نمونه‌های اولیه عینک‌های AR گوگل به زودی رونمایی می‌شوند


نمونه‌های اولیه عینک‌های AR گوگل به زودی رونمایی می‌شوند

عینک AR گوگل از سه بخش صفحه‌نمایش لمسی مخصوص، میکروفون و دوربین تشکیل شده است.

ویدیوئی که اخیرا از گوگل منتشر شده است نشان می‌دهد عینک AR گوگل می‌تواند کلمات گفته شده توسط شخص مقابلتان را در یک زمان ترجمه و رونویسی کند. این عینک همچنین متن ترجمه‌شده را به‌عنوان یک پوشش روی لنز نشان می‌داد. شرکت گوگل اکنون می‌گوید که آماده است عینک‌ها را را از آزمایشگاه‌های خود بیرون بیاورد و آن‌ها را در معرض دید عموم آزمایش کند.

به گزارش slashgear، این عینک از سه جزء اصلی شامل صفحه‌نمایش درون لنز، میکروفون و دوربین تشکیل شده است. طراحی نمونه اولیه گوگل شبیه یک عینک معمولی روزمره با چند ویژگی است، اما در کنار تست و پروتکل‌های ایمنی، در اینجا نگرانی هایی وجود دارد. به طور مثال، گوگل نمی‌گوید چه زمانی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این نمونه‌های اولیه به محصولات تجاری در دسترس تبدیل شوند همچنین به طور کلی به نظر می‌رسد که عینک AR گوگل به این زودی برای مصرف عمومی آماده نخواهد شد.

نمونه‌های اولیه عینک‌های AR گوگل به زودی رونمایی می‌شوند

نگرانی‌های مربوط به حوزه حریم شخصی

با توجه به اینکه این عینک دارای دوربین است برخی از کاربران نگران بخش‌های امنیتی این محصول هستند. به گفته گوگل، اطلاعات حساس مانند چهره‌ها، علائم و پلاک‌ها در یک سیستم حذف خودکار ۳۰ روزه که از قبل وجود دارد، حذف خواهند شد. گوگل اضافه می‌کند که نمونه‌های اولیه عینک AR این شرکت در فضا‌هایی مانند بیمارستان‌ها، مدارس، زمین‌های بازی، تجمع‌ها و مکان‌های مذهبی آزمایش نمی‌شوند.

نمونه‌های اولیه AR گوگل تلاش می‌کنند تا نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را با نشانگر‌های LED برطرف کنند یعنی هر بار که دوربین‌ها وارد عمل می‌شوند، یک نشانگر LED روشن می‌شود تا به افراد در کنار شما اطلاع دهد که ممکن است اطلاعات در حال ضبط باشند سیستم مشابهی که بر روی عینک هوشمند فیسبوک Ray-Ban Stories نیز پیاده سازی شده است.

بیشتر بخوانید

کمک عینک‌های AR در حوزه طراحی داخلی+ فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید