تاج نمی تواند در انتخابات شرکت کند/ مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در آستانه آزمونی بزرگ است


تاج نمی تواند در انتخابات شرکت کند/ مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در آستانه آزمونی بزرگ است

مدیر عامل سابق باشگاه راه آهن و مشاور حقوقی ورزش گفت: مهدی تاج به علت تصدی در ۳ دوره فدراسیون فوتبال نمی‌تواند نامزد انتخابات شود.

رئیسی کیا مدیر عامل سابق باشگاه راه آهن و مشاور حقوقی ورزش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اعلام اسامی نامزد‌های انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: این موضوع از ۲ جنبه حقوقی و مدیریتی قابل بحث است. به نظرم واعظ آشتیانی، اسدی و آخوندی ایراداتی به تصمیم کمیته بدوی داشتند که به درستی از سوی کمیته استیناف به این ایرادات رسیدگی نشد. مهدی تاج ۳ دوره مسئولیت فدراسیون فوتبال را داشته است و در اساسنامه به صراحت آمده فردی که ۳ دوره تصدی داشته است، در دوره بعدی نمی‌تواند نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال شود. کمیته بدوی و کمیته استیناف به این مسئله توجهی نکردند.

او افزود: همچنین بسته شدن سامانه ثبت مدارک متقاضیان ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال برای معرفی ۵ عضو مجمع ایراد جدی که مورد توجه قرار نگرفت.

عدم تایید ۵ عضو مجمع فدراسیون فوتبال جزو شرایط ذاتی کاندیدا نیست

رئیسی کیا گفت: البته ما جزییات رای کمیته استیناف را نداریم تا استدلال درستی از این موضوع داشته باشیم. همچنین کمیته بدوی عدم تایید ۵ عضو مجمع فدراسیون فوتبال را جزو شرایط ذاتی نامزد انتخابات ریاست فدراسیون اعلام کرده است، اما در اساسنامه فدراسیون فوتبال ذکر شده که تابعیت، بلوغ فکری، نداشتن سوابق کیفری و گواهی سوپیشینه جزو شرایط ذاتی ثبت نام در انتخابات ا ست.

مهلت ۱۰ روزه به نامزدها برای تکمیل مدارک داده نشد

او بیان کرد: کمیته بدوی برای تکمیل مدارک مهلت ۳ روزه به نامزد‌های انتخابات فدراسیون فوتبال می‌دهد و کمیته استیناف هم فرصت ۷ روزه به کاندیدا‌ها می‌دهد و در مجموع ۱۰ روز نامزد‌ها وقت دارند تا مدارک خود را تکمیل کنند، اما این مهلت به آن‌ها داده نشده است. در مجموع از جنبه حقوقی ایراداتی که به کمیته بدوی وارد است، در کمیته استیناف سر بسته باقی ماند. جامعه حقوقی کشور باید عدم انتشار جزییات رای کمیته استیناف را پیگیری کند تا دلایل این کمیته در تایید ۳ نامزد انتخابات مشخص شود.

تاج در شرایط فعلی مخالفان زیادی دارد

رئیسی کیا گفت: اگر بخواهیم از لحاظ مدیریتی به موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال توجه کنیم این است که مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشورمان در آستانه آزمون بزرگی قرار گرفته است. در مجمع قبلی فدراسیون فوتبال حدود ۶۹ درصد به تاج برای ریاست فدراسیون رای دادند. در آن زمان تاج آن قدر مخالف نداشت و پرونده ویلموتس در مراجع قضایی نبود و نمایندگان مجلس به صورت علنی با حضور تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال مخالفت نکردند.

او افزود: به نظرم انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را تهدید تلقی نکنیم و فرصت بدانیم. تاج در شرایط کنونی با مخالفت زیادی روبرو است. به هر حال اعضای مجمع می‌توانند ۶۹ درصد رای قبلی خود به تاج را اصلاح کرده یا همان روند را طی کنند و اداره فدراسیون را به دست کسی بسپارند که مخالفان زیادی دارد، ما باید مطالبات خود را از اعضای مجمع داشته باشیم تا تصمیم شایسته و درستی بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری