برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مناطق مختلف کشور برای دانشجویان شاهد و ایثارگر


برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مناطق مختلف کشور برای دانشجویان شاهد و ایثارگر

مراسم اختتامیه طرح ملی ضیافت ایثار با حضور زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد. در این مراسم دکتر سید فردین تقی‌زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: برگزاری طرح ملی ضیافت ایثار (اولین دوره بصیرت...

مراسم اختتامیه طرح ملی ضیافت ایثار با حضور زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این مراسم دکتر سید فردین تقی‌زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: برگزاری طرح ملی ضیافت ایثار (اولین دوره بصیرت افزایی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های سراسر کشور) باعث شد تا برای دانشجویان شاهد و ایثارگر فرصتی ایجاد شود که در کنار یکدیگر زندگی جمعی کوتاهی را تجریه کرده و همدلی و تعاملی ایجاد نمایند و خود را در عرصه جامعه تنها احساس نکنند و بدانند که افراد دیگری هستند که شرایط سخت تری را تحمل می‌کنند. این مسئله به ایجاد همدلی بین دانشجویان کمک به سزایی داشت.

وی ادامه داد: دانشجویان در این فضای ایجاد شده احساس امنیت می‌کردند تا بتوانند حرف‌های ناگفته‌ای که شاید در جامعه نمی‌توانند عنوان کنند را به زبان آوردند و تا حدودی آلام خود را کاهش دهند.

تقی زاده بیان کرد: برگزاری اردوهای دانشجویان شاهد وایثارگر می‌تواند به همدلی و همبستگی و ایجاد قوت قلب برای تک تک آن‌ها کمک نماید.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف این طرح ارائه نظام صحیح تفکر و دست‌یابی به معرفت دینی در چارچوب نیازهای روز اجتماعی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر بود که برگزاری کارگاه‌ها نشان داد که در صورت توجه به این جامعه و رفع موانع ایجاد شده در مسیر تحصیل و زندگی می‌توان به عزتمندی و هویت‌مداری این عزیزان کمک شایانی کرد و در مجموع قطعا نتایج قابل توجهی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.

تقی‌زاده بیان کرد: دانشجویان مشتاق بودند که زمان بیشتری برای حضور در کارگاه‌ها داشته باشند اما با توجه به این که طول دوره برای خواهران ۸ روز بود ما نهایت استفاده از زمان را بردیم و توانستیم ۴ کارگاه را با حضور اساتید مجرب برگزار کنیم.

وی ادامه داد: خیلی خوشحال هستیم که توانستیم در بخش برادران بالغ بر ۳۰۰ دانشجو و در بخش خواهران بالغ بر ۳۵۰ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر را از بیش از ۸۰ دانشگاه وابسته به وزارت علوم را در کنار بارگاه نورانی امام رضا دور هم جمع و دوره خوبی را برای آن‌ها برگزار کنیم.

وی بیان کرد: طرح ملی ضیافت ایثار امسال برای اولین‌بار در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده دانشجویان شرکت‌کننده در طرح از برنامه‌های برگزار شده در این طرح که شامل زیارت حرم امام رضا علیه السلام، برنامه حرم و حرم شناسی، برنامه های تفریحی و ورزشی، کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌ها، حضور در حلقه های معرفتی گروهی و ... بود رضایت داشته‌اند و خواستار اجرای طرح در سال‌های آتی بودند.

وی افزود: در این دوره دانشجویان در مسابقات ورزشی و فرهنگی شرکت کردند که از برندگان این مسابقات در پایان این مراسم تجلیل به عمل آمد.

دکتر تقی‌زاده افزود: برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این طرح به نحوی بود که دانشجویان هر روز برای اقامه نماز به حرم مطهر مشرف می‌شدند و در مراسم مختلف از جمله دعای کمیل و سایر برنامه های حرم مطهر شرکت کنند.

وی افزود: در پایان جا دارد از دانشگاه فاخر فردوسی مشهد به دلیل میزبانی برگزاری این طرح و همکاران خود در سازمان امور دانشجویان و همچنین کلیه افرادی که در برگزاری این طرح کمک کرده‌اند، تشکر کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند