پروازهای های فضایی روسیه مقرون به صرفه تر است


بررسی مقایسه ای فعالیت های فضایی روسیه و آمریکا نشان می دهد نمونه های فضاپیمای روسی به مراتب ارزان تر از فضاپیماهای آمریکایی هستند. این موضوع باعث می شود فضاپیماهای روسی کاربردی تر و مقرون به صرفه...

پروازهای های فضایی روسیه مقرون به صرفه تر است

بررسی مقایسه ای فعالیت های فضایی روسیه و آمریکا نشان می دهد نمونه های فضاپیمای روسی به مراتب ارزان تر از فضاپیماهای آمریکایی هستند. این موضوع باعث می شود فضاپیماهای روسی کاربردی تر و مقرون به صرفه باشند.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه اعلام کرد پرواز با سفینه فضایی روسی سایوز بسیار ارزان ‌تر از ماموریت های دراگون و استارلاینر آمریکا است.

آگات، رئیس موسسه علمی و تحقیقاتی اقتصادی شرکت فضایی دولتی روسکوسموس روسیه، امروز پنجشنبه اعلام کرد: پرواز با سفینه فضایی سایوز ام اس روسیه از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر از پرواز با خدمه دراگون یا استارلاینر آمریکایی است.

به گفته این مقام ارشد فضایی روسیه، ناسا یک پرتاب فضاپیمای استارلاینر را ۳۴۵ میلیون دلار آمریکا و یک پرتاب فضاپیمای سرنشین دار دراگون را ۲۱۰ میلیون دلار آمریکا تخمین زده است. هر یک از این سفینه‌ها دارای چهار خدمه هستند، بنابراین پرتاب یک فضانورد به ترتیب ۸۷ و ۵۳ میلیون دلار هزینه دارد. به گزارش سیناپرس، البته باید توجه داشت استارلاینر می تواند محموله های بیشتری را حمل کند و در آینده خدمه آن به هفت نفر افزایش می یابد تا هزینه یک صندلی به ۵۰ میلیون دلار کاهش یابد.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر سیستم حمل و نقل مبتنی بر فضاپیمای سرنشین دار سایوز ام اس روسیه از نظر اقتصادی سود بیشتری داشته و قیمت برای فضانوردان یا گردشگران فضایی به خدمات اضافی و وضعیت بازار بستگی دارد. پیش بینی می شود طی سال های آینده هزینه های سفینه فضایی سرنشین دار بیشتر کاهش خواهد یافت.
به گزارش سیناپرس، بر اساس اطلاعات موجود، هزینه پرواز به ماه با فضاپیمای روسی چهار برابر ارزان تر از یک فضاپیمای آمریکایی است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام