تسلا از تریلر خورشیدی بهبوددهنده شعاع حرکتی رونمایی کرد


شارژ خورشیدی به اندازه‌ای که تصور می‌شود کارا و با راندمان بالا نیست اما این تکنولوژی همچنان در حال بهبود بوده و تسلا نیز کاربرد جدیدی را برای آن یافته است. این خودروساز در نمایشگاه IdeenExpo هانوفر آلمان در حال معرفی تریلری با پانل‌های خورشیدی...

شارژ خورشیدی به اندازه‌ای که تصور می‌شود کارا و با راندمان بالا نیست اما این تکنولوژی همچنان در حال بهبود بوده و تسلا نیز کاربرد جدیدی را برای آن یافته است. این خودروساز در نمایشگاه IdeenExpo هانوفر آلمان در حال معرفی تریلری با پانل‌های خورشیدی بازشو بوده که باعث افزایش شعاع حرکتی کمپرها می‌شود. حتی دریافت کننده ماهواره استارلینک نیز وجود دارد که ارتباط داده‌های خارج از مسیر را نیز مهیا می‌کند. این تریلر ظاهری ساده و سرراست دارد. بسیاری از شرکت‌های متفرقه و حتی خودروسازان روی ایده تولید یک تریلر با تکنولوژی خورشیدی کار کرده‌اند و حتی برخی از آن‌ها تریلرهایی را برای محصولات تسلا تدارک دیده‌اند اما وسیله‌ای که مشاهده می‌کنید برای اولین بار توسط خود تسلا معرفی شده است. رینگ و لاستیک‌های کوچک این تریلر خیلی آماده آفرود به نظر نمی‌رسند اما احتمالاً مشکلی در عبور از مسیرهای مختلف نخواهند داشت. پانل‌های خورشیدی این تریلر از مرکز به سه سمت باز می‌شود تا حداکثر فضای ممکن را پوشش دهد. اگرچه این موضوع تائید نشده اما مکانیسم‌های خاص زیر پانل اصلی به کاربران اجازه می‌دهد تا خورشید را بدون نیاز به جابجایی کامل خود تریلر دنبال کنند.

تسلا از تریلر خورشیدی بهبوددهنده شعاع حرکتی رونمایی کرد

علاوه بر بیشتر کردن شعاع حرکتی خودروی الکتریکی توسط این تریلر، به نظر می‌رسد دریافت کننده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیز وجود دارد. وجود این دستگاه حاکی از یک ایده کاملاً جدید بوده و لایه بیشتری از ایمنی را برای مکان‌های خارج از دسترس عموم ایجاد می‌کند. علاوه بر تریلر موردبحث، تسلا یک نسخه بریده شده از مدل Y با مجموعه باتری ساختاری ۴۶۸۰ جدید را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه اساساً محلی برای بازاریابی محصولات نیست و بنابراین فکر نمی‌کنیم که تسلا بخواهد این تریلر را به این زودی‌ها عرضه کند اما دیدن آن به همراه باتری‌های پیشرفته‌ای که قبلاً در خط تولید قرار داشته‌اند جالب به نظر می‌رسد. اگر یک تریلر از این دست بخواهد در بازار موفق شود باید شعاع حرکتی کافی به منظور کمپ زدن و ماجراجویی را تأمین کند. همچنین راه‌حل‌های ماژولار بیشتری در مقایسه با جایگاه‌های شارژ سیار و یا نصب جایگاه‌های شارژ در پارک‌های حیات‌وحش نیاز خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان