رسالت حوزه هنری کودک و نوجوان، شکوفایی استعدادهای هنری است


رسالت حوزه هنری کودک و نوجوان، شکوفایی استعدادهای هنری است

عباسی به تلاش حوزه هنری کودک و نوجوان برای هموار کردن مسیر استعدادیابی اشاره کرد و گفت: شکوفایی استعدادهای هنری رسالت حوزه هنری کودک و نوجوان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نشست «داستان چند نفری» به‌همراه تجلیل از برندگان مسابقه شب‌های بی‌ستاره با حضور «مرضیه نفری» نویسنده کتاب شب‌های بی‌ستاره و مسوولین حوزه هنری کودک و نوجوان در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

عباسی: رسالت حوزه هنری کودک و نوجوان هموار کردن مسیر شکوفایی است

در ابتدا، عباسی معاون حوزه هنری کودک و نوجوان به تشریح چگونگی روند مسابقه «شب‌های بی‌ستاره» پرداخت و با بیان اینکه محور کتاب شب‌های بی‌ستاره نوشته خانم نفری مربوط به یک دخترخانم است و شرکت کنندگان ما هرکدام می‌بایست در این مسابقه یکی از شخصیت‌های کتاب را انتخاب می‌کردند و سپس حداقل هزار کلمه درباره آن می‌نوشتند، گفت: هموار کردن مسیر برای شکوفایی استعدادهای هنری رسالت حوزه هنری کودک و نوجوان است.

وی در ادامه شناخت استعداد را از دیگر برنامه‌ها و اهداف حوزه هنری کودک و نوجوان معرفی کرد و ادامه داد: از دوستانی که امروز برگزیده ما خواهند شد و به‎ عضویت باشگاه شعر و ادبیات در خواهند آمد خواهش می‌کنم این فرصت را غنیمت بدانند تا بتوانند استعدادهایشان را به‌خوبی شکوفا کنند.

معاون حوزه هنری کودک و نوجوان، نویسندگی را یکی از مهم‌ترین میراث بشری دانست و اظهار داشت: تمام علوم و دانش بشری طی دوران‌های مختلف از طریق نویسندگی به نسل‌های بعدی منتقل شده است. علاوه براینکه نویسنده بودن یک ارزش است، حفاظت از این میراث گران‌بهاء نیز ارزشمند است و بخاطر همین است که هنر را چیزی می‌دانیم که بتواند ارزش‌های جامعه را به نسل‌های بعدی منتقل کند و نویسندگی بخش مهمی از میراث گران‌بهای کشور را منتقل می‎کند.

سپس، صحرانورد معاون رشد و شکوفایی حوزه هنری کودک و نوجوان با طرح این پرسش که آیا کسی تاکنون بخاطر لج شخص دیگری مطلبی نوشته است، گفت: این سوال بخاطر این بود که متوجه شویم یکی از چیزهایی که موجب می‌شود ما دست به اقدام هنری بزنیم، «تعلق» است.

وی با تأکید براینکه خیلی وقت‌ها بخاطر ثابت کردن توانایی‌های شخصی انگیزه برای یک فعالیت داشته‌ام، افزود: ما در گذشته عضو تیم‌ها و گروه‌ها زیادی بودیم که نمونه آن‌ تیم و گروه‌‎ها تیم‌ فوتبال، مدرسه و خانواده و… است که به‌آن‌ها تعلق داشتیم؛ تعلق جاهایی اسم دیگری مثل غیرت، حساسیت و اقدام پیدا می‌کند که امروز برای ما تبدیل به یک اتفاق کمیاب شده است.

معاون رشد و شکوفایی حوزه هنری کودک و نوجوان حضور در بین جمع‌ها را عامل شکوفایی استعداد دانست و ادامه داد: خیلی‌ها بخاطر حضور در یک جمع و تیم احساس کرده‌اند می‌توانند کاری کنند و ما در حوزه هنری تصمیم گرفته‌ایم مجدد این تیم‌های خدمت‌گذار را شکل بدهیم تا کسانی که یک قدم از نویسندگی رد شده‌اند وارد فضای گرم و صمیمی ما برای قدم‌های بعدی شوند.

صحرانورد از حضار برای حضور در باشگاه شعر و ادبیات حوزه هنری دعوت کرد و ادامه داد: در باشگاه شعر و ادبیات حوزه هنری به‌دنبال یک کار ویژه هنری هستیم.

نفری: خیلی از نوجوان‌ها استعداد نویسندگی دارند

در ادامه، «مرضیه نفری» نویسنده کتاب به معرفی خود پرداخت و گفت: امیدوارم بتوانیم مسیر نوشتن را در باشگاه شعر و ادبیات حوزه هنری سپری کنیم. این باشگاه وابستگی را شکل می‌دهد تا فکر کنیم با کمک همدیگر می‌توانیم فعالیت و رشد کنیم.

این نویسنده به نوجوانان حاضر گفت: خودتان را دست کم نگیرید و جرأت به‌خرج بدهید تا مسیر را پیشرفت را دنبال کنید. من همیشه در کلاس‌های داستان‌نویسی که هنرجویان نوجوان حضور داشتند توصیه می‎‌کردم از چیزهایی که دم‌دستی است بنویسند چراکه حتماً قرار نیست درباره سوژه‌ای خاص نوشت.

نویسنده کتاب «شب‌های بی‌ستاره» با تأکید براینکه درباره دخترها کمتر نوشته شده است چون بیشتر نویسنده‌های ما مردان بوده‌اند و البته کتاب‌های خوبی نوشته‌اند، افزود: خوب است امروز ما دخترها نیز از دنیای خودمان و قهر و آشتی با دیگران بنویسم و فقط با نوشتن است که دنیای ما شناخته شود.

نفری عنوان کرد: اگر از خودمان و روحیاتمان بیشتر بنویسیم حتماً رابطه دوستی ما به عنوان مادر، خاله و عمه دنیای قشنگ‌تری خواهد شد. هر نوشته‌ای که در دفتر و وبلاگ و جاهای مختلف نوشته‌ایم را می‌توان سروسامان بدهیم و در آینده شاهد رمان‌های نوجوان خوب باشیم.

وی به تشریح چگونگی مسابقه کتابخوانی «شب‌های بی‌ستاره» پرداخت و گفت: قضیه این مسابقه از این قرار بود که قرار شد خواننده پس از مطالعه کتاب یک بخش از آن را خودش بنویسند. در این روش مخاطب هیچ‌گاه اسم کتاب و قصه را فراموش نمی‌کند و من این مسابقه را بخاطر شکل متفاوت آن دوست داشتم. نگاه‌ها و زاویه‌های مختلفی که بچه‌ها به داستان‌ها داشتند نیز برای من زیبا بود. ما از این مسابقه فهمیدم خیلی از نوجوان‌ها استعداد داستان‌نویسی دارند.

در ادامه این نشست، از مهزاد بلندیان، زینب مقامی‌فرد، نازنین‌زهرا چرانی، فاطمه ایمان‌فر، سارا اسفندیاری و مهرسا سلیمانی به‌عنوان برندگان مسابقه «شب‌های بی‌ستاره» تقدیر شد و سپس هرکدام از برگزیدگان متن‌های خود درباره کتاب «شب‌های بی‌ستاره» را قرائت کردند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل