معرفی خوشمزه ترین غذاهای بیرجند


معرفی خوشمزه ترین غذاهای بیرجند

بیرجند غذاهای خوشمزه‌ای دارد که حتما باید طعم آن‌ها را بچشید. به ویژه اگر قصد دارید که بهترین سفارش غذا بیرجند را تجربه کرده و یک شکم گردی عالی در این شهر داشته باشید، بهتر است به سراغ...

بیرجند غذاهای خوشمزه‌ای دارد که حتما باید طعم آن‌ها را بچشید. به ویژه اگر قصد دارید که بهترین سفارش غذا بیرجند را تجربه کرده و یک شکم گردی عالی در این شهر داشته باشید، بهتر است به سراغ غذاهای محلی آن بروید.

در این مطلب مروری بر بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای بیرجند خواهیم داشت که به شما کمک می‌کنند تا بهترین سفارش غذا با اسنپ فود را تجربه کنید.

با ما همراه باشید.

غذاهای محلی بیرجند

بیرجند یکی از شهرهایی است که غذاهای محلی بسیار متنوعی دارد و اگر قرار باشد از میان خوشمزه‌ترین غذاهای آن انتخاب بهینه‌ای داشته باشید، قطعا کمی سردرگم خواهید شد.

اشکنه سیر

یکی از بهترین غذاها برای سفارش غذا بیرجند که کمی کمتر در مورد آن صحبت شده است، اشکنه سیر می‌باشد. برای تهیه این غذا باید از سیر کوبیده استفاده کرد و در واقع تنها تفاوت آن با اشکنه معمولی، جایگزین کردن سیر با پیاز است.

جالب است بدانید که بیرجندی‌ها چند مدل اشکنه دارند که البته اشکنه سیر معروف‌ترین آن‌ها است. به جز این، اشکنه گرجه یا همان اشکنه گوجه نیز از جمله غذاهای محبوب بیرجند است که در آن از گوجه فرنگی، به همراه سیب زمینی استفاده می‌شود.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای بیرجند

غذاهای محلی بیرجند

قلیه دلبندی با جگر و خرخره

این غذا به طور خاص در بیرجند طبخ شده و کمتر شهرهایی از کشور عادت به این غذا دارند. برای تهیه قلیه دلبندی، باید از جگر سیاه گوسفند و همین طور شش، قلوه و خرخره استفاده کرده و لازم است که پس از شستشوی دقیق، به خوبی آن‌ها را ریز کرده یا به اصطلاح خود بیرجندی‌ها، قلیه کنند. این قلیه‌ها را باید با پیاز داغ تفت داده و به همراه آب بگذارند تا خوب روی حرارت پخته شود. سپس اضافه کردن نمک، فلفل و زعفران به این غذا طعم می‌دهد. به علاوه در یک حالت نیز این غذا را با اضافه کردن رب انار طعم داده می‌شود که باعث خواهد شد تا غذا رنگ جذاب‌تری نیز به خود بگیرد.

خوراک کدو تنبل

مردم بیرجند علاقه زیادی به کدو تنبل دارند و این غذا را به ویژه در فصل زمستان بسیار میل می‌کنند. برای تهیه خوراک کدو تنبل، باید یک کدو را پوست کنده و خرد کرد. سپس کدو تنبل‌های خرد شده را به همراه آب و روغن پخته و به آن سیر و نمک اضافه می‌کنند. در بیرجند مرسوم است که این غذا را به همراه نان میل کرده و البته قرار دادن آن در رژیم غذایی خانواده نیز فواید زیادی دارد.

لازم به توضیح است که در طبخ این غذا، می‌توان به جای استفاده از آب، شیر به کدوهای در حال پخت اضافه کرده و غلظت و طعم بهتری به این غذا بخشید.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای بیرجند

خوراک کدو تنبل

آب دوغ خیار یا اوماس بیرجندی

آب دوغ خیار بیرجندی با ماست محلی و دوغ محلی تهیه شده و در آن به جای خیار معمولی، از خیار چنبر استفاده می‌شود. همین طور طبق معمول نعناع، کشمش و نمک و نان خشک نیز در این غذا جای دارند. این غذا برای تابستان عالی بوده و آبرسانی فوق العاده‌ای به بدن انجام می‌دهد. اگر چه کمتر برای سفارش غذا با اسنپ فود به سراغ این غذا خواهید رفت، اما شناخت این غذا برای تهیه در منزل، جایگاه خود را دارد.

چکمال از غذاهای روستایی بیرجند

چکمال یکی از غذاهای روستایی بیرجند است که روش طبخ خاص به خود را دارد. برای تهیه این غذا ابتدا باید کماچ داغ را خرد و ریز ریز کرده و سپس آن را با کره محلی خوب هم زد تا یکدست شود. معمولا برای یکدست کردن این ترکیب از دست کمک گرفته می‌شود. پس از آن این خوردنی را با نان تازه میل می‌کنند.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای بیرجند

چکمال از غذاهای روستایی بیرجند

خاگینه برگ پیازچه

حتما تا به حال خاگینه آرد و تخم مرغ میل کرده‌اید، اما جالب است بدانید که در بیرجند خاگینه را با برگ پیازچه تهیه می‌کنند. برای آماده ساختن این غذا کافی است که مقداری برگ پیازچه را خوب ساطوری کرده و به آن تخم مرغ اضافه کنند. سپس این مواد را در روغن سرخ کرده و به تنهایی یا همراه با نان تازه میل می‌کنند. این غذا دارای خواص عالی است و بسیار مقوی محسوب می‌شود.

سفارش غذا با اسنپ فود در بیرجند

هوس هر کدام از این غذاهای معرفی شده را که کرده باشید، می‌توانید به راحتی از سرویس سفارش غذا بیرجند اسنپ فود استفاده کرده و غذای مورد علاقه خود را در کمترین زمان از رستوران‌های محدوده تحویل بگیرید. در حقیقت شکم گردی در بیرجند با خدمات اسنپ فود در این شهر، بسیار ساده شده و دیگر زمان زیادی برای این موضوع صرف نخواهید کرد.

نتیجه گیری

در بالا به بخشی از خوشمزه‌ترین غذاهای بیرجند اشاره کردیم. شما چه غذاهای دیگری از خوردنی های محلی این شهر می شناسید که در لیست ما از قلم افتاده باشد؟ مشتاق دنبال کردن دیگر غذاهای محلی بیرجند از شما هستیم.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !