مقایسه رانا پلاس و پژو پارس را اینجا بخوانید


مقایسه رانا پلاس و پژو پارس را اینجا بخوانید

رانا پلاس و پژو پارس از جمله خودرو‌های موجود در بازار داخلی می‌باشند که از لحاظ قیمت با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. به همین دلیل اغلب این سوال مطرح می شود که بهتر است کدام یک از این دو خودرو را خریداری نماییم! تا پایان این مقاله با ما با مقایسه...

رانا پلاس و پژو پارس از جمله خودرو‌های موجود در بازار داخلی می‌باشند که از لحاظ قیمت با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. به همین دلیل اغلب این سوال مطرح می شود که بهتر است کدام یک از این دو خودرو را خریداری نماییم! تا پایان این مقاله با ما با مقایسه رانا پلاس و پژو پارس همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در خصوص این دو خودرو دریافت نمایید.

همه چیز درباره مقایسه رانا پلاس و پژو پارس

پیش از آنکه به مقایسه رانا پلاس و پژو پارس بپردازیم، خوب است در ابتدا هر یک از این دو خودرو را به طور جداگانه مختصر معرفی خواهیم نمود. اگر قصد لیزینگ خودرو داشته باشید، هر یک از این خودروها برای خرید مناسب به نظر می‌رسند.

معرفی رانا پلاس

رانا پلاس یک خودرو تقریبا جدید است و سال ۱۳۹۹ به بازار‌های داخلی ایران راه یافت. این خودرو نسخه جدید از خودرو LX بوده، اما با این حال تفاوت چندانی در این دو خودرو دیده نمی‌شود. تنها تفاوت موجود در این دو اتومبیل در برخی از آپشن‌های آن‌ها است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گرافیک چراغ‌ها، قاب آینه‌ها و تغییر غربیلک فرمان به سبک پژو ۲۰۷ اشاره کنیم. یکی دیگر از تحولات ایجاد شده در این خودرو نسبت به نسخه پیشین خود، استاندارد آلایندگی پیشرانه TU5 است که تبدیل به یورو ۵ شده است. همچنین لازم به ذکر است که خودرو رانا پلاس از لحاظ فنی و ظاهری شباهت بالایی به پژو ۲۰۶ فرانسوی دارد.

مقایسه رانا پلاس و پژو پارس را اینجا بخوانید

پژو پارس LX

پژو ۴۰۵ یک خودرو قدیمی موجود در بازار خرید و فروش داخلی است که نزدیک به ۲۰ سال از حضور آن در لیست خرید و فروش خودرو می‌گذرد. خودرو پژو پارس ال ایکس نسخه فیس لیفت از خودرو پژو پارس ۴۰۵ می‌باشد. درست است که این خودرو از جمله اتومبیل های قدیمی محسوب می‌شود، اما با این وجود همچنان برای بسیاری از افراد گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود.

برای به کارگیری پیشرانه این خودرو نمونه‌های متعددی امتحان شده ، اما در آخر نمونه ۱.۸ لیتری XU7 و موتور ۱۶ سوپاپ TU5 که بر روی پژو ۲۰۶ در این خودرو تعبیه شده است. موتور پژو پارس از نوع TU5 می‌باشد که با نام مستعار پارس ال ایکس در بازار شناخته می‌شود. این موتور سوخت کمتر و همچنین عملکرد نرمتری داشته، به همین جهت توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب نموده است.

مقایسه پژو ال ایکس و رانا پلاس از لحاظ طراحی

این دو خودرو از لحاظ طراحی شباهت زیادی به مدل‌های قدیمی خود دارند و از این رو می‌توان گفت شانس خودرو‌های چینی که در شرکت‌های داخلی مونتاژ می‌شوند، بیشتر خواهد بود. هر دو این خودروهاا در شرکت ایران خودرو ساخته و به تولید انبوه می‌رسند. جالب توجه این است که مدل‌های اندکی از آن‌ها در بازار موجود است و به همین خاطر افراد سعی بر این دارند که خودرو‌های خارجی با مدل‌های متنوع را خریداری کنند.

طراحی کدام بهتر است رانا پلاس یا پژو پارس ال ایکس؟

برای مقایسه این دو خودرو با یکدیگر باید گفت پژو پارس اتومبیلی قدیمی است، اما با این حال در نگاه افراد این موضوع چندان حائز اهمیت نیست. به همین دلیل از استایل شیک و همه پسند‌تری برخوردار است، اما رانا پلاس به دلیل شباهت بالایی که به خودرو ۲۰۶ دارد، کمی تکراری به نظر می‌رسد.

در یک نگاه می‌توان گفت رانا پلاس خودروی جدید‌تر است و به دلیل بهره مندی از ظاهری مدرن، می‌تواند سلیقه جوانان را به خود جلب کند. اما با این حال پژو پارس ال ایکس از ظاهری رسمی‌تر و متشخصانه‌ای برخوردار است، پس شاید برای افرادی که شغل‌های رسمی دارند، گزینه بهتری باشد.

تفاوت میان کابین‌ها

اگر بخواهیم کابین هردو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم، هر دو از امتیاز بالا محروم خواهند بود. زیرا جلوه خاص و چندان مدرنی ندارند و نمی‌توانند نظر مشتریان را به خود جلب کنند.

داشبورد هر دو اتومبیل دارای طراحی قدیمی بوده و بخش زیادی از کابین را پلاستیک خشک در بر گرفته است. اگر بخواهیم از نقطه قوت کابین این دو اتومبیل صحبت کنیم، باید غربیلک فرمان آن‌ها را نام ببریم که از این نظر از نمونه‌ها قبلی خود بهتر هستند.

در رابطه با پژو پارس ال ایکس باید گفت به دلیل فاصله محوری زیاد جای بیشتری مخصوصا در عقب اتومبیل برای افراد فراهم می‌سازد و از این لحاظ می‌توان این خودرو از نمونه‌های قبلی خود جادارتر است. اما خودرو رانا پلاس به دلیل شباهت بالایی که به پژو ۲۰۶ دارد، از گنجایش کمتری برخوردار است.

صندوق عقب اتومبیل پژو پارس حدود ۴۷۰ لیتر گنجایش دارد که این مقدار از رانا پلاس بیشتر می‌باشد که این تفاوت حداقل ۷۰ لیتر است. بنابر این شاید پژو پارس برای یک خانواده و از لحاظ گنجایش مفیدتر باشد.

مقایسه رانا پلاس و پژو پارس را اینجا بخوانید

بررسی فنی رانا پلاس و پژو پارس LX

برای مقایسه رانا پلاس و پژو پارس لازم است تا این دو خودرو را از نظر فنی نیز مورد بررسی قرار دهیم:

موتور TU5

همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد، هر دو این اتومبیل‌ها از یک پیشرانه بهره می‌برند، اما با این حال قدرت و سرعت در خودرو رانا پلاس به دلیل ابعاد کوچک‌تر و همچنین تفاوت در وزن و ویژگی‌های آیرودینامیکی از سرعت بالا‌تری نسبت به خودرو پژو پارس برخوردار است.

در رابطه با شتاب گیری صفر تا صد خودرو رانا پلاس باید گفت برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت در حالت سکون حدود ۱۲ ثانیه برآورد شده است، اما با این حال شتاب گیری خودرو مقابل ۱۳.۲ می‌باشد.

اگر بخواهیم مصرف سوخت این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم مصرف سوخت رانا پلاس از پژو پارس کمتر می‌باشد و به همین خاطر شاید خرید رانا به نظر مشتریان یک خرید بصرفه‌تر آید. از روی دیگر برتری رانا پلاس از لحاظ فنی در دیگر خودرو‌های ایران خودرو دیده می‌شود.

مقایسه آپشن‌های رانا پلاس و پژو پارس LX

با توجه به نبود امکانات خودرو سازی در شرکت‌های داخلی، نمی‌توان توقع داشت تا این دو خودرو از امکانات رفاهی مطلوبی بهرمند باشند. از این سو نمی‌توان تفاوت‌های خاصی را میان این دو دید. شاید به عنوان شاخصه‌ای نوین در خودرو رانا پلاس بتوان وجود کنترل کروز و تهویه مطبوع اتوماتیک در خودرو پژو پارس را نام برد.

مقایسه مشخصات ایمنی

همانطور که مطلع هستید، ایمنی خودرو در تصمیم برای خرید خودرو بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل قصد داریم این دو خودرو را از نظر ایمنی نیز مورد مقایسه قرار دهیم.

در رابطه با رانا پلاس باید گفت این خودرو که نسخه‌ای جدید از پژو ۲۰۶ است که توانسته در موسس سرشناس و معتبر یورو انگپ چهارستاره برای تامین حفاظت از جان سرنشینان در زمان بهره گیری ازاتومبیل را دریافت کند.

با این حال اطلاعات دقیقی از ایمنی پژو پارس ال ایکس موجود نمی‌باشد و نمی‌توان آن را به عنوان یک خودرو امن شناخت. پس شاید از این رو نگاه اکثریت برروی خودرو رانا پلاس متمرکز گردد.

سخن پایانی

همانطور که در بررسی این دو خودرو و مقایسه رانا پلاس و پژو پارس خواندید، این دو خودرو از لحاظ فنی و ایمنی چندان تفاوت خاصی با یکدیگر نداشته و به همین دلیل در یک رنج قیمت هستند. با این حال از خدمات گسترده پس از فروش برخوردار هستند.

برچسب ها
پست ویژه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی