افزایش تعرفه‌های مصرف گاز برای مشترکان در آلمان


افزایش تعرفه‌های مصرف گاز برای مشترکان در آلمان

براساس گفته‌های مقامات آلمان دولت این کشور هزینه قبض سالانه گاز شهروندان را حدود ۵۰۰ یورو افزایش داد.

شبکه اسکای نیوز گزارش داد دولت آلمان هزینه قبض سالانه گاز شهروندان را حدود ۵۰۰ یورو افزایش داد و رابرت هابیک، وزیر اقتصاد این کشور، در توجیه این اقدام تاکید کرد برداشتن این گام برای جلوگیری از فروپاشی بازار انرژی در آلمان و اروپا ضروری بود.

رابرت هابیک وزیر اقتصاد آلمان در این خصوص ادعا کرد: این تعرفه ها، عادلانه‌ترین ابزار برای توزیع و تحمل هزینه‌های اضافی است که با آن مواجه هستیم. جایگزین افزایش تعرفه ها، فروپاشی بازار انرژی آلمان خواهد بود. عامل ریشه‌ای همه این مسایل، اشتباه سیاسی مربوط به وابستگی به یک صادرکننده است و آزاد کردن خودمان از این وابستگی و تقویت حاکمیت ملی ما باعث می‌شود که در نهایت ارزش داشته باشد که این تلاش‌ها را انجام دهیم.

کارشناسان اقتصادی هشدار می‌دهند تعرفه‌های اضافی بر مصرف گاز باعث سرعت گرفتن افزایش تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا خواهد شد. هم اکنون هم تورم در آلمان به سطح بالای حدود ۹ درصد رسیده است. روسیه صادرات گاز به آلمان را کاهش داد و مشکلات فنی و پیامد‌های تحریم کشور‌های غربی را علت بروز این شرایط دانست. میزان صادرات گاز از خط لوله اصلی نورد استریم یک به ۲۰ درصد ظرفیت آن کاهش یافته است.

در همین راستا در پی بحران گازی به وجود آمده میان مسکو و کشور‌های اروپایی، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از تلاش برای بی نیاز کردن کشور خود از گاز روسیه خبر داد. با این حال پیشتر رسانه‌های آلمانی اعلام کردند تلاش‌های برلین برای دستیابی به توافق واردات گاز از قطر به منظور کاهش وابستگی به گاز روسیه، با شکست روبرو شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)