جدیدترین آمار ابتلا و فوت بر اثر کرونا در جهان و میزان واکسیناسیون


جدیدترین آمار ابتلا و فوت بر اثر کرونا در جهان و میزان واکسیناسیون

طبق جدیدترین آمار ثبت شده از میزان ابتلا به ویروس کرونا در جهان، تا به امروز بیش از ۵۹۵ میلیون به این ویروس مبتلا شدند.

طبق جدیدترین آمار ثبت شده از میزان آلودگی به ویروس کرونا و شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ در جهان، تا به امروز ۵۹۵ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۹۷۴ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۶ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۴۸۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

آمار پنج کشور اول در ابتلا به ویروس کرونا بدین شرح است: در میان کشور‌های جهان آمریکا کلا ۹۴ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۲۲ مورد ابتلا به کرونا و ۱ میلیون و ۶۲ هزار و ۷۷۰ مورد مرگ بر اثر آن را ثبت کرده است. روز گذشته بیش از ۳۷ هزار ۵۶۵ مورد جدید به شمار بیماران و ۱۱۲ مورد مرگ به تلفات کرونا در آمریکا اضافه شد.

در هند دیروز حداقل ۷ هزار و ۳۳۶ مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شد و مورد جدید مرگ گزارش نشد و تعداد کل تلفات کرونا ۵۲۷ هزار و ۶۹ مورد ثبت شده است. در برزیل روز گذشته ۶ هزار و ۵۹۶ مورد جدید ابتلا به کرونا و ۱۵۵ مورد مرگ ثبت شد و تعداد کل تلفات کرونا به ۶۸۱ هزار و ۷۰۵ نفر رسیده است.

در روسیه روز گذشته ۲۵ هزار و ۲۷۳ مورد ابتلای جدید و ۵۳ مورد مرگ براثر کرونا ثبت شد و تعداد کل تلفات کرونا به ۳۸۳ هزار و ۱۷۸ مورد رسید. در انگلیس روز گذشته موارد جدید ابتلا و مرگ ثبت نشده و تعداد کل تلفات کرونا ۱۸۶ هزار و ۸۷ مورد اعلام شده است.

همچنین تا کنون بیش از ۵ میلیارد و ۳۱۰ میلیون نفر در جهان دستکم دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تقریبا معادل ۶۹.۲ درصد جمعیت جهان است. با اینحال شکاف وسیعی میان برنامه‌های واکسیناسیون در کشور‌ها و مناطق مختلف جهان وجود دارد.

در حالیکه ۸۱ درصد جمعیت کشور‌های با درآمد بالا و متوسط بالا حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند، این رقم در کشور‌های کم درآمد فقط ۲۲ درصد بوده است. در میان قاره‌های جهان آفریقا پایین‌ترین نرخ واکسیناسیون را داشته و فقط ۲۶ درصد جمعیت آن حداقل یک دز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران