اختصاص شعب ویژه رسیدگی به دعاوی شرکت‌های دانش بنیان در دادگستری استان خراسان شمالی


اختصاص شعب ویژه رسیدگی به دعاوی شرکت‌های دانش بنیان در دادگستری استان خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما صادق اسپیدکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال به بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان‌ها تأکید داشته اند به تبع به شکل جدی در این بحث ورود پیدا...

به گزارش خبرگزاری صداوسیما صادق اسپیدکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال به بحث حمایت از شرکت های دانش بنیان‌ها تأکید داشته اند به تبع به شکل جدی در این بحث ورود پیدا کردیم و ابتدا جلساتی را با پارک های علم و فناوری استان برگزار و مشکلات آنها را جویا شدیم.

وی افزود: حل مشکلات شرکت های دانش بنیان استان همراه با رئیس کل دادگستری بازدیدهایی را هماهنگ و حل مشکلات آنها در اولویت‌های کاری‌ قرار داده شد.

اسپیدکار گفت: تعدادی‌ از شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه تولید آهن اسفنجی فعال هستند و مشکل تهیه مواد اولیه دارند که با رایزنی با شرکت های بزرگ استان مقدمات تهیه این مواد برای قرار گرفتن در اختیار شرکت ها فراهم شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان شمالی در مورد تعداد شرکت های دانش بنیان استان گفت: قریب به ۳۰ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در دادگستری شعبات خاصی را برای رسیدگی به پرونده‌های آنها تعریف و به پارک علم‌وفناوری ابلاغ شده است که به همه شرکت‌ها اعلام کنند تا دعاوی و شکایاتشان در این شعب رسیدگی می‌شود.

اسپید کار گفت: یکی از حمایت های دادگستری استان از شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در کمک به تنظیم قرار دادهای آن ها است، با توجه به اینکه افرادی که به عنوان مدیرعامل یا هیئت مدیره در این شرکت ها فعالیت می‌کنند به مباحث حقوقی برای تنظیم قراردادها تسلط کافی ندارند با هماهنگی های انجام شده جلساتی ویژه آموزش به این افراد اختصاص داده و از قضات مجرب استان، افرادی برای آموزش به آنها معرفی شده اند تا قواعد حقوقی را به مدیران شرکت ها آموزش دهند تا با افزایش آگاهی‌ در تنظیم قرار دادهایشان دچار مشکل نشوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین دغدغه شرکت های دانش بنیان استان چیست؟، گفت: علاوه بر تأمین مواد اولیه‌ که یکی از مهمترین دغدغه‌های این شرکت‌ها است، اخذ تسهیلاتی اعطایی نیز یکی دیگر از این مشکلات شرکت ها محسوب می شود.

اسپیدکار ادامه داد: اگر تسهیلات به این شرکت‌ها در قالب صندوق های ویژه شرکت های دانش بنیان پرداخت شود هم بحث پرداخت ها تسهیلگری و هم معظلات در حوزه تضامین بر طرف خواهد شد زیرا زمانی که طرف حساب این شرکت ها بانک‌ها باشند سختگیری هایی در بحث تضامین صورت خواهد گرفت که موجب کندی روندکار خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خراسان شمالی گفت: تولیدات بالای شرکت های دانش بنیان در استان و خروجی مفید آنها برای تولید شایستگی این شرکت ها را برای رفع نیازهای جامعه و در نهایت موفقیت در صادرات نشان می دهد لذا به جا است که حمایت های مطلوبی از آن ها صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی