آگهی/ پیش بینی های عجیب درباره اتریوم


آگهی/ پیش بینی های عجیب درباره اتریوم

پیش بینی های عجیب درباره اتریوم کسانی که در بازار ارز دیجیتال هستند و یا در این خصوص مطالعاتی دارند، میدانند که اتریوم همپای بیت کوین از جمله محبوبتترین رمز ارز در این بازار به شما میرود. اتریوم...

کسانی که در بازار ارز دیجیتال هستند و یا در این خصوص مطالعاتی دارند، می­دانند که اتریوم همپای بیت کوین از جمله محبوبت­ترین رمز ارز در این بازار به شما می­رود.

اتریوم با معادل انگلیسی Ethereum یک پلتفرم عمومی است که به صورت متن باز طراحی شده است و دارای زنجیره بلوکی محور است که برای قرادادهای هوشمند مورد استفاده قرار می­گیرد.

اتریوم یک توکن ارز رمز پایه به نام «اتر» را عرضه کرده است که دارای قابلیت انتقال میان حساب­ها را دارد و می­تواند در راستای محاسبات انجام­شده، به گروه­های شرکت­کننده پرداخت شود.

«گس» هم سازوکار قیمت­گذاری داخلی است که جهت پیشگیری از مکان­یابی و اسپمینگ بر روی شبکه به کار گرفته شد است.

باید بدانید که ایده اتریوم بوسیله ویتالیک بوترین و در سال 2013 در قالب یک مقاله سفید عرضه شد. او معتقد بود که بیت کوین دارای کاستی­هایی است که باید برطرف شوند. سرانجام او در تاریخ ماه ژانویه سال 2014 با همراهی توسعه­دهندگان دیگر، برای پیاده­سازی پروژه خود موفق به جذب سرمایه شدند.

آگهی/ پیش بینی های عجیب درباره اتریوم

ارزش اتریوم چقدر است؟

در مورد ارزش اتریوم باید گفت که قیمت این رمز ارز در تاریخ 13 ژانویه سال 2018 به بالاترین حد رسید یعنی چیزی در حدود 88/1.432 دلار. البته ارزش اتریوم در ماه­های بعد تا سقف 15/83 دلار ریزش کرد.

به این ترتیب می­توان گفت که بازار داغ خرید اتریوم در سال 2018 رخ داده است.

در ایران برای خرید اتریوم مراکزی وجود دارند که این کار را برای مشتریان انجام می­دهند. پس اگر می­خواهید اتریوم بخرید و در عین حال دنبال این هستید که کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی کمترین کارمزد را دارد، حتما از این صرافی­ها هم در خصوص خرید اتریوم جویا شوید.

آینده اتریوم چگونه می­شود؟

در حال حاضر رقابت شدید بین اتریوم و بیت کوین در بازار ارز دیجیتال وجود دارد. اما تحلیل­گران برای وضعیت آینده اتریوم گمانه­زنی­هایی داشته­اند که تا حدودی جالب هستند.

به اعتقاد تحلیل­گران مسائل اقتصادی در زمینه ارز دیجیتال، اتریوم روی دست بیت کوین خواهد زد. این گمانه­زنی آنها به بررسی وضعیت باراز رمز ارز در سال 2021 برمی­گردد. در این بررسی­ها نشان داده می­شود که اتریوم دارای عملکرد به نسبت بهتری در مقایسه با بیت کوین بوده است. اتریوم در سال 2021 افزایش ارزش در حد 418 درصدی را به خود دیده است. این در حالی است که این رقم در بیت کوین، عدد 66 درصد را به ما نشان می­دهد.

مطابق مطالعات انجام­شده، این شکاف عملکردی بین بیت کوین و اتریوم از سال 2015 رخ داده، یعنی همان سالی که اتریوم راه­اندازی شده است.

از جمله دلایلی که بر اساس آن پیش­بینی می­شود اتریوم در سال 2022 در روند صعودی خواهد بود، این است که حجم فروش توکن­های غیر مثلی(NFT) افزایش یافته است. بیشتر این توکن­ها هنوز هم بر بستر بلاک چین اتریوم موفق می­شوند که به جریان بیفتند.

به این ترتیب انتظار آن است که حجم معاملات و سرمایه­گذاری­ها با اتریوم در سال 2022 بالا برود و این افزایش حجم معاملات، افزایش ارزش اتریوم را هم به دنبال خود دارد.

گفتنی است که قیمت اتریوم از 0.311 دلار در همان سال عرضه یعنی سال 2015 به حدود 4800 دلار در اواخر سال 2021رسیده است.

آگهی/ پیش بینی های عجیب درباره اتریوم

روش تحلیل مارکت کپ بازار و پیش‌بینی کف قیمت اتریوم و بیت کوین

تحلیلگر مشهوری چون جیسون پیزینو Jason Pizzino با انتشار یک ویدیو در کانال یوتیوب خود با استفاده از روش تحلیل ارزش کل بازار (مارکت کپ)، کف قیمت بیت کوین و اتریوم را تعیین کرده است. بر اساس داده­های این تحلیل و در بدبینانه‌ترین حالت ممکن، قیمت اتریوم و بیت کوین برابر با ۱۲,۷۷۰ دلار و ۳۸۲ دلار خواهد بود.

پیزینو در این ویدیو اشاره مستقیمی هم به این مسئله داشته است که در ریزش‌های بازار انواع رمز ارز از جمله بیت کوین، اتریوم، آلت کوین‌ها و استیبل کوین‌ها درصد ریزش‌های متفاوتی خواهیم داشت. بر این اساس نمی‌توان همه آن‌ها را به صورت یک جا تحلیل کرد.

پیزینو، کف نهایی مارکت کپ بازار را برابر با ۵۷۱ میلیارد دلار مد نظر داشته است و مطابق آن کف مارکت کپ بیت کوین و اتریوم را تعیین کرده است. در این تحلیل اینگونه فرض شده که استیبل کوین‌ها در ریزش بعدی خود به طور تقریبی درصد بازار مارکت کپ خود را حفظ خواهند کرد؛ کما اینکه درصد زیادی تغییر در مارکت کپ آن‌ها در ریزش‌های اخیر دیده نشده است.

در حال حاضر، ارزش کل بازار مارکت کپ استیبل کوین‌ها برابر با چیزی در حدود ۱۵۶ میلیارد دلار است که در بین آن‌ها تتر با داشتن ارزشی در حدود ۶۸ میلیارد دلار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. کاهش این پارامتر در مقایسه با ماه آپریل (اردیبهشت) در کنار کاهش ارزش کل بازار کریپتو این موضوع را نشان می­دهد که بخشی از سرمایه‌های این بازار تبدیل به پول فیات شده است و از این بازار خارج شده است.

نمودار مقایسه دامیننس بیت کوین و اتریوم

برای دست یافتن به کف قیمت، به نمودار مقایسه دامیننس بیت کوین و اتریوم در بازار هم سر می‌زنیم. در این نمودار در تاریخ دسامبر ۲۰۲۰ این مقادیر به ترتیب برابر با ۶۳ درصد و ۱۲ درصد بوده­اند. این اعداد حاصله نشان می­دهند که در زمانی که مارکت کپ بازار به ۵۷۱ میلیارد دلار رسیده است، بیت کوین حدود ۵.۲۵ برابر از بازار سهم داشته است.

می­توان از موضوع اینگونه برداشت کرد که چنانچه تاریخ تکرار شود، مارکت کپ بیت کوین و اتریوم در کف قیمت به ترتیب به اعداد ۲۴۳.۶ و ۴۶.۴ میلیارد دلار خواهند رسید.

با در نظر گرفتن کوین‌های در گردش این دو نوع رمز ارز محبوب، کف قیمت بیت کوین با این روش برابر با ۱۲,۷۷۰ دلار خواهد بود و کف قیمت اتریوم با این روش نیز برابر ۳۸۲ دلار خواهد بود.

قیمت اتریوم بی ثبات تر از بیت کوین است؟

کارشناسان معتقدند که قیمت اتریوم در طی ماه­های آینده در مقایسه با بیت کوین، حالت بی­ثباتری دارد. دلیل آن هم این است که اتریوم می­خواهد فناوری خود را به نسخه کم­مصرف انرژی انتقال دهد.

ویژگی متمایز کننده اتریوم چیست؟

مطابق نتایج تحلیل­های انجام­گرفته، از جمله ویژگی­های متمایزکننده اتریوم آن است که این رمز ارز یک شبکه نرم­افزاری است که به گونه­ای طراحی شده تا سایر توسعه­دهندگان اجازه داشته باشند تا برنامه­ها، ابزارها و NFTهای جدید بسازند و به این روشها و ابزارهای نوین قدرت بدهند.

در واقع این خاصیت شبکه نرم­افزاری مبتنی بر بلاک چین است چرا که دارای کاربردهای زیادی است. از جمله موسیقی، بازی، سرگرمی و در کل امور غیرمتمرکز بر روی آن قابلبت طراحی و اجرا دارند. همین ویژگی باعث شده است تا رمز ارز اتریوم در سال 2021 به عنوان محبوب­ترین و پر کاربردترین رمز ارز تبدیل شود.

آگهی/ پیش بینی های عجیب درباره اتریوم

سخن آخر

در بازار ارز دیجیتال، اتریوم موفق شده است تا با متن باز خود به محبوبیت خاصی در معاملات دست پیدا کند و همپای بیت کوین باشد. در این زمینه برخی پیش­بینی­ها در مورد آینده اتریوم وجود دارد که مشخص­کننده وضعیت خوب آن در بازار هستند.

سوالات متداول

شاید الان که پیش­بینی­ها در مورد اتریوم و وضعیت آن، رو به سوی موفقیت بودن اتریوم را نشان می­دهند، شما هم تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه داشته باشد و سوالاتی در ذهن شما شکل بگیرد. در ادامه سعی کرده­ایم تا به متداول­ترین آنها پاسخ دهیم.

آیا اتریوم جای بیت کوین را خواهد گرفت؟

سندیپ نیلوال، ‌بنیان‌گذار پالیگان در این مورد گفته است که:

«دیر یا زود، اتریوم گوی سبقت را از بیت کوین می­رباید و تبدیل به یک استاندارد جهانی می­شود.» وی بر این اعتقاد است که اتریوم به آرامی به لایه‌ نهایی مورد توافق جهت تسویه حساب‌ها در حوزه‌ دیفای تبدیل خواهد شد. پالیگان می­گوید راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر اتریوم مسیر موفقیت را برای او هموار می­کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه