جزئیات وام خرید لوازم خانگی از 30 تا 100 میلیون تومان در سایت «توان خرید»


جزئیات وام خرید لوازم خانگی از 30 تا 100 میلیون تومان در سایت «توان خرید»

رکنا اقتصادی: معاون کسب و کار، تجارت و خدمات وزارت صمت ضمن اعلام برگزاری نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران از ابتدای شهریور ماه، از جزئیات خرید لوازم خانگی از سایت "توان خرید" که در دست اجرا است خبر داد.

به گزارش رکنا، علیرضا شاه میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در نشست خبری امروز چهارشنبه 26 مرداد که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار شد، درخصوص برگزاری نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران گفت: این نمایشگاه از یکم تا چهارم شهریور در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد که در آن شرکت های متعددی که ارائه دهنده خدمات کسب و کار هستند با سامانه های خود حضور خواهند داشت.

وی گفت: رونمایی از پلتفرم یا بازار خدمات کسب و کار، همچنین مدیریت زنجیره تامین، ارائه خدمات حقوقی کاریابی و روانشناسی کسب و کار، از جمله خدماتی هستند که توسط شرکت‌های کسب و کار خصوصی راه اندازی شده و در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می گیرند.

شاه میرزایی در ادامه گفت: سایت "توان خرید" از سوی وزارت صمت ایجاد شده است که در این سایت مجموعه‌هایی که در حوزه خرید شفاف و تامین تسهیلات به صورت زنجیره‌ای برای خرید کالا اقدام می کنند را معرفی می کند. این سایت پیش از این به نام "خرید شفاف" شناخته می شد.

جزئیات وام خرید لوازم خانگی از 30 تا 100 میلیون تومان در سایت «توان خرید»

شاه میرزایی درخصوص خرید لوازم خانگی از سوی متقاضیان که در آینده ای نزدیک از سایت "توان خرید" انجام می گیرد، گفت: با حذف واسطه ها، ارائه کد رهگیری و شناسه کالا و همچنین اسناد فروش در سامانه خرید شفاف و کنترل قیمت و اصالت کالا، با توجه به اینکه تسهیلات خرید نیز به آن اضافه شد به "توان خرید" تغییر نام یافت و مصرف کنندگان می توانند از طریق تسهیلات دریافتی به این طرح بپیوندند.

معاون کسب و کار، تجارت و خدمات وزارت صمت افزود: تاکنون پنج بانک و تعداد زیادی از تولید کنندگان به این طرح پیوسته‌اند و در مرحله نخست باید ثبت نام از سوی متقاضیان که زوج های جوان و خبرنگاران هستند انجام شود تا اسامی به بانک‌ها ارجاع داده شود و پس از آن اقشار دیگر جامعه نیز می توانند از این سایت لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنند.

شاه میرزایی گفت: اکنون تامین مالی برای 200 هزار خانوار انجام شده و به‌تدریج به هر میزان که منابع مالی توسط بانک‌ها افزایش یابد، گروههای هدف نیز اضافه خواهند شد.

اسامی بانک ها و جزئیات وام خرید لوازم خانگی

جزئیات وام خرید لوازم خانگی از 30 تا 100 میلیون تومان در سایت «توان خرید»

محمدحسین قمری، مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت در پاسخ به خبرنگار رکنا درخصوص جزئیات خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت گفت: طبق آخرین آمار از 241 تولید کننده لوازم خانگی هم اکنون 80 تولیدکننده و 5 بانک حاضر به همکاری شده اند. اسامی بانک ها عبارتند از: بانک گردشگری، بانک آینده، بانک پارسیان، بانک تجارت و بانک رفاه است.

وی افزود: وام خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت 3 وام 30، 50 و 100 میلیون تومانی است که نیاز به چک ندارد و فقط به یک ضامن نیاز دارد. این وام سه ساله با سود 18 درصد است.

مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت در آخر گفت: فرآیند وام دهی در 5 بانک باهم متفاوت است و پس از اعتبارسنجی وام تعلق می گیرد. این فرآیند به صورت آنلاین انجام می شود و حضوری نیست.

سمیه باغی دبیر گروه: اصغر آزاددل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی