شاهین پلاس با بهبودهایی در بخش فنی به زودی در بازار


شاهین پلاس با بهبودهایی در بخش فنی به زودی در بازار

شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده به زودی با اعمال تغییراتی روی بخش فنی شاهین، نسخه شاهین پلاس را راهی بازار خواهد کرد. شرکت‌های خودروسازی در ایران مانند ایران خودرو و سایپا تلاش می‌کنند مدام خودروهای قدیمی خود را با اضافه نمودن پسوند پلاس راهی...

شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرده به زودی با اعمال تغییراتی روی بخش فنی شاهین، نسخه شاهین پلاس را راهی بازار خواهد کرد.

شرکت‌های خودروسازی در ایران مانند ایران خودرو و سایپا تلاش می‌کنند مدام خودروهای قدیمی خود را با اضافه نمودن پسوند پلاس راهی بازار کنند و به عنوان خودرویی جدید معرفی نمایند. به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هم اکنون طراحی توسعه سبد محصولات این شرکت با موفقیت تمام شده و برنامه‌های دیگری دارند.

شاهین پلاس با پیشرانه جدید در راه بازار است

بنابر آنچه گفته شده قرار است به زودی سرمایه گذاری‌های کلانی روی قالب‌های بدنه خودروهایی نظیر آریا، اطلس، سهند و شاهین پلاس صورت بگیرد. همچنین گفتنی است که طبق اعلام مدیرعامل سایپا قرار نیست تغییری در بدنه شاهین پلاس داده شود و صرفاً تغییرات دیگر را می‌پذیرد.

مدیرعامل سایپا طی روزهای گذشته در مگاموتور که از واحدهای تحقیق و توسعه این شرکت است حضور پیدا کرد و از نزدیک با دستاورها و پروژه‌های این واحد بازدید به عمل آورد. شرکت خودروسازی سایپا در این واحد قصد دارد در زمینه طراحی محصولات جدید روی پلتفرم‌های سایپا کار کند.

شاهین پلاس با بهبودهایی در بخش فنی به زودی در بازارشاهین پلاس با بهبودهایی در بخش فنی به زودی در بازار

بازدید مدیرعامل سایپا از این واحد نشان می‌دهد که مدیریت ارشد گروه تا چه اندازه به آینده محصولات این کمپانی و توسعه آنها اهمیت می‌دهد. همچنین هدف از این بازدید بررسی برنامه‌ها، اهداف و عملکرد واحد تحقیق و توسعه بود. آقای تیموری در همین راستا جلسه‌ای با هیأت مدیره شرکت و معاونان مهندسی و واحد تحقیق و توسعه داشت.

محمدعلی تیموری به عنوان مدیرعامل سایپا تأکید کرد که شرکت مگاموتور به عنوان یکی از شرکت‌های طراز اول و در واقع تنها شرکت تیرینگ صنعت خودرو، ویژگی‌های دانش بنیان دارد و در ادامه خاطرنشان کرد که مگاموتور اولین و تنها مجموعه موتور، گیربکس و اکسل سازی در ایران و خاورمیانه است که تمامی فرآیندهای طراحی تا تولید را در مجموعه خود انجام می‌دهد. وی در ادامه افزود:

مگاموتور باید مأموریت اصلی خود را که تحقیق و توسعه زنجیره مالی و تأمین است را با حمایت مالی و جذب نخبگان در طول مدت 2 سال آینده محقق سازد. استانداردها و قوانین سختگیرانه‌ای که در خودروسای حاکم است عموماً روی موتور اعمال می‌شود و بر اساس آخرین قوانینی که مصوب شده است باید بتوانیم در سال 5 درصد از مصرف سوخت را کاهش دهیم.

تیموری در ادامه تأکید کرده، با عزمی که در مگاموتور دیده می‌شود باید به زودی تحولات مثبتی را در قوای محرکه گروه سایپا شاهد باشیم و شرکت سایپا این انتظارات را در واقع از مگاموتور دارد. به گفته مدیرعامل سایپا این شرکت در راستای حمایت از عملکرد مگاموتور، به تقویت زنجیره مالی شرکت پرداخته و سه مدل در این خصوص ارائه نموده است.

شاهین پلاس با بهبودهایی در بخش فنی به زودی در بازارشاهین پلاس با بهبودهایی در بخش فنی به زودی در بازار

قرار است در فاز اول اوراق گام، در فاز دوم تفاهم نامه‌ای سه جانبه و در فاز پایانی نیز با کمک SCF که زنجیره‌ای مالی است که با اجرای سه گام تیریتگ به طور کامل در مگاموتور اجرایی خواهد شد. تیموری در ادامه گفت:

طی این مدت دو مدل اول عملیاتی شده است و در حال حاضر در تلاش هستیم تا با اجرایی شدن SCF، زنجیره مالی را تأمین کنیم. در فاز بعدی باید 80 درصد قطعه سازان و در سال 1402 تمام قطعه سازان باید بتوانند با چنین مدلی کار کنند.

در پایان نیز محمدعلی تیموری توضیح داد که طی جلسه‌ای که با مدیران ارشد مگاموتور داشته، به توافق رسیده‌اند که با برنامه زمان بندی که مگاموتور ارائه می‌کند از شش ماهه دوم سال 1402 تا پایان سال بعد، چهار موتور جدید را روی محصولات سایپا پیاده کند و یکی از آنها شاهین پلاس خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !