حجاج بیت‌الله الحرام ندبه‌خوان ظهور ولی عصر(عج) شدند


حجاج بیت‌الله الحرام ندبه‌خوان ظهور ولی عصر(عج) شدند

در پنجمین جمعه حضور حجاج ایرانی در سرزمین وحی، زائران ایرانی خانه خدا در هتل‌های محل اقامت‌شان ضمن دعا برای تعجیل فرج موعود منتظر، به ندبه و توسل به امام زمان(عج) پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم قرائت دعای ندبه و مناجات با امام زمان(عج) زائران ایرانی امروز (24 تیرماه) به طور هم‌زمان در تمام هتل‌های محل استقرار حجاج ایرانی در مکه مکرمه و به شکل متمرکز در 2 هتل بزرگ این شهر برگزار شد.

مراسم قرائت دعای ندبه در هتل هالیدی از ساعت 8 صبح با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. در ادامه حجت‌الاسلام صمدی یزدی، از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری به سخنرانی معارفی پرداخت. حاج علی فراهانی از ذاکران اهل بیت نیز ضمن بیان اشعاری در فراق امام زمان(عج) و نوحه‌سرایی، دعای پرفیض ندبه را قرائت کرد.
بنابر این گزارش در مراسم دیگری که به شکل متمرکز در هتل ویولت برگزار شد، بعد از سخنرانی و منبر معنوی حجت‌الاسلام سید ابوالفضل مدرسی از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری، حاج حمید رمضان‌پور از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به زمزمه دعای ندبه پرداخت.
حجت‌الاسلام مدرسی در سخنرانی خود بر لزوم شناخت امام زمان(عج) تاکید کرد و بدترین جایگاهها در جهنم را برای منافقین و کسانی دانست که امام ناشناس بودند.
وی با بیان اینکه عاقبت بخیری دست خود انسان است، افزود: کسی که نسبت به حجت خدا معرفت و شناخت پیدا نکند و در دینش گمراه شود عاقبت بخیر نخواهد شد.
مراسم دعای ندبه در هتل میدان نیز از ساعت 8 آغاز شد. حجت‌‌الاسلام مرتضی چیت‌سازیان، از روحانیون کاروان‌های ایرانی در این مراسم با اشاره به آخرین فرصت‌های بهره‌مندی حجاج از سرزمین وحی، بیان کرد: خداوند متعال در آیه 200 سوره بقره می‌فرماید: «فَإِذَا قَضَیْتُمْ مَنَاسِکَکُمْ فَاذْکُرُوا اللَّهَ کَذِکْرِکُمْ آبَاءَکُمْ»؛ یعنی وقتی اعمال حج (ایام تشریق) شما سپری شد، وظیفه شما ذکر خداست.
وی افزود: جنبه عرفانی ذکر خداوند این است که انسان رنگ الهی به خود بگیرد و همه جا خدایی شود و در بازگشت به وطن تغییر کرده باشد.


حجت‌الاسلام چیت‌سازیان با بیان اینکه زائران یک سوغات از مدینه و یک سوغات از مکه با خود به میهن می‌برند، گفت: سوغات مدینه سیره و اخلاق نبوی است که باید در رفتار و کردار ما خود را نشان دهد. سوغاتی هم که از مکه مکرمه به ایران می‌بریم توحید است. در اعمالمان باید از شرک و ریا دوری کنیم و در روایات داریم که شرط قبولی حج این است که انسان به سمت گناه برنگردد.
در ادامه خیل حاضران در سالن این هتل و جمعیت زیادی که در فضای بیرون از آن نشسته بودند، با نوای گرم مداحی حاج سعید سعادت‌یار به قرائت دعای ندبه و استغاثه با امام زمان(عج) پرداختند.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تشکیل هسته‌های نخبگانی در مدیریت جدید سازمان دارالقرآن جدی گرفته شود