حجاب مهم ترین نماد دینی و بی حجابی نیز بزرگترین نماد اومانیست است


حجاب مهم ترین نماد دینی و بی حجابی نیز بزرگترین نماد اومانیست است

حجت الاسلام والمسلمین عالی، حجاب را مهم ترین نماد دینی دانست و گفت: امروز که حجاب را هدف قرار داده اند و اگر در برنامه هایشان موفق شوند، خانواده در خطر می افتد و پس از آن هم دین مورد هجمه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» در پنجمین شب از مراسم عزاداری امام حسین (ع) که در مجتمع امام رضا (ع) منطقه ۲۲ تهران و با حضور دوستداران اهل بیت (ع) و عزاداران حسینی برگزار شد، با اشاره به اقدامات صهیونیست ها در دنیا، گفت: تار و پود و تمام پروتکل ها و اهداف و سازماندهی صهیونیست ها بیان شده است و در پروتکل دهم آمده است خانواده های غیر یهود باید دچار فروپاشی شوند.

خطیب دینی افزود: صهیونیست ها خود را نژاد برتر می دانند و معتقد هستند که بچه های غیر یهود باید به خیابان ها کشیده شوند تا خودمان تربیت شان کنیم و به جای آنکه سربازی برای خدا و دین باشند، سرباز برای شیطان درست می کنند.

وی با بیان اینکه امروز برای فروپاشی خانواده محور دین را می زنند، گفت: زن محور خانواده است و اگر زن دچار سقوط شود، مرد را هم در جامعه به سقوط خواهد کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه زن محور تربیت و آرامش در خانواده است، گفت: زن خصوصیاتی دارد که محور آرامش، صبر و حوصله تربیت فرزند را دارد و اگر کاری کنند که زن سرمایه هایش را از دست دهد و سقوط کند، مرد هم سقوط می کند و جامعه دچار فروپاشی خواهد شد.

خطیب دینی تصریح کرد: داستان حجابی که هر از گاهی اوج می گیرد و امروز در جامعه می بینیم اصلا مسئله درباره اینکه روسری سر بانوان باشد یا نباشد، نیست و اصلا مسئله شرعی نیست بلکه بالاتر از آن و تقابل دو نماد اشاره است.

وی با اشاره به تاریخچه برهنگی در جهان گفت: از به ویژه دو قرن اخیر و پس از انقلاب صنعتی در غرب انقلابی رخ داد که نه تنها خدا را کنار زدند و در مقابل خدا و دین را عصیان کردند بلکه در مقابل خود الهی انسان هم عصیان کردند و گفتند انسان یک حیوان با هوش است و فرصت اش برای لذت بردن از زندگی همین 60-70 سال است و خود ملکوتی و آموزه های دینی را کنار گذاشتند و هر چیزی که مانع از لذت بردن بود، حذف شد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی تاکید کرد: وقتی خدا کنار گذاشته شد، انسان جای خدا نشست و اومانیست که زیربنای تفکر غربی است، شکل گرفت. این تفکر انسان محور بوده و سود و لذت انسان باید تامین شود یعنی انسان محوری و همه چیز باید در خدمت انسان قرار بگیرد.

وی افزود: اومانیسم و انسان محوری به سبک زندگی تبدیل شد و در بخش های هنر، مجسمه سازی، نقاشی و پوشاک تاثیر گذاشت. مجسمه سازهای معروفی از جمله میکل آنژ که مجسمه حضرت داود را کاملا برهنه ساخته است، پیام دارد؛ پیام اش این است که انسان همین تن و بدن است و هرچه هست، همین هست.

خطیب دینی ادامه داد: در نقاشی نیز چنین رویکردی را در پیش گرفتند و زیبایی دنیایی را به تصویر می کشیدند. در پوشش نیز همین اتفاق افتاد و سبک لباس پوشیدن زنان و مردان تغییر کرد.

وی گفت: تاریخ لباس حتی در کشورهای غیر اسلامی و کشورهایی که دین نداشتند نظیر یونان باستان، هند باستان و مصر باستان بیانگر آن است که در تمام این مناطق لباس در مردان و زنان در سه چیز مشترک بود، بلند، گشاد و بدن پوش که پس از شکل گیری اومانیسم این ویژگی ها از پوشش و لباس افراد حذف شد.

خطیب دینی با بیان اینکه سبک معماری نیز تغییر کرد، گفت: سبک معماری پیش از شکل گیری اومانیسم به گونه ای بود که حریم خصوصی افراد حفظ می شد اما پس از شکل گیری اومانیسم حتی در خانه نیز حریم خصوصی معنایی نداشت چرا که نوع ساختمان و چیدمان خانه ها تغییر کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه برهنگی یک نماد است و عقبه فکری اومانیستی دارد، گفت: در جامعه ای که اصل لذت بردن تن و بدنی است، زنی ارزش پیدا می کند که چشم های بیشتری را به خود خیره کند و زنی که افراد بیشتری را دنبال خود بیندازد؛ بنابراین زن کم کم به کالای لوکس و ویترین تبدیل شد که در این روند خود زن ضرر کرد.

وی با بیان اینکه تجارت زن و کودک سومین تجارت پر سود جهانی است، گفت: تجارت زن و کودک در دنیا پس از تجارت اسلحه و تجارت مواد مخدر سومین تجارت پر سود جهانی محسوب می شود و حتی تجارت نفت، انرژی و گاز چهارمین تجارت پر سود بوده و پس از آن قرار دارد.

خطیب دینی با بیان اینکه امروز در جوامع غربی زن به کالا تبدیل شده است، گفت: شخصیت زن در این جوامع له شد و دیگر به علم، خلاقیت و مدیریت توجه ندارند و آنچه که به آن توجه می شود، ظاهر و جلوه زن است.

خطیب دینی با بیان اینکه در جامعه مدرن شخصیت زن را زنده به گور کرده اند، گفت: فلسفه اسلام این است که جذابیت های زن را که به کالا تبدیل می کند، بپوشاند تا انسانیت، علم، خلاقیت و مدیریت زن جلوه گری کند؛ این استدلال حجاب است. وی با اشاره به آیات قرآن با موضوع حجاب گفت: خداوند در آیه 59 سوره احزاب به پیامبر می گوید:

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: وقتی زن در جامعه به کالا تبدیل شد و به عنوان محور خانواده سقوط کرد، خانواده نیز دچار سقوط و فروپاشی شد و تعریف غرب از خانواده تغییر کرد و خانواده از نظر آنها جایی است که یک زن و مرد یا دو زن و یا دو مرد و یا تک والدی با هم زندگی می کنند.

وی با اشاره به سند 2030 گفت: این سند که قرار بود در ایران نیز اجرایی شود یکی از برنامه هایش ترویج فرهنگ غربی در کشور بود و یکی از اهداف هفده گانه سند 2030 تحکیم بنیان خانواده با تعریف غربی ها بود.

خطیب دینی با بیان اینکه امروز با تقابل دو نماد مواجه هستیم، گفت: حجاب نمادی است که عقبه و نشانه ای دارد و عقبه اش این است که خدا هست، دین، حیا و آخرت هست. بی حجابی نماد این است که خدا و دینی در کار نیست و هرچه هست همین تن و بدن است و انسان باید از آن لذت ببرد و خانواده ای وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی تاکید کرد: امروز که حجاب را هدف قرار داده اند و اگر در برنامه هایشان موفق شوند، خانواده در خطر می افتد و پس از آن هم دین مورد هجمه قرار می گیرد. وی با بیان اینکه امروز حجاب مهمترین نماد دینی است، گفت: بی حجابی نیز بزرگترین نماد اومانیست می باشد.

وی با اشاره به آسیب هایی که جوامع و ملل مختلف از بی حجابی و بدحجابی دچار آن شدند، گفت: در اندلس ابتدا حجاب را از بین بردند و پس از آن جنگ های صلیبی را راه انداختند. تا زمانی که مردم آندلس به حجاب و مسایل و ارزش های معنوی و دینی پایبند بودند، شکست ناپذیر بودند اما وقتی حجاب را از بین بردند، مسلمانان شکست ناپذیر شکست خوردند و مسلمانان را قلع و قمع کردند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام