مزایا و معایب گوشی گلکسی A12 سامسونگ


مزایا و معایب گوشی گلکسی A12 سامسونگ

گلکسی A12 از جمله گوشی‌های پرطرفداری بوده که در ادامه قصد داریم با معرفی نقاط ضعف و قوتش، تصمیم‌گیری برای خرید این گوشی را آسان‌تر کنیم.بازار گوشی‌های پایین‌رده همیشه داغ و پر گزینه بوده است، چرا که بخش بزرگی از خریداران با بودجه کم به دنبال خرید...

گلکسی A12 از جمله گوشی‌های پرطرفداری بوده که در ادامه قصد داریم با معرفی نقاط ضعف و قوتش، تصمیم‌گیری برای خرید این گوشی را آسان‌تر کنیم.

بازار گوشی‌های پایین‌رده همیشه داغ و پر گزینه بوده است، چرا که بخش بزرگی از خریداران با بودجه کم به دنبال خرید گوشی می‌روند. در بازار موبایل کشورمان نیز از محصولات شیائومی و هواوی گرفته تا سامسونگ، پایین‌رده‌های مختلفی برای خرید وجود دارند و گلکسی A12 نیز یکی از آن‌هاست. ای 12 به واسطه قیمت مناسب و عملکرد راضی‌کننده توانست مخاطبان زیادی به خود جذب کند و خریداران زیادی برای خود دست و پا کرده است. در همین راستا قصد داریم مزایا و معایب این گوشی را زیر ذره‌بین ببریم تا با عملکرد دستگاه آشنایی بیشتری پیدا کنید.

پیش از شروع بهتر است به مشخصات فنی ای 12 اشاره اجمالی داشته باشیم. گلکسی ای 12 به نمایشگر 6.5 اینچی با پنل PLS مجهز شده که تصاویر را با رزولوشن 720×1600 پیکسل به نمایش در می‌آورد. زیر این صفحه نمایش چیپست مدیاتک Helio P35 جا خوش کرده که در کنار 4 گیگابایت رم تا فرکانس 2.3 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. روی قاب پشتی نیز ماژول دوربین چهارگانه به چشم می‌خورد که از سنسورهای 48، 5، 2 و 2 مگاپیکسلی متشکل شده است. یک باتری حجیم 5000 میلی‌آمپری نیز برای دیوایس در نظر گرفته شده تا شارژدهی دستگاه با مشکل روبرو نشود.

مزایای گلکسی A12

نمایشگر

مزایا و معایب گوشی گلکسی A12 سامسونگمزایا و معایب گوشی گلکسی A12 سامسونگ

اولین چیزی که با در دست گرفتن گوشی توجهتان به آن جلب می‌شود صفحه نمایش گوشی خواهد بود. گرچه پنل مورد استفاده در گوشی مشابه به گوشی‌های میان رده نیست اما کیفیت رنگ مطلوبی دارد و نسبت به قیمت گوشی، می‌توانیم عملکرد آن را خوب ارزیابی کنیم. تنها مورد در این میان رزولوشن نسبتا کم نمایشگر است که کمی توی ذوق می‌زند اما روشنایی و کیفیت رنگ‌های صفحه می‌توانند خریدار را راضی نگه دارند.

این موضوع باعث می‌شود نه تنها کار با گوشی بلکه تماشای فیلم و سریال نیز روی ای 12 لذت‌بخش شود و بتوانید روی تلفن همراهتان برای تماشای فیلم حساب باز کنید.

دوربین

مزایا و معایب گوشی گلکسی A12 سامسونگمزایا و معایب گوشی گلکسی A12 سامسونگ

اگر انتظاراتتان را از یک گوشی اقتصادی بیهوده بالا نبرید، باید بگوییم دوربین گلکسی A12 به خوبی می‌تواند پاسخگوی نیازهایتان باشد. کره‌ای‌ها برای این گوشی چهار دوربین اصلی، فوق عریض، ماکرو و تشخیص عمق را به کار گرفته‌اند تا در هر زمینه حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. تعجبی ندارد اگر بگوییم کیفیت تصاویر در حالات عکاسی دیگر چنگی به دل نمی‌زند اما دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی تصاویری با جزئیات خوب ثبت می‌کند که از محدوده قیمتی خود پا را فراتر می‌گذارد.

دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی نیز عملکرد متوسطی دارد و برای پست کردن تصاویر در اینستاگرام یا تصویر پروفایل می‌تواند مناسب باشد. در تصاویر ثبت شده توسط هر دو ماژول دوربین اصلی و سلفی نویزهایی مشاهده می‌شوند که با توجه به سگمنت قیمتی دیوایس، این موضوع کاملا طبیعی است اما خوشبختانه سامسونگ کیفیت را فدای قیمت اقتصادی دستگاه نکرده و می‌توانید روی کیفیت تصاویرش حساب کنید.

باتری

مزایا و معایب گوشی گلکسی A12 سامسونگمزایا و معایب گوشی گلکسی A12 سامسونگ

یکی از نقاط قوت اصلی گلکسی A12 باتری پرحجم دستگاه برشمرده می‌شود که با ظرفیت 5000 میلی‌آمپری خود خیال کاربر را از بابت شارژدهی گوشی راحت می‌کند. با یک بار شارژ کامل دستگاه می‌توانید برای یک الی دو روز کاری سبک از دستگاه استفاده کنید، بدون آنکه شارژرتان را به همراه داشته باشید. این موضوع یکی از بزرگترین مزایای ای 12 به حساب می‌آید که توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند.

این باتری حجیم از فناوری شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید با سرعت بیشتری گوشی‌تان را شارژ کنید. دیگر نکته مثبت درباره این گوشی گنجانده شدن آداپتور شارژر درون جعبه بوده که با توجه به حذف گسترده‌شان از جعبه بسیاری از گوشی‌ها، این قضیه یک ویژگی خوب برای ای 12 به حساب می‌آید.

نقاط ضعف گلکسی A12

مجموعه پردازشی

مزایا و معایب گوشی گلکسی A12 سامسونگمزایا و معایب گوشی گلکسی A12 سامسونگ

گرچه به طور کلی نباید از گوشی‌های پایین‌رده انتظاراتمان را بالا ببریم اما سامسونگ می‌توانست در بخش پردازش از گزینه‌های بهتری استفاده کند. چیپست مدیاتک Helio P35 می‌تواند برای انجام کارهای سبک مناسب باشد اما اگر به فکر اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌های پرحجم هستید، این چیپست با 4 گیگابایت رم شما را ناامید خواهد کرد. البته رم 4 گیگابایتی برای مالتی تسکینگ برنامه‌های سبک مناسب خواهد بود و نباید به مجموعه پردازشی ضعیف گلکسی A12 برای کارهای سنگین دل خوش کنید.

جمع‌بندی

مزایا و معایب گوشی گلکسی A12 سامسونگمزایا و معایب گوشی گلکسی A12 سامسونگ

گلکسی A12 را می‌توانیم یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های بازار کشور بنامیم که مشخصات فنی مناسبی نسبت به برچسب قیمتی‌اش دارد. نمایشگر با کیفیت و پرنور، دوربین قدرتمند و باتری پرحجم از جمله نقاط قوتی هستند که می‌توانند شما را نسبت به خرید ای 12 وسوسه کنند. اما از سوی دیگر اگر به دنبال اجرای برنامه‌های سنگینی مانند فوتوشاپ یا بازی‌های پرحجمی مانند آسفالت 9 هستید بهتر است به سراغ گوشی‌های دیگری بروید که بتوانند از لحاظ عملکرد پردازشی پاسخگوی نیازهایتان باشد.

در واقع این گوشی افرادی را راضی می‌کند که استفاده زیادی از تلفن هوشمندشان ندارند و برایشان حداکثر کارایی یک گوشی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ثبت فیلم و عکس خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟