آغاز اجلاس آستانه با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه


آغاز اجلاس آستانه با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، هفتمین اجلاس آستانه شامگاه سه شنبه (28تیر) با میزبانی آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان و با حضور رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه در محل سالن اجلاس سران آغاز...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، هفتمین اجلاس آستانه شامگاه سه شنبه (28تیر) با میزبانی آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان و با حضور رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه در محل سالن اجلاس سران آغاز شد.

مذاکرات آستانه با ابتکار عمل ایران و روسیه و همراهی ترکیه در سال ۲۰۱۷ با هدف حل و فصل منازعات سوریه و پایان بخشیدن به شش سال جنگ، آوارگی و ویرانی در این کشور آغاز شد. دور اول نشست آستانه یا نشست صلح سوریه در ژانویه ۲۰۱۷ با حضور ایران، روسیه و ترکیه در قزاقستان برگزار شد.

این سه کشور تاکنون هجده بار مذاکرات آستانه را با هدف بررسی مسائل بشردوستانه، تقویت اعتماد و هماهنگی برای انجام اقداماتی در راستای توسعه روند صلح و حل و فصل بحران سوریه برگزار کرده‌اند. در همه این مذاکرات بر لزوم حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه و ادامه روند آتش بس تاکید شده است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام