طنین تعزیه در قاره ی اروپا


طنین تعزیه در قاره ی اروپا

برای نخستین بار و  همزمان با آغاز ماه محرّم الحرام 1444 قمری گروه تعزیه ی «امام رئوف» به کارگردانی حسن بصیری و تهیّه کنندگی امیر محمّد داودی پور در مرکز اسلامی توحید شهر اُسلو (پایتخت نروژ) به اجرای برنامه ی تعزیه پرداخت. 

طنین تعزیه در قاره ی اروپا
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حضور غیرقابل پیش بینی و گسترده ی سوگواران حسینی از طیف های مختلف باعث رونق هرچه بیشتر این نمایش شیعی – ایرانی شد.

نکته ی قابل توجّه اینکه به رغم تنوّع زبانی مخاطبان برنامه ی مزبور که شیعیان مقیم نروژ با اصالت ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، هندوستانی، لبنانی، عراقی و ... بودند اما اثربخشی، مقبولیّت و معنویّت فوق العادّه ی این نمایش تعزیه که به زبان فارسی اجرا می شد باعث شگفتی دست اندرکاران برنامه و همه حاضران گردید.

گروه تعزیه ی امام رئوف متشکّل از 12 نفر تعزیه خوان و عوامل اجرایی ایرانی و افغانستانی است.

شایان ذکر است که اجراهای بعدی این گروه تعزیه به این شرح خواهد بود: مرکز اسلامی امام علی کپنهاگِ دانمارک12 مرداد، مرکز اسلامی امام علی استکهلمِ سوئد 14 مرداد ، مرکز اسلامی رسالت هلسینکیِ فنلاند 16 مرداد.

گفتنی است این برنامه پس از یکسال تلاش ، پیگیری و هماهنگی مستمر، به ثمر نشست و قرار است مستندی 4 قسمتی از اجراها و حواشی تعزیه این 4 کشور از سوی بنیاد بین المللی تکریم ادیان و مذاهب برای پخش در رسانه ملی تولید گردد.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...