21 میوه ای که برای پوست شما معجزه می کند


21 میوه ای که برای پوست شما معجزه می کند

بهترین و مفیدترین میوه ها برای زیبایی پوست برای سلامت پوست صورت چه میوه هایی بخوریم سیب توت فرنگی پرتقال آلبالو انگور کیوی انجیر خواص لیمو ترش برای پوست خربزه گریپفروت انار هندوانه...

بهترین و مفیدترین میوه ها برای زیبایی پوست برای سلامت پوست صورت چه میوه هایی بخوریم سیب توت فرنگی پرتقال آلبالو انگور کیوی انجیر خواص لیمو ترش برای پوست خربزه گریپفروت انار هندوانه آووکادو انبه هندی شیرین یا پاپایا موز هلو خواص خیار برای پوست تربچه کدو سبز هویج گوجه فرنگی

بهترین و مفیدترین میوه ها برای زیبایی پوست

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ سلول های پوستی بدن مانند هر سلول زنده دیگری برای بقا نیاز به تغذیه دارد و مواد مورد نیاز آن نیز ویتامین ها و اسید های مورد نیاز آنها بوده که معمولا در ساخت کرم ها و دارو های جوان کننده پوست از آنها استفاده می شود. اما جالب است بدانید میوه ها منبع کاملی از تمام مواد مورد نیاز برای پوست شما هستند که قرار دادن میوه های فصل در رژیم غذاییتان شما را از مصرف هرگونه کرم و دارویی بی نیاز می کنند و نکته قابل توجه در این باره این است که شما با مصرف میوه جات نه تنها به سلامت پوست خود بلکه به سلامت کل بدن کمک کرده و از ابتلا به انواع بیماری ها جلوگیری می کنید و چه از این بهتر که هم لذت مصرف میوه را بجای استفاده دارو ها برده و هم هزینه های درمان خود را صرف جویی کنید.

نکته : بخاطر داشته باشید مزایای مصرف میوه در خوردن یا استفاده آنها بصورت ماسک های طبیعی و گیاهی می باشد. بدان معنا که عصاره میوه ، آب میوه های کارخانه ای ، کنستانتره و میوه های کنسرو شده از نظر ارزش غذایی با میوه طبیعی ارگانیک قابل مقایسه نیستند و نمی توانند جایگزین آن شوند.

برای سلامت پوست صورت چه میوه هایی بخوریم

با توجه به اینکه کشور ما یک کشور چهار فصل بوده و هر فصل میوه های مخصوص به خود را دارد و از آنجایی که میوه های تازه سرشار از مواد مغذی است پس بدیهی است که بهترین میوه در هر فصل میوه همان فصل می باشد. در ادامه برخی از مهم ترین آنها به همراه توضیح مختصری از خواص آن برای پوست آمده است تا بیشتر اهمیت مصرف آن را بازگو کند.

سیب

- از جمله میوه های بسیار شناخته شده و تاثیر گذار بر سلامت بدن و پوست افراد سیب می باشد. این میوه سرشار از ویتامین های مورد نیاز بدن و مواد معدنی مانند مس ، منیزیم و فیبر بوده که در جوانسازی پوست و آب رسانی به آن ، پاکسازی پوست و روشن شدن پوست های تیره ، کشیدگی و براق شدن پوست تاثیر زیادی داشته و حتما روزی یک سیب مصرف کنید.

- جمله معروفی وجود دارد که مصرف یک سیب در روز فرد را از پزشک بی نیاز می کند و این جمله واقعا در عمل صحیح است چرا که علاوه بر پوست سیب در پیش گیری از ابتلاع به انواع سرطان ، بهداشت دهان و دندان ، جلوگیری از اظافه وزن ، دیابت ، ریزش مو و بسیاری از مشکلات گوارشی جلوگیری میکند و هرچیزی که بدن نیاز دارد در آن خلاصه شده . پس در مصرف این میوه شگفت انگیز درنگ نکنید.

- نکته بعدی در مورد سیب برای سلامت پوست و از بین بردن چین و چروک های صورت این است که شما می توانید از آن بصورت ورقه شده روی پوست خود مانند ماسک استفاده کنید . ورقه ها را حدود ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار داده و سپس بدارید. به عنوان ماسک طبیعی همچنین میتوانید از آب سیب و یا ترکیب رنده سیب با عسل نیز برای شادانی پوست و درمان جوش استفاده کنید.

توت فرنگی

این میوه زیبا ، خوش عکس ، خوش رنگ و خوش مزه بهترین گزینه برای جلوگیری از پیری و افتادگی پوست است که در ساخت انواع مواد دارویی برای پوست شبیه سازی شده و یا مستقیما مورد استفاده قرار می گیرد.مقدار زیاد ویتامین و اسید های طبیعی این میوه باعث کالیژن سازی پوست و کشیدگی آن می گردد. این میوه را هم می توانید در رژیم روزانه خود مصرف کرده و هم به عنوان برش های ورقه ای روی پوست خود قرار داده و یا همچنین با پوره کردن آن ماسک طبیعی درست کنید.

- بطور کلی میتوان از خواص مهم توت فرنگی برای پوست صورت به جلوگیری از افتادی و چین و چروک پوست ، روشن شدن پوست ، جلوگیری از جوش و آکنه و همچنین مفید برای افرادی که ساعات زیادی در مقابل نور خورشید قرار دارند می باشد.

پرتقال

از جمله مرکباتی که تقریبا در همه مراسم و مهمانی های ایرانی یافت میشود پرتقال است که منبع عظیمی از ویتامین سی می باشد. این میوه با داشتن آنتی اکسیدان های قوی در ترمیم ساختار و بافت پوست صورت بسیار تاثیر گذار بوده و از جمله میوه هایی است که بسیار برای سلامت پوست توصیه می گردد.

- استفاده از رنده پوست پرتقال در درمان مشکلات پوستی مانند کک و مک ، آکنه و جوش بسیار متداول بوده و در درمان این عارضه ها بسیار مفید است که می توانید آن را روی صورت خود به مدت ۲۰ دقیقه گذاشته و این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

- قرار دادن پوست پرتقال بر روی پوست صورت باعث مرطوب و نرم شدن آن گردیده و بخصوص برای پوست های خشک مناسب می باشد.

آلبالو

یک منبع با مقادیر قابل توجه ویتامین آ ، ب و سی به همراه مس و منیزیم بوده که با روان کردن جریان خون باعث رسیدن مواد مورد نیاز به بافت های پوستی می گردد.آلبالو دارای خاصیت های اثبات شده ای در روشن سازی پوست ، جلوگیری از پیری و افتادگی پوست و رفع چین و چروک های صورت بوده ، همچنین مصرف آلبالو ضمن درمان خارش پوست و روشن کردن آن در درمان ریزش مو نیز بسیار موثر است.

انگور

انگور بخصوص روش استفاده خارجی آن بصورت ماسک یا آب انگور طبیعی بر روی پوست صورت نقش پاک کنندگی داشته بخصوص برای افرادی که دارای چند طیف رنگی بر روی پوست صورت خود هستند ، انگور می تواند لکه ها را از بین برده و پوست یکدستی برای شما به دنبال داشته باشد. استفاده هفته ای دو بار از انگور پس از سه ماه نتایج شگف انگیزی به دنبال خواهد داشت.

کیوی

از مزایای این میوه کوچک و خوشمزه هرچه بگوئیم کم است و واقعا نیاز به یک مطلب جداگانه و کامل دارد چراکه بسیاری از فواید کیوی برای سلامت پوست بی اطلاع هستند. بطور خلاصه کیوی خاصیت ضد سرطانی برای پوست ، پاک کنندگی ، ضد آکنه ، جوانسازی و شادابی پوست راداشته و حتما در سبد میوه های خود از آن استفاده کنید.

انجیر

از آنجایی که همیشه درمان بهتر از پیش گیری است حتی اگر هیچ گونه مشکل پوستی برایتان تا کنون پیش نیامده مصرف انجیر تازه به سلامت بیشتر پوست شما به دلیل داشتن مقدار زیادی امگا ۳ و انتی اکسیدان کمک می کند. ضمن اینکه از ابتلا به انواع آنها در آینده جلوگیری کرده و پوستی شاداب و روشن را به شما هدیه می کند.

انجیر دارای قابلیت آبرسانی ، ضد پیری پوست و درمان انواع مشکلات پوستی نظیر آکنه و پوسته شدن سطحی پوست می باشد.

خواص لیمو ترش برای پوست

لیمو ترش : آیا مزایای لیمو برای کسی ناگفته مانده که نیاز به توضیح و توصیه برای مصرف آن داشته باشد؟ مصرف این میوه ضمن تضمین سلامت پوست با مقادیر زیاد ویتامین سی باعث بهبود عملکرد قلب و سلامت بدن می گردد. بطور خلاصه لیمو ترش برای پوست صورت قبلیت درخشندگی ، جوانسازی ، جلوگیری از پیری زودرس پوست ، از بین برنده بسیار تاثیرگذار جوش و لک بوده و استفاده از آبلیمو تازه در ترکیب انواع ماسک های مفید برای پوست صورت از دیرباز رایج بوده است چراکه قابلیت ضد عفونی کننده و یاک کنندگی بالایی نیز دارد.

خربزه

مزایای خریزه در درمان آفتاب سوختگی پوست و حفظ شادابی آن در فصل تابستان است این میوه با داشتن ویتامین کا و ای می تواند نقش موثری به عنوان ضد پیری و بازسازی سلول های پوستی در بدن داشته باشد. استفاده از خمیر خربزه با جوی دوسر به عنوان ماسک صورت نیز بسیار توصیه شده است و باعث نرم شدن سطح پوست می گردد.

گریپفروت

این میوه پائیزی با دارا بودن ویتامین سی و مواد معدنی زیاد و همچنین کالری بسیار پائین و آب زیاد یک میوه بسیار عالی برای جوانسازی پوست بوده و در کنار مصرف خوراکی آن ، ماسک گریپ فروت برای لایه برداری و رفع لکه های پوستی نیاز بسیار توصیه شده است.

انار

میوه انار در قرآن به میوه بهشتی معروف است و هر دانه اش دوای هر دردی است. چنانچه دارای خاصیت ضد پیری ، رفع چروک و شادابی پوست نیز می باشد. انار با ویتامین ها (A , E , C)، آنتی اکسیدان و مواد معدنی موجود در آن در تولید کلاژن و تغذیه سلول های پوست در جهت جوانسازی پوست مفید می باشد.

هندوانه

میوه هندوانه همه را به یاد تابستان و عطش و گرما می اندازد . میوه ای که با بیش از ۹۰ درصد آب علاوه بر رفع تشنگی مطبوع در فصل تابستان ، خواص دیگری نظیر آب رسانی به پوست و ضد پیری داشته و ویتامین ها (A, B, C) ، مواد معدنی ( پتاسیم ) و آنتی اکسیدان های لازم ( لیکوپن ) را دارا می باشد. آبرسانی پوست باعث پیشگیری از شلی و افتادگی پوست می گردد.

آووکادو

آووکادو یا همان گلابی تمساح (به دلیل پوست خشن و گلابی شکل بودن آن) نیز با ویتامین B , E موجود در آن به سلامت پوست کمک کرده و با پتاسیم موجود در حفظ آب پوست موثر می باشد. این میوه استوایی خواص بی نظیر کاهش روند پیری و چین و چروک پوست را دارا می باشد. همچنین در بهبود زخم نیز موثر می باشد.

انبه هندی شیرین یا پاپایا

انبه هندی یا پاپایا نیز مملو از مواد معدنی ( مس ، پتاسیم ، منیزیم ) ،آنزیم ها و ویتامین های خاص (A , B , C ) جهت زیبایی و جوانی پوست می باشد. انبه هندی ضد چروک و پیری پوست می باشد. همچنین ضد باکتری ، ضد قارچ و ضد ویروس می باشد. از خواص دیگر انبه می توان به بهبود زخم ، درمان زگیل ، درمان اگزما ، جلوگیری از یبوست ( دلایل ضعف سلامت پوست) و ... اشاره داشت.

موز

موز نیز به نوبه خود در سلامت پوست موثر بوده و دارای ویتامین (A , B , C ) ، پتاسیم منگنز و آنتی اکسیدان های زیادی می باشد. ضد پیری و چروک بوده و در تنظیم حالت کشسانی پوست موثر است.

هلو

میوه هلو با مواد معدنی (کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، فسفر ) ، آنتی اکسیدان و ویتامین ها (A , C , E , K) نیز در سلامت پوست مفید و موثر می باشد. ضد التهاب و آبرسانی به پوست از جمله فواید دیگر هلو می باشد.

در این بخش از میوه ها و خواص آنها برای سلامت پوست و رفع چین و چروک آن سخن بسیار شد اما جا دارد که از خواص شگفت انگیز سبزیجات و سیفی جات نیز غافل نشویم. برای این منظور بطور خلاصه چند مورد از مهم ترین آنها و خواص درمانی آنها برای پوست را در ادامه آورده ایم.

خواص خیار برای پوست

خیار : از جمله مواردی است که استعمال خارجی آن بیش از مصرف خوراکی آن برای پوست مفید است. استفاده از خیار برای شادابی پوست دارای تاریخی کهن بوده و برای درمان سیاهی و پوف دور چشم ، منافض باز پوستی ، درمان آفتاب سوختگی و آب رسانی به پوست بسیار مفید بوده و معروف ترین ماسک برای جوانسازی پوست ماسک خیار و ماست به همراه آب لیمو و در صورت امکان کمی ژل آلورا می باشد.

تربچه

شاید استفاده از تربچه را بیشتر در درمان انواع مشکلات گوارشی توصیه شده باشد اما جالب است بدانید این صیفی سرشار از ویتامین و مواد مورد نیاز برای درخشندگی پوست است. در خاطر داشته باشید که حتما تربچه را با برگ آن مصرف کنید چرا که برگ آن دارای مواد مغذی و سرشار از ویتامین سی می باشد . بهتر است همیشه سایز های متوسط آن را انتخاب کرده و بصورت خام در سبزی یا سالاد استفاده شود.

کدو سبز

وجود مقدار زیادی آب و ریبوفلاوین در کدو سبز باعث تقویت کالیژن سازی غدد پوستی و در نتیجه آن سفت شدن و شادابی پوست خواهد بود. همچنین ارز ماسک کدو سبز نیز برای سلامت پوست استفاده می شود.

هویج

هویج دارای خاصیت مرطوب کنندگی پوست بوده و با مقدیر زیادی از ویتامین آ که در آن وجود دارد در برابر گرما زدگی و اشعه های آفتاب از پوست مراقبت کرده و مصرف آن بصورت ماسک نیز شفاف شدن پوست را به دنبال خواهد داشت. به دلیل رطوبت رسانی خوب هویج برای پوست های خشک بسیار توصیه می گردد و بخوبی جای لکه ها و جوش را از بین می برد.

گوجه فرنگی

استفاده از این سبزی ضمن پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها باعث بازگرداندن شادابی پوست و از بین رفتن اثرات پیری در چهره می گردد. گوجه فرنگی دارای ویتامین ها و مواد مغذی بوده که کمتر در دیگر میوه جات و مواد خوراکی یافت می شود و به همین دلیل در ساخت بسیاری از کرم ها و دارو های درمانی پوستی و مراقبتی از آن استفاده می شود. از آنجایی که مصرف گوجه فرنگی در سلامت پوست بسیار اهمیت دارد شاید در آینده در مطلبی جداگانه به برسی مزایای آن و انواع ماسک هایی که از آن تهیه می شود بپردازیم.

نکته مهم

در هنگام خرید و مصرف میوه دقت نمائید که فقط میوه ها و سبزیجات تازه سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای پوست و بدن هستند و میوه های سرد خانه ای و کهنه تا حد بسیار زیادی خواص خود را از دست داده اند. مسئله بعدی اینکه سعی کنید حدالمقدور از میوه جاتی استفاده کنید که بصورت ارگانیک و کاملا طبیعی به عمل آمده باشند تا میوه های گلخانه ای یا مرکباتی که با استفاده از انواع کود های شیمیایی پرورش داده شده اند. برای این منظور خرید از باغ های طبیعی و محل کشت آنها همواره راهی برای تهیه میوه تازه و ارگانیک می باشد.

منبع: آلما

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش صورت و سلامت پوست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا