رشد دو رقمی اتریوم کلاسیک با سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری انت پول


رشد دو رقمی اتریوم کلاسیک با سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری انت پول

اتریوم کلاسیک این روزها میزبان ماینرهای اتریوم است. همزمان با سرمایه‌گذاری استخر بزرگ انت پول در این پروژه قیمت اتریوم کلاسیک 14 درصد رشد کرد.حدود ده روز پیش گفتم پس از ۶ سال، تاریخ نهایی آپدیت بزرگ شبکه ارز دیجیتال اتریوم اعلام شد. بعد از...

اتریوم کلاسیک این روزها میزبان ماینرهای اتریوم است. همزمان با سرمایه‌گذاری استخر بزرگ انت پول در این پروژه قیمت اتریوم کلاسیک 14 درصد رشد کرد.

حدود ده روز پیش گفتم پس از ۶ سال، تاریخ نهایی آپدیت بزرگ شبکه ارز دیجیتال اتریوم اعلام شد. بعد از بروزرسانی بزرگ این شبکه به نام مرج (Merge)، مکانیزم اجماع آن از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تبدیل خواهد شد. در شبکه‌های مبتنی بر این سیستم ماینرها با استیک‌کننده‌ها جایگزین می‌شوند. به همین دلیل با رشد شبکه اتریوم کلاسیک به خاطر مهاجرت ماینرهای سرگردان اتریوم مواجه هستیم.

بعد از بروزرسانی 28 شهریور ماه، ریگ‌های ماینینگ دیگر در شبکه اتریوم کاربردی ندارند. مالک‌های این دستگاه‌ها باید قطعات آن‌ها را به فروش برسانند یا در شبکه‌ای دیگر مشغول به فعالیت شوند. نکته اینجاست که فروش قطعات سود چندانی نخواهد داشت، چرا که بعد از آپگرید بزرگ Ethereum، به احتمال زیاد با کاهش قیمت کارت‌های گرافیک مواجه می‌شویم. در این شرایط بخشی از ماینرها تصمیم به مهاجرت به شبکه اتریوم کلاسیک گرفته‌اند. این اتفاق رشد قیمت ارز دیجیتال این بستر یعنی ETC را به همراه داشته است.

رشد مجدد قیمت اتریوم کلاسیک با سرمایه‌گذاری Antpool

بعد از رشد تقریبا 100 درصدی اتریوم کلاسیک طی یک ماه و رسیدن قیمت هر واحد آن از زیر 14 دلار به حوالی 27 دلار، نوبت به یک رشد 14 درصدی دیگر رسید که به خاطر سرمایه‌گذاری یکی از بزرگترین استخرهای استخراج ارز دیجیتال بوده است.

رشد دو رقمی اتریوم کلاسیک با سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری انت پولرشد دو رقمی اتریوم کلاسیک با سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری انت پول

نمودار رشد قیمت ETC طی یک ماه اخیر

رشد اتریوم کلاسیک به عنوان مهمترین هاردفورک اتریوم در حالی است که اکنون در بازار نزولی قرار داریم و بیت کوین و سایر آلت کوین‌های قدرتمند برای نگه داشتن خود بالای نقاط حمایت کلیدی دست و پا می‌زنند. بد نیست بدانید رشد 14 درصدی ETC طی 24 ساعت اخیر در بین 70 رمز ارز برتر بازار بالاترین رکورد بود.

با توجه به استقبال ماینرها از Ethereum Classic، انت پول به عنوان سومین استخر استخراج بزرگ بیت کوین و چهاردهمین استخر استخراج بزرگ اتریوم برای حمایت از اتریوم کلاسیک و کمک به رشد آن تصمیم به سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری در این پروژه گرفت.

با وجود رشد بسیار زیاد ارز دیجیتال ETC طی یک ماه اخیر در بحبوحه بازار خرسی، این رمز ارز اکنون 84.62 درصد پایین‌تر از اوج قیمت تاریخی خود خرید و فروش می‌شود؛ بر اساس داده به دست آمده از وب سایت coinmarketcap، اردیبهشت سال 1400 اوج قیمت 176 دلار برای ETC به ثبت رسید.

اتریوم کلاسیک چه تفاوتی با اتریوم دارد؟

بعد از هک بزرگ The DAO، یک سازمان خودمختار غیر متمرکز سوار بر بلاک چین اتریوم، در سال 2016 این شبکه حدود یک سال بعد از راه‌اندازی وارد بحران شد. توسعه‌دهندگان برای برگرداندن میلیون‌ها دلار سرمایه رمز ارزی افراد قربانی تصمیم به معکوس کردن تراکنش‌های مربوط به انتقال وجوه سرقتی گرفتند، اما این اتفاق با توجه به ساختار غیر متمرکز شبکه نیازمند اجماع همگانی بود. برخی نود‌های شبکه اتریوم عقیده داشتند با چنین اقدامی ساختار و اساس غیر متمرکز اتریوم زیر سوال خواهد رفت، به همین دلیل راه خود را جدا کردند.

اتریوم کلاسیک در اصل همان شبکه اولیه راه‌اندازی شده توسط ویتالیک بوترین و دیگر اعضای تیم توسعه این پروژه است، اما اتریوم، شبکه اصلی کنونی، انشعابی از آن محسوب می‌شود که درونش تراکنش‌های مربوط به هک The DAO معکوس شده‌اند.

اکنون برخلاف شبکه اولیه، بستر اصلی در حال آماده‌سازی به منظور مهاجرت از مکانیزم اجماع اثبات کار به اثبات سهام است. در شبکه‌های مبتنی بر اثبات سهام مصرف برق چند صد هزار برابر پایین‌تر است. از چندین سال قبل بلاک چین‌های PoW به یک معضل برای محیط زیست تبدیل شده‌‌اند، به طوری که بر اساس یک تحقیق جدید مصرف برق ماینرهای بیت کوین و اتریوم از چند کشور اروپایی بیشتر است!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟