نانوایی های متخلف در آذربایجان غربی26 میلیارد ریال جریمه شدند


نانوایی های متخلف در آذربایجان غربی26 میلیارد ریال جریمه شدند

ارومیه - مدیر بازرسی و نظارت بر بازارکالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در پنج ماهه گذشته واحدهای نانوایی و کارخانجات آرد متخلف در استان بیش از ۲۶ میلیارد ریال جریمه شدند.

مرتضی نیکبخت در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد دو هزار و ۴۳۱ پرونده تخلف در حوزه آرد و نان در سطح استان تشکیل و با رأی تعزیرات حکومتی به بیش از ۲۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی تصریح کرد: در پنج ماهه اول امسال تعداد ۱۹ هزار و ۱۹۰ مورد بازرسی از سطح واحدهای نانوایی و کارخانجات آرد انجام گرفته و این روند استمرار دارد.

نیکبخت خاطر نشان کرد: بیشترین تخلفات واحدهای نانوایی شامل کم فروشی، گران فروشی، نصب نکردن نرخ نامه و فروش اجباری نان کنجدی بود که علاوه بر بازرسی میدانی بازرسان با شکایت مردمی به این موضوع رسیدگی شد و با واحدهای متخلف در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات گزارش شده در این زمینه مربوط به شهرستان‌های ارومیه، چایپاره، بوکان و مهاباد است، یادآور شد: بازرسی‌ها هر روز به صورت مستمر ادامه دارد که هم به صورت نوبتی و هم به صورت شکایت محور انجام می‌شود.

نیکبخت ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی در حوزه کالاهای اساسی، می‌توانند آن را به سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ گزارش دهند تا بازرسین ما در اولین فرصت موضوع را بررسی و در صورت محرز شدن تخلف، پرونده واحد مذکور به تعزیرات ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: دولت نگاه ویژه به مدیریت آرد و نان دارد و در این راستا تمام واحدهای نانوایی در سطح استان به دستگاه کارت خوان هوشمند متصل می‌شوند و اگر واحدی از این سیستم هوشمند استفاده نکند این اقدام موجب کاهش سهمیه آن واحد خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جشن الفبا کلاس اول عمو مسعود