عمران و آبادانی معنوی مساجد فارس باید در اولویت باشد


عمران و آبادانی معنوی مساجد فارس باید در اولویت باشد

شیراز – مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت:عمران و آبادانی معنوی مساجد باید در اولویت باشد و از ظرفیت مساجد برای جذب قشرهای مختلف و تبلیغ مفاهیم بلند و معارف ناب اسلامی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین امیدی ظهر یکشنبه در نشست خبری روز جهانی مسجد با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فارس، گفت: این کانون‌ها دارای مجوز فعالیت از ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور که تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند، هستند و در طول سال به ویژه اوقات فراغت برنامه‌های متنوعی در موضوع‌های مختلف برای همه اقشار مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می‌کنند و محلی امن برای خانواده‌ها و فرزندانشان هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه هفته جهانی مسجد، تصریح کرد: برنامه‌های این ایام از ۲۵ مرداد ماه با برگزاری نشست خبری با خبرنگاران و تجلیل از فعالین حوزه مسجد آغاز شد که در این روز نشست کانون‌های مساجد مناطق یک و ۱۱ شیراز نیز با عنوان «ساعت همدلی» برگزار شد و سه شنبه اول شهریور ماه نیز میزبان کانون‌های مساجد ۲ منطقه دیگر خواهیم بود.

وی شرکت در همایش اصحاب مسجد را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: این نشست در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد که با حضور ائمه جماعات، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همراه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به جایگاه مساجد نیز گفت: آنچه بیشتر از ساخت فیزیکی مساجد اهمیت دارد، عمران و آبادی معنوی بیوت الهی است.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری، عمران معنوی مساجد را تقویت کرد و از ظرفیت مساجد برای جذب قشرهای مختلف مردم و تبلیغ مفاهیم بلند و معارف ناب اسلامی، بهره‌گیری کامل کنیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)