10 تا از معایب خودروهای چینی


10 تا از معایب خودروهای چینی

معایب خودروهای چینیماشین چینی است دیگر، انتظار کارایی بیشتر داشتید؟ پول بابت کالای چینی بدهید، عاقبتش همین می‌شود! این‌ها جمله‌هایی که ما بارها...

معایب خودروهای چینی

ماشین چینی است دیگر، انتظار کارایی بیشتر داشتید؟ پول بابت کالای چینی بدهید، عاقبتش همین می‌شود! این‌ها جمله‌هایی که ما بارها در روز از اطرافیان خودمان، در مورد خودروهای چینی می‌شنویم. واقعا تمامی کالاهای چینی، از اسباب بازی و لباس گرفته تا انواع خودروها، همین‌قدر بی‌کیفیت هستند؟ در مورد خودروهای چینی چقدر نظرات مثبت از اطرافیانتان شنیده‌اید؟ امروزه پشت چراغ قرمز که بایستید و نظاره‌گر خودروها باشید، متوجه می‌شوید که خیابان‌های ایران مملو از خودروهای چینی شده‌است. دلیل این محبوبیت چیست؟

معمولا افراد در بازار خودرو نگرش مثبتی در مورد خودروهای چینی ندارند و البته که این دید منفی نشات گرفته از تجربهٔ آن‌ها است. بیشتر کارشناسان خودرو پیشنهاد می‌کنند به‌جای خرید خودروهای چینی در ثبت نام ایران خودرو شرکت کنید و خودرو ملی بخرید. حالا آیا این خودروها ارزش خرید دارند؟ در این مقاله از خودرو بانک قرار است در مورد معایب خودروهای چینی صحبت کنیم. تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

۱ - قیمت بالای خودروی چینی عامل اصلی عدم تقاضا در بازار

آشفتگی در قیمت گذاری خودروهای چینی به یک دلیل اصلی برای عدم تقاضای این خودروها تبدیل شده‌است. شاید بعد از شنیدن این جمله تصور کنید که یک خودروی چینی با کلی امکانات و آپشن‌های به‌روز تقریبا باید با همین قیمت به‌فروش برسد. حتی شاید فکر کنید نسبت به خودروهای ایرانی از قیمت بهتری هم برخوردار هستند، اما این‌ها تصورات باطلی هستند

به این دلیل که خودروهای چینی شاید آپشن‌های زیادی داشته باشند، اما همین تعدد آپشن‌ها باعث شده‌است که کیفیت آن‌ها کمتر شوند و عملا بسیاری از امکانات خودروی چینی کارایی زیادی ندارد.

10 تا از معایب خودروهای چینیفروش خودروهای چینی دست دوم

۲ - دردسرهای فروش خودروی چینی در بازار دست دوم، مهم‌ترین عیب این خودرو

معمولا به دلیل شرایط خوب فروش خودروهای چینی، افراد ترغیب به خرید می‌شوند اما در هنگام فروش این خودروها به مشکل می‌خورند و افت شدید قیمت به فروشنده تحمیل می‌شود. افت قیمت خودرو در بازار دست دوم یک امر طبیعی است اما نکته قابل توجه در خودروهای چینی افت شدید قیمت‌ها نسبت به خودروهای مشابه است.

یکی از دلایل این اتفاق این است که کیفیت قطعات خودروهای چینی با کارکردن به شدت افت می‌کنند. از طرفی، این افت شدید قیمت‌ها به ضرر فروشنده تمام می‌شود و همین امر باعث می‌شود برای خرید خودرو دست دوم طرفداران کمتری هم داشته باشد چرا که فروش مجدد این خودروها باز هم افت قیمت را به همراه خواهد داشت.

۳ - صدای زیاد خودروهای چینی، اصلی‌ترین عیبی که به چشم می‌آید

شنیدن انواع صدای ماشین را می‌توانید در خودروهای بی‌کیفیت چینی تجربه کنید. در برخی از موارد گزارش شده، صدای خودروهای چینی به قدری اذیت کننده هستند که تصور می‌کنید به‌جای خودروی سواری، سوار یک ماشین سنگین شده‌اید. در این بخش با ۳ تا از رایج‌ترین صداهای خودروهای چینی آشنا می‌شویم.

یکی از صداهایی که در خودروهای چینی، زیاد به گوش می‌رسد، صدای غیر عادی موتور است.

سانروف هم تبدیل شده‌است به آن سری آپشن‌های دردسر ساز خودروهای چینی، سانروف‌های چینی پس از چندبار باز و بسته شدن با مشکلاتی مثل صدای زیاد همراه با توقف ناگهانی مواجه می‌شود.

صدای رایج دیگری که رانندگان خودروهای چینی را کلافه می‌کند، صدایی شبیه به ناله در هنگام چرخاندن فرمان است.

۴ - کیفیت کم تجهیزات از بدی‌های خرید خودروهای چینی

اگر شما هم با شنیدن عبارت «ساخت چین» اولین جمله‌ای که به ذهنتان می‌رسد کیفیت کم است، باید بگوییم بله متاسفانه کالاهای چینی کم کیفیتی در بازارهای ایران وارد شده‌اند. مهندسان چینی هنگام کپی کردن از محصولات با کیفیت، آنقدر که به ظواهر اهمیت می‌دهند، به کیفیت اهمیت نمی‌دهند البته این کیفیت کم با توجه به هزینه تمام شده به نسبت خودروهای خارجی منطقی به نظر می‌رسد چرا که افراد با قیمتی کمتر از خودروهای لوکس خارجی، سواری یک خودرو چینی لاکچری را تجربه می‌کنند.

به دلیل لوازم به‌کار گرفته شده کم کیفیت در این خودروها، باعث شده است که قیمت تمام شدهٔ خودروهای چینی خیلی کمتر از نمونه‌های مشابه آلمانی، کره‌ای و ژاپنی باشد و از عمر کمتری برخوردارند.

10 تا از معایب خودروهای چینیتجهیزات خودروهای چینی

۵ - پیدا نشدن قطعات خودروهای چینی، دغدغه اصلی صاحبان این خودروها

یکی دیگر از مشکلاتی که صاحبان خودروهای چینی با آن مواجه هستند، پیدا نشدن لوازم و قطعات برخی برندهای خودروهای چینی است. معمولا اگر مشکلی برای یک قسمت خودرو بوجود بیاید به سختی می‌توانید قطعهٔ با کیفیتی را جایگزین کنید. قطعات چینی یا پیدا نمی‌شوند و یا بی‌کیفیت هستند که این باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو می‌شوند و برای تعویض قطعات چینی حتما باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنید که در ادامه دلیل آن را توضیح خواهیم داد.

10 تا از معایب خودروهای چینیگیربکس‌های CVT

۶ - با گیربکس‌های قدیمی خودروهای چینی چه کنیم؟

کارخانه‌های تولید خودروهای چینی از قطعات و گیربکس‌های CVT استفاده می‌کنند که مدت طولانی است کارخانه‌های اروپایی آن‌ها را از دور خارج کرده‌اند. گیربکس‌های CVT به‌دلیل عدم استفاده از چرخدنده، شتاب خوبی ندارند و از عمر کم‌تری برخوردارند. این گیربکس‌های قدیمی با کاهش عملکرد سریع و دقیق مواجه شده‌اند و در نتیجه عملکرد خودرو را کاهش می‌دهند. این مشکل در خودروهای اتوماتیک چینی بیشتر به چشم می‌خورد.

10 تا از معایب خودروهای چینیتعمیر خودروهای چینی

۷ - اگر خودروی چینی شما نیاز به تعمیر دارد، حتما به نمایندگی مراجعه کنید

اگر در مسافرت به یک روستای کوچک و خارج از بافت شهری رفتید و خودروی چینی شما نیاز به تعمیر داشت، قطعا در دردسر افتاده‌اید. خودروهای چینی از سیستم‌ها و قطعات زیاد و پیچیده‌ای تشکیل شده‌اند که تعمیر آن کار هر مکانیکی نیست. تعمیر سیستم‌های برقی این خودروها را به هر مکانیک تازه واردی نسپارید و برای جلوگیری از خرابی احتمالی بیشتر به نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید.

۸ - عملکرد ضعیف سیستم ترمز با لنت‌های تقلبی موجود در بازار

یکی از مشکلات سیستم‌های ترمز چینی، وجود لنت‌های تقلبی و بی‌کیفتی است که در بازار موجود هستند و قدرت تشخیص نمونهٔ تقلبی از اصل آن کار بسیار دشواری است و لازمهٔ ایمن سازی خودروهای چینی، استفاده از لنت‌های اصلی است که می‌توانید در نمایندگی‌های معتبر آن را جستجو کنید.

۹ - ضعیف بودم سوئیچ قفل کمربند خودروهای چینی

در برخی از نمونه‌های خودروهای چینی، بعد از مدتی چراغ هشدار کمربند ایمنی خراب می‌شود یعنی در صورت بستن کمربند ایمنی باز هم هشدار می‌دهد که کمربند را نبسته‌اید و یا بالعکس، در صورتی که کمربند ایمنی را نبسته باشید، به شما هشداری نمی‌دهد. معمولا این مشکل به‌دلیل ضعیف بودن سوئیچ قفل کمربند است.

10 تا از معایب خودروهای چینیداغ شدن صفحه کلاچ‌های خودروهای چینی

۱۰ - چرا خودروی چینی زود داغ می‌کند؟

خودرو سازهای چشم بادامی حتی برای افزایش کیفیت صفحه کلاچ هم تلاش نکرده‌اند. از مشکلات رایجی که صفحه کلاچ‌های چینی با آن مواجه‌اند، داغ کردن هنگام رانندگی در ترافیک و یا در سربالایی‌های جاده است و علت اصلی خرابی این صفحه کلاچ‌ها معمولا ضعیف عمل کردن گیربکس‌های چینی است.

10 تا از معایب خودروهای چینیآیا خودروی چینی بخریم؟

ما در این مقاله سعی کردیم با توجه به نظراتی که خریداران خودروهای چینی در سالیان گذشته داشته‌اند، معایب آن را به صورت موشکافانه بررسی کنیم. البته تمامی نکات گفته شده در بالا در مورد تمامی خودروهای چینی موجود در بازار صدق نمی‌کند و بسیاری از افراد از انتخاب خودروهای چینی رضایت دارند و تاکنون با مشکل جدی با آن مواجه نشده‌اند.

بهتر است قبل از خرید خودروی مورد نظر حتما موارد ذکر شده را بررسی کنیم و یک لیست از اینکه بهتر است چه ماشین‌هایی نخریم تهیه کنیم تا هنگام بازدید از نمایشگاه‌های خودرو، فریب ظاهر دلربای خودروهای چینی را نخوریم. بهترین روش برای انتخاب یک خودروی چینی، مشورت با متخصصان خودرو بانک است.

آیا تا به حال مالک خودروی چینی بوده‌اید؟ شما کدام یک از مشکلات بالا را تجربه کرده‌اید؟ چه توصیه‌ای برای صاحبان خودروهای چینی دارید؟


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...