آقایان سالی 4 بار و بانوان 3 بار امکان اهدای خون دارند


آقایان سالی 4 بار و بانوان 3 بار امکان اهدای خون دارند

مهدی زاده گفت: در حال حاضر به تمام گروه‌های خونی نیازمندیم؛ اما بیشتر به گروه‌های خونی منفی نیاز داریم.

آقایان سالی 4 بار و بانوان 3 بار امکان اهدای خون دارند

به گزارش ایران اکونومیست " محمد رضا مهدی زاده، مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: افرادی که دچار سرماخوردگی یا دیگر علائم مشکوک به کرونا هستند، از آن ها خونگیری انجام نمی شود.

به گفته وی در حال حاضر تنها ۴/۵ درصد از بانوان اقدام به اهدای خون می کنند. آقایان سالی ۴ بار و بانوان نیز ۳ بار امکان اهدای خون در یک سال را دارند.

او گفت: از خانم ها تقاضا دارم که مانند حضور فعالشان در کارهای فرهنگی در امر مقدس اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند. قبل از انجام خونگیری آزمایشات لازم از افراد به عمل آمده و در صورتی که اهدای خون به سلامتی آن ها ضربه بزند از انجام این کار خودداری خواهد شد؛ زیرا حفظ سلامتی افراد در اولویت مراکز انتقال خون قرار دارد.

او افزود: در حال حاضر به تمام گروه های خونی نیازمندیم؛ اما بیشتر به گروه های خونی منفی و O منفی نیاز داریم. از مردم خیر تقاضا داریم که در این کار خیر و با هدف کمک به هم نوع خودشان حضور فعال تری داشته باشند. در تهران بیش از ۱۶۷ مرکز درمانی و هشت هزار تخت بیمارستانی وجود دارند و روزانه به طور متوسط بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ واحد خون و فرآورده های خونی در بین مراکز درمانی توزیع می شوند.

مهدی زاده افزود: در حال حاضر پویشی را در ایام ماه محرم تحت عنوان خون بهای عشق راه اندازی کرده ایم و از مردم تقاضا داریم که نذر خون خود را به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی موکول نکنند؛ زیرا در این دو روز مراکز اهدای خون شلوغ و پر ازدحام خواهند بود.

او گفت: در حال حاضر میزان ذخیره خون و فرآورده های خونی کشور مناسب است و دچار هیچ مشکلی نیستیم؛ اما مسئله مهم این است که نیاز به خون و فرآورده های خونی دائمی و همیشگی است. بسیاری از عمل های جراحی سنگین در تهران انجام می شوند. مصدومان حادثه های ترافیکی ، بیماران تالاسمی و سرطانی ها نیاز همیشگی به خون و فرآورده های خونی مانند پلاکت و پلاسما دارند. از مردم نوع دوست تقاضا دارم مشارکت بیشتری در اهدای خون داشته باشند.

او گفت: با شروع موج هفتم بیماری کرونا میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون سطح استان تهران تا حدودی کاهش پیدا کرده و این موضوع تحت تاثیر شیوع واریانت جدید بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟