هشدار قرمز هواشناسی برای سامانه بارشی مونسونی در کهگیلویه و بویراحمد/آماده باش راهداری برای مقابله با سیلاب


هشدار قرمز هواشناسی برای سامانه بارشی مونسونی در کهگیلویه و بویراحمد/آماده باش راهداری برای مقابله با سیلاب

رکنا: هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت سامانه بارشی مونسونی در این استان هشدار سطح قرمز اعلام کرد.

به گزارش رکنا از یاسوج، رضا کاکاوند، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات این سامانه گفت: این سامانه بارشی از شب پنجشنبه ششم مرداد ماه آغاز و تا اواخر روز شنبه مرداد ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه بارشی مناطق مختلف استان از جمله بویراحمد، باشت، چرام، کهگیلویه، گچساران، لنده، بهمئی، ارتفاعات و نوار شمالی، شمال شرق و شمال غرب این استان را فرا خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: جاری شدن روان‌آب و آب گرفتگی گسترده، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی و دائمی، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، احتمال تخریب پل ها، مسدود شدن جاده، خسارت در اثر صاعقه و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی از مهمترین خطرات این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: آماده باش کلیه دستگاههای امدادی و اجرایی همچون فرمانداری‌ها، شهرداری ها، راهداری، مجموعه دستگاههای وزارت نیرو، دستگاههای وزارت جهاد کشاورزی جهت مقابله با خسارت احتمالی، پاکسازی کانال ها، بازگشایی دهانه پل ها و پاکسازی آب راه های منازل، توقف، اسکان و پارک خودرو در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، چرا نکردن دامها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، صعود نکردن به ارتفاعات، توقف فعالیتهای کوهنوردی، احتیاط در رانندگی، تنظیم ورودی استخرهای پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می شود.

گفتنی است که وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال خسارت یا خسارت نقطه ای وجود دارد، وضعیت هشدار نارنجی یعنی اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است و وضعیت هشدار قرمز یعنی اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

آماده باش راهداری کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با سیلاب احتمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از آماده باش ۲۰۰ نیروی راهداری این استان برای مقابله با سیلاب احتمالی خبر داد.

عابد محمدی در جمع خبرنگاران با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش باران و احتمال سیلاب در استان از آمادگی کامل راهداران جهت مقابله با هرگونه حادثه غیر مترقبه‌ای در روزهای پیش رو خبر داد.

محمدی عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین و ۲۰۰ راهدار در ۲۴ راهدارخانه ثابت و سیار و محورهای مواصلاتی بصورت ۲۴ ساعته مستقر هستند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود شهروندان به هشدارهایی که داده می‌شود توجه کرده و در این چند روز از هرگونه سفر غیرضروری پرهیز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: به مسافران توصیه می‌شود حتما قبل از اقدام به سفر حتما از طریق سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها اطلاع حاصل نموده و به توصیه کارشناسان سامانه ۱۴۱ عمل کنند.

عباسی/کهگیلویه و بویراحمد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی