زیرساخت های آب و برق در مهران برای زائران اربعین فراهم شد


زیرساخت های آب و برق در مهران برای زائران اربعین فراهم شد

ایلام-استاندار ایلام گفت: زیرساخت های آب و برق در پایانه مرزی مهران برای زائران اربعین فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا روز یکشنبه در همایش عظیم خادمین اربعین حسینی که با حضور حجت‌الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، حجت‌الاسلام پناهیان، عبودتیان دستیار ویژه ریاست جمهور و مجموعه مسئولان استانی و حضور گسترده مردم در مصلای شهر ایلام برگزار شد، اظهار کرد: مردم استان ایلام افتخار خادمی لباسی را بر تن دارند و زبان از بیان این همه اخلاص و از خودگذشتگی قاصر است.

وی ضمن تقدیر از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان همیشه و در راستای تبیین خطابه‌های ماندگاری داشته و امروز سرمایه عظیمی برای کشورمان است و وجود ایشان را غنیمت می‌شماریم.

استاندار ایلام با بیان اینکه ایلام گرانیگاه در سراسر جهان اسلام است، اظهار داشت: مردم استان ایلام چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران انقلاب اسلامی همیشه در صحنه بوده و حماسه آفریدند و میزبانی از زائران اربعین و پایتخت خادمین سیدالشهداء یک موهبت الهی است که نصیب مردم استان ایلام شده است.

وی ادامه داد: امروز لباس خدمت و نوکری را بر تن کردیم و در راستای تأمین و آماده‌سازی زیرساخت‌ها با همراهی نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ائمه جمعه و شورای تأمین و همه مسئولان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

بهرام نیا با عنوان این مطلب که در این مدت هشت ماه در استان ایلام که توفیق خدمت به دست آمد، از همان بدو ورود در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های اربعین فعالیت‌ها شروع شد، اضافه کرد: علی رغم اینکه هم اکنون حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستیم اما با دست خالی و با کمک مدیران، زیرساخت‌های اربعین یکی پس از دیگری برای زائران فراهم شده است.

وضعیت زیرساخت‌های مهران

وی در ادامه افزود: در حوزه تأمین آب مهران که در گذشته آبرسانی برای زائران با تانکر انجام می‌گرفت، آب پایدار برای حدود ۳۰۰ هزار نفر فراهم شده و برق پایانه مرزی نیز تأمین شده است.

رئیس ستاد اربعین استان در ادامه گفت: در حوزه جاده مواصلاتی به مهران در همین دولت و با نبود اعتبار، ۲۰ کیلومتر احداث و اضافه شد و با دلدادگی و تلاش مدیران، محور ایلام - مهران چهار خطه تا قبل از اربعین می‌شود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که با توجه به گرمای هوا، ۲۰ هزار مترمربع سایبان در حال نصب است.

استاندار ایلام در بخش دوم صحبت‌های خود با اعلام این خبر که برای اسکان زائران در مجموع برای بیش از ۶۰ هزار نفر اسکان ایجاد شده است، اضافه کرد: تنها در محدوده چغاسبز ایلام، ۳۲ هزار مترمکعب فضای نشیمن با امکانات لازم ایجاد شده، همچنین مساجد و سالن‌های ورزشی در شهرستان‌های زائر پذیر نیز در حال آماده‌سازی هستند و این اماکن تجهیز می‌شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: باید ورودی‌های استان ایلام متناسب با اربعین باشد و فضای فرهنگی و اجتماعی استان یک فضای کاملاً اربعینی باشد.

وی افزود: تلاش ما این است تا یک زیارت ایمن، راحت و ارزان برای زائران فراهم کنیم و در این مدت شروع به کار دولت در استان ایلام حول این سه محور فعالیت صورت گرفته است.

استاندار ایلام در پایان گفت: امید است با همین رویکرد شرایط لازم را برای سفر راحت زائران فراهم کنیم تا شرمنده امام حسین (ع) و زائران نشویم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویر قدیمی از ببری گربه‌ محبوب ناصرالدین‌شاه+عکس