رسانه ابزار مهم دشمن در حمله به دولت و نظام جمهوری اسلامی


رسانه ابزار مهم دشمن در حمله به دولت و نظام جمهوری اسلامی

بیرجند- عضو شورای اطلاع رسانی دولت گفت: دشمنان اکنون با ابزار رسانه، مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند و در تلاشند با همین ابزار حتی نقاط قوت دولت را به نقاط ضعف تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سپهر خلجی عصر شنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به نقاط ضعفی که در حوزه رسانه وجود دارد دشمن علاوه بر توجه به نقاط ضعف بر نقاط قوت کشور و دولت نیز حمله می‌کند.

وی با اشاره به مصادیقی از مردمی بودن دولت، عنوان کرد: سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها و حضور در میدان در زمان بروز حوادث مختلف، یک نقطه قوت دولت سیزدهم است که حتی در مقایسه با یک سال گذشته وضعیت کشور، نشان از تغییر اساسی در حوزه‌های مدیریتی دارد.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت، هجمه‌های وارد شده به رئیس جمهور و دولت از سوی دشمنان را نمونه‌ای از اقدامات رسانه‌ای علیه نظام برشمرد و افزود: هدف این هجمه‌ها نیز اتفاقاً نقاط قوت دولت به خصوص بخش مردمی بودن و حضور در میدان است.

خلجی تأکید کرد: دستاوردهای متعددی در این دولت برای کشور رقم خورده که مهمترین آن آرامش در جامعه و اتحاد سران سه قوه است.

وی افزود: عمده این اتفاقات به خاطر وجود شخص دکتر رئیسی بوده زیرا اخلاق محوری همواره سرلوحه کار رئیس جمهور است.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: رئیس جمهور در حوزه رسانه نیز مواضع اخلاق مدارانه داشته و از این حیث شاهد وجود آرامش در هیئت رئیسه کشور هستیم.

وی با اشاره به وجود ضعف‌های محسوس در حوزه رسانه بیان کرد: این امر منجر به عدم انعکاس درست و به موقع خدمات شده لذا نیاز به تدبیر اساسی دارد.

خلجی افزود: رسانه نقطه ثقل افکار عمومی است، لذا از این جهت اهمیت زیادی دارد.

وی تبیین رسانه‌ای را از راهکارهای مهم در جهت خنثی سازی توطئه‌های دشمن برشمرد و گفت: در این حوزه باید رسانه تقویت شود و به خصوص رسانه‌هایی که بازوان دولت محسوب می‌شوند نیاز به تدبیر ویژه دارند.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت ضمن انتقاد از روند کند برخی جا به جایی ها در بدنه مدیریتی کشور در همه حوزه‌ها به خصوص رسانه‌های رسمی و ملی، ادامه داد: با درایت استاندار خراسان جنوبی وضعیت استان در بحث جا به جایی مدیریتی همسوی سیاست‌های دولت، قابل قبول است.

خلجی عنوان کرد: بیان درست وقایع و رفع شبهات از کارکردهای اصلی رسانه است و در این مسیر از هیچ تلاشی نباید فروگذاری کرد.

وی با اشاره به بمباران رسانه‌ای دشمن ادامه داد: اقدام هوشمندانه رسانه‌ها منجر به انعکاس درست خدمات شده که اقناع افکاری عمومی را در پی دارد.

به گفته وی؛ تحلیل فضای رسانه‌ای و تبیین دستاوردهای دولت از اهداف برگزاری کارگاه‌های آموزشی در استان است.

عضو شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به سابقه مدرسه روزنامه نگاری در کشورهای دیگر گفت: برای اولین بار مدرسه روزنامه نگاری در این دولت در کشور راه اندازی می‌شود.

خلجی گفت: جدی گرفتن رسانه از مهمترین توصیه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به دولت سیزدهم است که امیدواریم در این حوزه سرمایه گذاری‌های خوبی انجام شود.

مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی هم با اشاره به تأکید استاندار مبنی بر لزوم رشد حوزه اطلاع رسانی گفت: در دو مقطع با حضور مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور و عضو شورای اطلاع رسانی دولت، کارگاه‌های آموزشی در حوزه تقویت رسانه برگزار شده است.

محمود مقامی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی در این دوره پیش بینی شده که در راستای ارتقا سواد رسانه‌ای استان به صورت فشرده ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: از هفت ماه گذشته، استاندار ۱۰ دیدار با رسانه‌های استان داشته و در همه این دیدارها دغدغه اصلی، بیان دستاوردهای نظام انقلاب و دولت بوده است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بنا به تأکید استاندار، در این مسیر باید از شخص محوری پرهیز و تمرکز بیشتر بر خدمات ارائه شده در بخش‌های مختلف شهری و روستایی باشد.

مقامی با اشاره به توجه استاندار به حوزه رسانه و زیرساخت‌های این حوزه گفت: این دیدگاه ویژه استاندار تاکنون منجر به اتفاقات خوبی در حوزه رسانه‌های استان شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دعای باشکوه عرفه در 10 نقطه بیرجند برگزار می‌شود