لزوم رفع مشکل ترافیکی شهر زنجان برای ایام محرم سال های آینده


لزوم رفع مشکل ترافیکی شهر زنجان برای ایام محرم سال های آینده

زنجان-سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان بر لزوم رفع مشکل ترافیکی هسته مرکزی شهر در ایام محرم سال های آینده تاکید کرد وگفت: نیازمند ساخت و توسعه پارکینگ درهسته مرکزی شهر زنجان هستیم.

سرهنگ سید حبیب موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهم برنامه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در دهه اول محرم و تعداد ماموریت‌هایی که طی این مدت انجام شده است، اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم امسال با توجه به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد دو سال وقفه در برگزاری مراسم مختلف عزاداری سید و سالار شهیدان بودیم، با شور و شوق بیشتری در سال‌جاری این مراسم برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهور با توجه به ماموریتی که داشت، یک هفته مانده به آغاز ماه محرم، شاهد برگزاری برخی از مراسم بود که این مراسم از ابتدای ماه محرم با شور و شوق بیشتری برگزار شد، افزود: در همین راستا همکاران پلیس راهور استان زنجان به صورت ۱۰۰ درصد و به صورت شبانه‌روزی در آماده‌باش کامل بوده و در همه معابر حضور داشتند.

موسوی با یادآوری اینکه طی این مدت طرح‌های ترافیکی ویژه‌ای توسط پلیس راهور زنجان برای همه دسته‌جات عزاداری در سطح شهر زنجان به اجرا گذاشته شد، خاطرنشان کرد: حتی دسته‌های عزاداری کوچک نیز تیم‌های پلیس راهور را با خود همراه می‌دیدند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه برای دو دسته حسینیه اعظم و زینبیه اعظم دو طرح ویژه توسط پلیس راهور به اجرا گذاشته شد، تصریح کرد: برای اجرای هر چه بهتر این طرح، جلسات مختلفی با هیئت امنای حسینیه اعظم و زینبیه اعظم برگزار و در نهایت منتج به این شد که بتوانیم خیابان امام را از میدان ۱۵ خرداد تا میدان آزادی، محدودیت‌های ترافیکی طی روزهای هشتم و یازدهم محرم اجرا کنیم.

موسوی متذکر شد: انجام چنین ماموریت و اعمال این محدودیت یک کار بسیار سنگینی بود اما خوشبختانه این ماموریت به خوبی انجام شد و هیچ‌گونه وسیله نقلیه‌ای طی این مدت و با توجه به محدودیت‌های اعمال شده، وارد مسیر دسته‌جات عزاداری نشد.

سرپرست پلیس راهور استان زنجان با بیان اینکه پلیس راهور زنجان برای سال‌های بعد باید فکری نو بیندیشد که در همین راستا این موضوع را به هیئت امنای حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان نیز اعلام کردیم، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر زنجان در ایام محرم میزبان میهمانان زیادی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور است، به همین خاطر باید به گونه‌ای اقدام به مسدود کردن معابر کنیم که بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بازگشایی آن کنیم، به همین خاطر به جای استفاده از اتوبوس باید از نرده‌های ترافیکی در این خصوص استفاده کرد.

موسوی با یادآوری اینکه انتظار داریم هیئت‌هایی چون حسینیه اعظم و زیبنیه اعظم همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند، گفت: در خصوص پارکینگ در سطح شهر زنجان با مشکل مواجه هستیم و این مشکل در هسته مرکزی شهر زنجان بیشتر به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر زنجان حدود ۴۰۰ هزار خودرو داریم، به همین خاطر این تعداد خودرو می‌طلبد که پارکینگ متناسبی نسبت به این تعداد خودرو در سطح شهر زنجان داشته باشیم، افزود: اما متاسفانه کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر به هنگام برگزاری مراسم عزاداری در هسته مرکزی شهر به وضوح خود را نشان می‌دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین