گریه بر امام حسین (ع) انسان را مقرب درگاه الهی می‌کند


حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: شیعیانی که روح و جانشان به ابا...
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: شیعیانی که روح و جانشان به ابا عبدالله الحسین (ع) پیوند خورده است در مسیر هدایت قرار دارند؛ زیرا ابا عبدالله الحسین (ع) امام هدایت است، گریه بر امام حسین (ع) انسان را مقرب به درگاه خداوند متعال می کند.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان به مناسبت دهه اول محرم در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخته و گفت: تمامی اولیای الهی، انبیاء خداوند و ائمه اطهار (ع) تامین خیر دنیا و آخرت را در داشتن دینداری درست می دانند. در واقع خارج از دینداری سعادتی که انسان به دنبالش است بدون دین بدست نمی آید. چراکه بی دینان تاریخ از زمان قابیل تا به امروز زندگیشان ثابت کرده است که بدون دین سعادت و خیری نصیبشان نشده است.

وی ادامه داد: شکوفا شدن تمام حقایق وجود انسان با دین میسر می‌شود در واقع دین را خداوند متعال مهندسی کرده است. این دین تمام فرشتگان، موجودات، انبیاء الهی، ائمه اطهار (ع) و سعادتمندان را شامل می شود.

حجت الاسلام انصاریان در خصوص دین تشریعی و دین تکوینی یادآور شد: دین تشریعی انسان را در برمی گیرد اما دین تکوینی شامل موجودات است که در عالم هستی خواه یا نا خواه باید دیندار باشند و اختیاری از خود در انتخاب دین ندارند. اما در دین تشریعی انسان دارای اختیار است و خداوند متعال انسان را به اجبار به دین خود نمی کند.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: جبر برای پذیرفتن دین پروردگار عالم برای انسان وجود ندارد و خداوند متعال راه خیر و شر را به انسان نشان داده است. اگر دین اجباری باشد بعثت انبیاء الهی، امامت امامان، بهشت و جهنم و مغفرت معنا پیدا نمی کند، همه این موارد محصول دین اختیاری است.

وی در خصوص شناخت واقعی دین اسلام افزود: سه ملاک واقعی شامل قرآن کریم، اهل بیت (ع) و انسانهای بزرگ می شوند. پیامبر اسلام (ص) در آخرین لحظات عروجشان از دنیا نسبت به مودت و اطاعت از اهل بیت (ع) اصرار وافری داشتند زیرا بدون کمک اهل بیت (ع) شناخت دین خداوند متعال از متن قرآن کریم به طور کامل امکان ندارد. در واقع تنهایی به سراغ قرآن رفتن سبب گمراهی انسان می شود.

حجت الاسلام انصاریان با اشاره به ملاک سوم که همانا انسانهای بزرگ است، اظهار داشت: پروردگار عالم دین و منش اخلاق ائمه اطهار(ع) را در قرآن امضا و آنها را معرفی کرده‌ است.

این استاد اخلاق افزود: تعداد بندگان حقیقی خداوند بسیار کم است و بیشتر افراد تحت سرپرستی ائمه کفر قرار دارند. اما شیعیانی که روح و جانشان به ابا عبدالله الحسین (ع) پیوند خورده است در مسیر هدایت قرار دارند زیرا ابا عبدالله الحسین (ع) امام هدایت است.

وی ادامه داد: اسلام تجلیگاه قرآن و اهل بیت (ع) است غیر اسلام برچسب دین بر خود زدند و دین واقعی نیستند. برخی در باطن نسبت دین اسلام کافر هستند و ناسپاسی دارند، کفر صرفا به معنی منکر خداوند شدن نیست بلکه در قلب آنها قرآن و اهل بیت (ع) جایی ندارند.

وی در خصوص اهمیت و اشک، بیان کرد: گریه کردن جزء دین خداوند است گریه برای پروردگار عالم که شامل ترس از عذاب، عظمت و عشق به خدا باشد در اوج ارزش است. گریه یک عبادت دینی هست بنابراین برای پروردگار عالم از ارزش بی نهایتی برخوردار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گریه بر ابا عبدالله الحسین (ع) اوج ارزش است. در واقع وسایل قرب الهی شامل روزه، نماز ، انفاق و غیره است. اما گریه بر امام حسین (ع) انسان را مقرب به درگاه خداوند متعال می کند.

پایان پیام/487
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته