مشخصات حافظه SSD 990 Pro سامسونگ تایید شد


مشخصات حافظه SSD 990 Pro سامسونگ تایید شد

به تازگی مشخصات نسل بعدی حافظه‌های SSD سامسونگ با نام 990 Pro تایید شده است. این SSD ها از استاندارد PCIe Gen 5.0 برای انتقال اطلاعات استفاده کرده و قرار است در دو ظرفیت یک و دو ترابایت راهی میدان شوند. نسل بعدی حافظه‌های سامسونگ با نام...

به تازگی مشخصات نسل بعدی حافظه‌های SSD سامسونگ با نام 990 Pro تایید شده است. این SSD ها از استاندارد PCIe Gen 5.0 برای انتقال اطلاعات استفاده کرده و قرار است در دو ظرفیت یک و دو ترابایت راهی میدان شوند.

نسل بعدی حافظه‌های سامسونگ با نام SSD 990 PRO به بازار عرضه می‌شوند و ظاهراً با API شرکت مایکروسافت با نام DirectStorage سازگار هستند. این حافظه‌ها در اوایل ماه جاری میلادی موفق به کسب گواهی‌های مربوطه از وب‌سایت‌های مختلف شده بودند و همین امر نشان از عرضه آنها در آینده‌ای نزدیک دارد.

مشخصات حافظه SSD 990 Pro سامسونگ تایید شد

به نظر می‌رسد که درایورهای نسل بعدی SSD سامسونگ در یک پلتفرم کره‌ای تایید شده است. این SSD با اسم رمز MZ-V9P1T0 و MZ-V9P2T0 به میدان آمده که به نسل بعدی اس اس دی های سامسونگ با نام 990 Pro با 1 یا 2 ترابایت ظرفیت تعلق دارد.

سامسونگ پیش از این اولین SSD مجهز به PCIe Gen 5.0 خود را برای سرور عرضه کرده که به سرعت خوانش تصادفی 13 گیگابایت بر ثانیه دست پیدا می‌کنند. این اس اس دی از ظرفیت 15.36 ترابایت برخوردار است.

می‌دانیم که نسل بعدی SSD های مصرفی با PCIe Gen 5.0 به سرعت 14 گیگابایت بر ثانیه و ظرفیت 8 ترابایت دست پیدا خواهند کرد.

درایورهای جدید البته گرمای زیادی نیز تولید می‌کنند و از این رو باید منتظر راهکارهای خنک کننده مخصوص تراشه‌های NAND و DRAM بمانیم. سامسونگ پیش از این اس اس دی 980 پرو را با هیت‌سینک صنعتی برای PS5 عرضه کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک