ذوالفقارنسب: فوتبال ایران از پای تلویزیون هم ارزش دنبال کردن ندارد/ لیگ ما جذابیتی برای تماشاگر ندارد


ذوالفقارنسب: فوتبال ایران از پای تلویزیون هم ارزش دنبال کردن ندارد/ لیگ ما جذابیتی برای تماشاگر ندارد

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص شرایط فنی 2 هفته ابتدایی لیگ برتر اظهار نظر کرد.

بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت پرسپولیس در خصوص بازی‌های این 2 هفته لیگ و حواش اظهارات مجری ورزشی صداوسیما به رکنا گفت: لیگ دوره جدید ما به دلیل اینکه خیلی از تیم‌ها دچار تغییر و تحول کادرفنی و مدیریت شده‌اند هنوز به ریتم اصلی خود نرسیده و از آنجاییکه بازیکنان زیادی هم در این بین جابه جا شده‌اند، بی‌نظمی خاصی در بازی‌ها مشهود است. من در این 2 هفته فقط یکی دو بازی را دیدم و وقتی فدراسیون و دیگر ارکان برگزاری لیگ اعم از هیات‌های استانی بدون برنامه و بی‌سازمان حرکت می‌کنند، لیگ در چیزی برای ارائه و جذب هوادار ندارد.

وی ادامه داد: این فوتبال حتی از لحاظ ظاهری هم خوب نیست و از طریق تلویزیون هم قابل دنبال کردن نیست. مردم ما چون مشتاق دیدن فوتبال هستند از این نوع بازی هم لذت می‌برند و آن را تماشا می‌کنند. فوتبال ما خیلی می‌تواند بهتر باشد و وقتی این همه بازیکن و مربی خارجی هم وارد این لیگ شده باید همه جوانب رعایت شود تا آن‌ها ساختار ما را در سطح بین‌الملل زیر سوال نبرند. حیف این همه ظرفیت که هزینه‌های زیادی هم برای آن شده ولی از آن استفاده درست و مناسب نمی‌شود.

مربی اسبق تیم‌ ملی فوتبال در خصوص اظهارات جواد خیابانی در یک برنامه تلویزیونی به جهت دوپینگ برخی از بازیکنان تیم تاج گفت: ببینید ماجرای دوپینگ یه اتفاق فردی است و اصولا برای دوپینگ یک تیم فوتبال این موضوع قابل تعریف نیست. من تا به امروز خیلی کم درخصوص ماجرای دوپینگ یک تیم فوتبال شنیده‌ام. بهتر است همه دوستان و مجریان ورزشی که برای آن‌ها احترام زیادی هم قائلم علمی ورزش را دنبال کنند و من چون تخصص دکترایم حوزه علمی ورزش است می‌دانم که برای یک فوتبالیست دوپینگ خیلی معنایی ندارد. مگر می‌شود یک بازیکن دوپینگ کند و کنترل توپ او خوب شود؟ ممکن است دوپینگ کمک به سرعت او کند اما شک نکنید ضریب هوشی او بالا که نمی‌رود بلکه پایین هم می‌آید.اصلا موضع دوپینگ بازیکنان تارج در سال 1354 منتفی است و هیچ محکمه‌ای نمی‌تواند بگوید تیم فوتبال با دوپینگ برنده شده است.

ذوالفقار نسب اظهار داشت: فوتبال یک ورزش 90 دقیقه‌ای است و ممکن نیست دوپینگ بتواند نتیجه را تعیین کند. 70درصد فوتبال بر اساس مهارت‌هایی با ذهن و سیستم عصبی است. دوپینگ کار عضلانی میکند و حتی ممکن است هوش یک بازیکن را هم کم کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی