازش HDR می تواند جزئیات را در مناطق تاریک و روشن تر قابل مشاهده نگه می دارد.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A13

سیستم عامل گلکسی A13

سامسونگ گلکسی A13 از اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1 در بالا استفاده می کند. همانطور که تغییرات در اندروید پیش می‌رود، One UI یکی از بهترین‌ها است. با تلفن های سامسونگ، شما انبوهی از برنامه ها را دریافت می کنید از جمله برنامه هایی برای یادداشت ها، تقویم ها، مخاطبین، عکس ها و ویدیوها و یک مرورگر وب. برنامه های خود سامسونگ برای مدیریت خانه هوشمند و ردیابی تناسب اندام نیز گنجانده شده است.

سامسونگ در سال‌های اخیر در زمینه به‌روزرسانی‌های سیستم عامل اندروید پیشرفت کرده است، بنابراین حداقل می‌توانید مطمئن باشید که گلکسی A13 برای مدت بسیار خوبی با به‌روزرسانی‌ها پشتیبانی می‌شود. با توجه به نکات ذکر شده گوشی A13 را می توان برای نوجوانان و افراد مسن پیشنهاد کرد تا بتوانند در زمانی طولانی مدت استفاده بهتری از گوشی همراهشان ببرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز