ایلان ماسک: تسلا مدل Y با له کردن تویوتا کرولا، پرفروش ترین ماشین جهان خواهد شد


ایلان ماسک: تسلا مدل Y با له کردن تویوتا کرولا، پرفروش ترین ماشین جهان خواهد شد

ایلان ماسک باری دیگر ادعایی بحث‌برانگیز کرد. مدیرعامل تسلا می‌گوید تسلا مدل Y با پیشی گرفتن از تویوتا کرولا پرفروش ترین ماشین جهان خواهد شد.ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس به ادعاهای جنجالی خود شهرت دارد که البته...

ایلان ماسک باری دیگر ادعایی بحث‌برانگیز کرد. مدیرعامل تسلا می‌گوید تسلا مدل Y با پیشی گرفتن از تویوتا کرولا پرفروش ترین ماشین جهان خواهد شد.

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان و مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس به ادعاهای جنجالی خود شهرت دارد که البته همیشه به واقعیت نمی‌پیوندند. عملی شدن رانندگی تمام خودکار تا یک سال دیگر هم یکی از این ادعاهای بحث‌برانگیز به حساب می‌آید. او حالا مدعی شده است که تسلا مدل Y به زودی با پشت سر گذاشتن تویوتا کرولا عنوان پرفروش ترین ماشین جهان را تصاحب می‌کند.

تسلا طی جدیدترین جلسه خود با سهامداران چند خبر مهم را اعلام کرده که از جمله می‌توان به افزایش قیمت پیکاپ مورد انتظار سایبرتراک اشاره کرد. در این بین، ایلان ماسک باری دیگر ادعای برجسته‌ای کرده است. او می‌گوید که طبق پیش‌بینی‌ها، تسلا مدل Y تا سال آینده به پرفروش ترین خودروی دنیا تبدیل خواهد شد.

تسلا مدل Y چطور می‌تواند به پرفروش ترین ماشین جهان تبدیل شود؟

ایلان ماسک: تسلا مدل Y با له کردن تویوتا کرولا، پرفروش ترین ماشین جهان خواهد شدایلان ماسک: تسلا مدل Y با له کردن تویوتا کرولا، پرفروش ترین ماشین جهان خواهد شد

پیش‌بینی تسلا جای بحث دارد. پرفروش ترین ماشین حال حاضر جهان یعنی تویوتا کرولا در سال 2021 حدود 1.15 میلیون دستگاه فروش داشت درحالی که تسلا مجموعاً 936,222 دستگاه خودرو تحویل مشتریان داد.

حالا این سوال به وجود می‌آید که تسلا چطور می‌تواند کرولا را که فروش آن طی سال گذشته بیشتر از کل مجموعه خودروهای آن بوده است کنار بزند؟ در جواب باید گفت که رشد تسلا سریع‌تر از اکثر خودروسازان تثبیت‌شده قدیمی است و انتظار می‌رود که تا پایان سال 2022 حدود 1.3 میلیون دستگاه به فروش برساند. در واقع همین الان هم تسلا مدل Y از لحاظ درآمد از تویوتا کرولا پیشی گرفته است چون قیمت پایه بالاتر 65,990 دلاری دارد. از این رو، حتی اگر این خودروی برقی آمریکایی فروش بیشتری نسبت به کرولا نداشته باشد، درآمد قابل توجهی را برای تسلا به دنبال خواهد داشت.

گذشته از این، باید به مسئله‌ای توجه داشت که تشخیص قطعی پرفروش ترین ماشین جهان بین دو خودروی تسلا و تویوتا را کمی سخت می‌کند. تسلا در گزارش‌های فروش، تسلا مدل Y و تسلا مدل 3 را یک خودرو در نظر می‌گیرد. عده‌ای معتقدند که این دو خودرو به قدری شبیه همدیگر هستند که بتوانند یک خودرو محسوب بشوند؛ مثل نسخه‌های سدان، هاچبک و کراس اوور کرولا. برخی دیگر می‌گویند که مدل Y و مدل 3 دو خودروی متفاوت از یکدیگرند.

ایلان ماسک: تسلا مدل Y با له کردن تویوتا کرولا، پرفروش ترین ماشین جهان خواهد شدایلان ماسک: تسلا مدل Y با له کردن تویوتا کرولا، پرفروش ترین ماشین جهان خواهد شد

در خصوص تویوتا باید گفت که این شرکت ژاپنی در گزارش‌های فروش آمریکا کرولا کراس را جدا از سایر نسخه‌های کرولا حساب می‌کند. با این حال، احتمالاً در آمار فروش جهانی کرولا کراس را هم با نسخه‌های سدان و هاچبک در یک دسته قرار می‌دهد.

پیش‌تر مشخص شده که تسلا در سال 2021 روی هم رفته 911,208 دستگاه از مدل Y و مدل 3 فروخته اما معلوم نیست که دقیقاً چه تعداد از هر خودرو به فروش رفته است. اگر فرض کنیم تسلا مدل Y فروش خیلی بیشتری از هم‌خانواده سدان خود خواهد داشت، می‌توان احتمال داد که بتواند با جلو زدن از کرولا به پرفروش ترین ماشین جهان تبدیل شود. همچنین اینکه گیگافکتوری‌های تسلا در تگزاس و برلین فقط روی تولید مدل Y متمرکزند، به این شرکت کمک می‌کند تا در مجموع خودروهای بیشتری را نسبت به سال‌های گذشته به تولید برساند.

با وجود این، تا زمانی که تسلا آمار فروش خودروهای خود را به صورت جداگانه ارائه ندهد، نمی‌توان با قاطعیت درباره عملکرد فروش مدل Y نظر داد. اگر مدل Y بخش عمده 911,208 دستگاه فروخته‌شده در سال 2021 را تشکیل نداده باشد، بعید است که طی یک سال آینده هم بتواند از تویوتا کرولا پیش بیفتد و عنوان پرفروش ترین ماشین جهان را به دست بیاورد. در صورتی که مدل 3 صرفاً یک نسخه از مدل Y در نظر گرفته شود، مدل Y این شانس را خواهد داشت که برنده رقابت آمار و ارقام در برابر کرولا شود.

منبع :CarBuzz

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)