پیش‌ بینی وضعیت بازارهای دلار، طلا و سکه در هفته آینده


 پیش‌ بینی وضعیت بازارهای دلار، طلا و سکه در هفته آینده

هفته گذشته روزهای سختی را برای بازارهای رقم زد اما کارشناسان پیش‌بینی تلخی برای هفته آینده ندارند.

بازارهای مالی در هفته گذشته یا در رکود به سر بردند یا روند نزولی تجربه کردند. فدرال رزرو بیشترین تأثیر را بر بازارهای مالی داشت. احتمالاً افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای کنترل تورم، بازارها را وارد فاز اصلاحی کند. البته جهش شاخص دلار نیز در این التهاب بی‌تأثیر نیست. از سویی یکی از امیدهای بازار جهانی قیمت نفت است که احتمال می‌رود با از دست رفتن سطح ۱۰۰ دلار شاهد افت بیشتر بازار نیز باشیم. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به بازار بورس، دلار، طلا، سکه و ارزهای دیجیتال در هفته گذشته و هفته پیش رو داشته باشیم.

بورس

در هفته گذشته شاخص کل بورس افت حدود ۱۱ هزار واحدی را تجربه کرد. البته شاخص فرابورس نسبت به شاخص کل و شاخص هم‌وزن افت بیشتری داشت و ۲۷۴ واحد، معادل ۱.۳۵ درصد کاهش پیدا کرد. برای سومین هفته متوالی، حقیقی‌ها با بازار قهر کرده‌اند و در ۵ روز کاری گذشته حتی یک روز هم حقیقی سرمایه وارد بازار نکردند. حقیقی‌های بازار در حال فروش دارایی به حقوقی‌ها هستند. شنبه ۱۱ تیر رکوردار خروج پول حقیقی‌ها بود. معاملات خرد نیز در بازار حال و روز خوبی نداشت. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از بازار بورس بالاترین ارزش معاملات در هفته گذشته حدود ۳,۵۰۰ میلیارد تومان بود و دوشنبه، رکورد کاهش ارزش معاملات خرد در سال ۱۴۰۱ با رقم ۳,۰۸۰ میلیارد تومان شکسته شد. در نتیجه سایه رکورد بر سر بازار سهام حاکم شده است.

 پیش‌ بینی وضعیت بازارهای دلار، طلا و سکه در هفته آینده

پیش‌بینی بورس در هفته آینده

کارشناسان عقیده دارند که بازار شنبه روند متعادلی را تجربه خواهد کرد. دومین روز کاری هفته آینده تعطیل است و احتمالاً در روز ابتدایی هفته بازار کمی سردرگم باشد اما پیش‌بینی می‌شود که هفته آینده نسبت به هفته گذشته وضعیت بهتری داشته باشیم. در حال حاضر یکسری پول کم‌جان در مسیر شاخص سازی و برای زنده نگه‌داشتن بازار حرکت می‌کند.

طلا و سکه

قیمت طلا در هفته‌ای گذشته بین کانال یک‌میلیون و ۳۰۰ تا یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نوسان داشت. در روزهای پایانی هفته روند قیمتی طلا و سکه عمداً کاهشی بود. سکه طرح جدید بین کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومانی نوسان داشت. قیمت سکه طرح قدیم نیز به کانال ۱۳ میلیون تومان برگشت.

 پیش‌ بینی وضعیت بازارهای دلار، طلا و سکه در هفته آینده

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

کارشناسان معتقدند که افزایش قیمت طلا و سکه در هفته آینده بعید است. به این معنا که اگر روند بازار در هفته آینده کاهشی نباشد، افزایشی بودن آن نیز بعید است. از سویی بازار طلا و سکه ایران حباب دارد و احتمالاً شاهد تخلیه این حباب در کوتاه‌مدت باشیم. در بازارهای جهانی نیز با توجه به سیاست‌های ضد تورمی آمریکا احتمالاً انس جهانی روند کاهشی داشته باشد. با این روند احتمالاً شاهد افت قیمت طلا و کامودیتی‌ها خواهیم بود.

دلار

از ابتدای هفته با اعلام شکست مذاکرات برجامی در دوحه قیمت دلار افزایش داشت. البته روند بازار از روز دوشنبه تغییر کرد و تا پنجشنبه نوسان کمی را شاهد بودیم. یکی از دلایل کاهش نوسان، افزایش حجم عرضه توسط نهاد بازار ساز بود. در بازار رسمی هم دلار همانند بازار آزاد نوسان کمی داشت.

 پیش‌ بینی وضعیت بازارهای دلار، طلا و سکه در هفته آینده

پیش‌بینی قیمت دلار

برای پیش‌بینی قیمت دلار در هفته آینده باید به چند خبر مهم سیاسی اشاره کنیم. تحریم تازه وزارت خزانه‌داری امریکا و بازداشت دیپلمات‌های انگلیسی و لهستانی توسط سازمان اطلاعات سپاه سیگنال‌های تازه‌ای به بازار دلار داده است. عده‌ای از معامله گران معتقدند که تنش‌های بین ایران و غرب، بازیگران ارزی را در موقعیت خرید قرار خواهد داد. البته عده‌ای نیز معتقدند که بازار ساز مانع افزایش قیمت دلار خواهد شد.

ارزهای دیجیتال

بازار رمزارزها نیز در دنیا تحت تأثیر چند خبر قرار گرفت. اولین خبر ورشکستگی شرکت سرمایه‌گذاری تری اروز کپیتال بود که اثرات منفی بر بازار رمزارزها داشت. قیمت بیت کوین در این شرایط کمتر از ۱۹,۰۰۰ دلار شد. پلتفرم وام‌دهی سلسیوس یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در معرض خطر لیکویید شدن قرار داشت. البته این پلتفرم با پرداخت بیش از ۱۴۲ میلیون دلار از بدهی‌های خود، سطح لیکویید شدن وثیقه‌های بیت کوین را به ۵۰۰۰ دلار کاهش داد. در هفته گذشته شاخص ترس و طمع بازار به عدد ۱۸ رسید که نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاران بیت کوین در حالت ترس شدید قرار دارند. ارزش کل بازار رمزارزها این هفته به بالاتر از ۱ تریلیون دلار رسید. با وجود وضعیت فعلی بازار نهنگ‌های بزرگ همچنان در حال فروش بیت کوین‌ هستند. حدوداً ۹۰ هزار واحد بیت کوین توسط نهنگ‌ها خرید و فروش شده است.

 پیش‌ بینی وضعیت بازارهای دلار، طلا و سکه در هفته آینده

پیش‌بینی رمزارزها

آدرس‌های با دارایی ۱۰۰۰ تا ۱۰۰٬۰۰۰ اتر در سه هفته آخر ماه خرداد حدود ۱.۱٪ از کل عرضه در گردش اتر را به دارایی خود اضافه کردند. در نتیجه تیرماه شرایط بهتری را برای رمزارزها پیش‌بینی می‌کنند. بیت کوین احتمالاً در مسیر یکی از بزرگ‌ترین صعود قرار دارد. در خصوص آلت کوین‌ها پیش‌بینی‌های متعددی می‌شود. به طور مثال پیش‌بینی می‌شود، قیمت کاردانو تا پایان تیر به میزان خیره‌کننده‌ی ۹۵.۸۲ درصد نسبت به قیمت فعلی خود افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)