صادرات 991 هزار و 234 دلار محصولات دامی خراسان جنوبی


صادرات 991 هزار و 234 دلار محصولات دامی خراسان جنوبی

بیرجند-مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: ۹۹۱ هزار و ۲۳۴ دلار از محصولات دامی خراسان جنوبی طی یک سال گذشته صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اصغرزاده ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در مجموع در یک سال گذشته ۹۹۱ هزار و ۲۳۴ دلار صادرات محصولات دامی خراسان‌جنوبی را داشته‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان‌کرد: در این بازه زمانی ۱۵۲ تن تخم مرغ خوراکی، ۳۵۶ تن موی بز، ۶۳۰ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی، ۲۶ تن پودر گوشت و ۴۳ تن پشم گوسفند صادر شده است.

اصغرزاده ادامه‌داد: همچنین در یک سال گذشته ۳۳ میلیون عدد جوجه‌ریزی (مرغ گوشتی) داشته‌ایم و ۱۶۴ میلیون دُز واکسن نیز برای طیور استفاده شده است.

وی بیان‌کرد: در بازه زمانی یک سال گذشته و در دوران فعالیت دولت سیزدهم افتتاح کشتارگاه صنعتی تیپ ۲ توسط سرمایه گذار بخش خصوصی را داشتیم که برای ۱۹۴ نفر فرصت اشتغال زایی به وجود آورده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین موافقت ریاست سازمان دامپزشکی شرق کشور در مورد مرجع شدن آزمایشگاه تخصصی شرق کشور در خصوص بیماری‌های شتر را کسب کردیم.

اصغرزاده اظهار کرد: در صورت تأمین اعتبار آزمایشگاه تخصصی شرق کشور در بهمن ماه سال جاری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ساخت و افتتاح انبار مدیریت بحران با اعتبار ۴ میلیارد ریال و افتتاح اولین کشتارگاه تخصصی شتر مرغ در خراسان جنوبی را داشتیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۵۹ هزار و ۱۵۴ مورد نظارت بر مراکز تولید تا عرضه فرآورده‌های دامی را داشته‌ایم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...