16 هزار و 500 هکتار توسعه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی انجام شد


16  هزار و 500 هکتار توسعه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی انجام شد

بیرجند-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: طی سال زراعی گذشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار توسعه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی انجام شده است.

علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های بی بدیل خراسان جنوبی است که یک ثروت نهفته برای منطقه ما محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از نکات قابل توجه این است که از ۱۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار میانگین توسعه گیاهان دارویی بیشترین سطح توسعه را استان ما به خود اختصاص داده است.

نصرآبادی با بیان اینکه در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ میزان ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح توسعه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی انجام شده است، گفت: گیاهان دارویی آنغوزه و آویشن بیشترین نوع گیاه دارویی کشت شده در خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی در خراسان جنوبی به واسطه کم آب بر بودن گیاهان دارویی از نظر حراست و حفظ منابع آبی نیز کشت آن مقرون به صرفه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در هفته دولت سال جاری ۱۸ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

نصرآبادی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در سطح ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی انجام می‌شود، اظهار کرد: نهبندان با ۶ پروژه، بشرویه با سه پروژه و فردوس با دو پروژه بیشترین حجم پروژه‌های منابع طبیعی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: سرجمع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها ۲۲ میلیارد تومان است که در بازه زمانی شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری بوده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هر 40 هزار هکتار یک محیط بان!