فقر حرکتی در جامعه امروز را جدی بگیریم


فقر حرکتی در جامعه امروز را جدی بگیریم

زنجان-معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان تاکید کرد: فقر حرکتی موضوعی است که امروز باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غفار امانی ظهر یکشنبه در مجمع سالیانه هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان که با حضور فدراسیون این رشته ورزشی برگزاری شد، با بیان اینکه جامعه امروز با مشکل جدی به نام کم تحرکی مواجه شده است، افزود: بدون شک فقر حرکتی را باید در جامعه امروز جدی بگیریم؛ چرا که آمار حاکی از آن است که این کم تحرکی امروز به مرحله آسیب‌رسانی رسیده است.

وی با اشاره به آماری در خصوص میزان کم تحرکی جامعه و با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد افراد در جامعه به بی‌تحرکی رسیده‌اند، اظهار کرد: بی‌تحرکی موضوعی است که سبب بیماری‌های روحی و جسمی شده است، این در حالی است که ورزش باعث شور و نشاط در جامعه خواهد شد.

امانی با تاکید بر اینکه تشویق مردم به ویژه جامعه روستایی به امر ورزش با توجه به آماری که در خصوص بی‌تحرکی در کشور داریم، یک امر ضروری است، خاطرنشان کرد: حمایت از ورزش‌های روستایی و تجهیز خانه‌های ورزش با توجه به ظرفیت بالای روستاها باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان نیز در ادامه این مجمع، از تجهیز ۳۷ باب خانه ورزش روستایی طی سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد خانه ورزش روستایی در سال ۹۹ به ۵۴ خانه ورزشی افزایش پیدا کرد.

علی بیات با یادآوری اینکه زنجان در تجهیز خانه ورزش روستایی جزو سه استان برتر کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: یکی از برنامه‌های جدی این هیئت، اهتمام به برگزاری برنامه‌هایی است که بتواند موجب توسعه ورزش در روستاها و نیز ترویج بازی‌های بومی و محلی شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


زنجان در استفاده از سامانه‌های مجازی توزیع اقلام اساسی و تنظیم بازاری پیشرو است