رونمایی از واکسن خوراکی کرونا


رونمایی از واکسن خوراکی کرونا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر خلاف تصور عمومی درباره پایان همه گیری کرونا در جهان، بار دیگر شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در جهان هستیم. با گسترش زیرسویه‌های امیکرون مقامات بهداشتی شاهد اوج گرفتن شمار مبتلایان و...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر خلاف تصور عمومی درباره پایان همه گیری کرونا در جهان، بار دیگر شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در جهان هستیم. با گسترش زیرسویه‌های امیکرون مقامات بهداشتی شاهد اوج گرفتن شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا هستند. از این رو، تزریق واکسن کرونا اولویت نخست کشور‌ها در مبارزه با این همه گیری است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، واکسن‌های موجود در بازار برای مقابله با کرونا به صورت تزریقی استفاده می‌شود. این واکسن‌ها باید در درجات پایین نگهداری شوند و انتقال آن به برخی مناطق صعب العبور میسر نیست. همچنین همواره تزریق واکسن به کودکان چالش‌های خاص خود را دارد.

با این حال، شرکت واکسارت (Vaxart) یکی از غول‌های داروسازی آمریکا تحقیقات خود را بر روی واکسن‌های خوراکی آغاز کرده است. این واکسن که به صورت قرص‌های خوراکی عرضه خواهد شد، می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که واکسن‌های تزریقی دارند را برطرف کند.

شرکت واکسارت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد این قرص تاب آوری مناسبی در افراد داشته و عوارض جدی در افراد نشان نداده است. در تمامی ۳۵ داوطلب دریافت کننده این واکسن خوراکی پاسخ ایمنی مناسب ایجاد شده است.

در حالی که واکسن‌های موجود باعث تولید آنتی بادی (پادتن) در خون می‌شود، واکسن شرکت واکسارت باعث تولید آنتی بادی در مخاط بینی و مجاری تنفسی می‌شود. مخاط نخستین لایه دفاعی بدن برای مقابله با عوامل بیماری زا محسوب می‌شود.

با این حال، محققان می‌گویند برای تجاری سازی این واکسن خوراکی باید تحقیقات تکمیلی صورت پذیرد. دانشمندان امیدوارند با ساخت این قرص، همه گیری کرونا در جهان را تحت کنترل درآورند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟